Zomato Business Model | Ako Zomato zarába peniaze?

Čítané celkom 29 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

Všetci sme pravdepodobne aspoň raz v živote sledovali ľudí, ktorí stáli v radoch a prezerali si menu rôznych reštaurácií, aby si objednali obed. Kto by si pomyslel, že tento nápad môže viesť k vyklíčeniu Foodiebay, prológu Zomato, ktorý je jedným z najväčších potravinových agregátorov na svete?

Predpokladajme, že človek zrazu pociťuje hlad, no netuší, čo si má objednať a odkiaľ. Bam! Prichádza Zomato. Môže navštíviť stránku, preskúmať rôzne reštaurácie, pozrieť sa na ich hodnotenia a nakoniec si objednať to, čo má najradšej. Pravdepodobne by potom každú chvíľu našiel zásielku pri dverách.

Od objavovania reštaurácií cez čítanie recenzií až po donášku jedla alebo stolovanie, zdá sa, že cesta so Zomatom pokrýva všetko. Ale čo je to Zomato a čo je biznis model Zomato ? Ako to vlastne funguje? Ako to zarába peniaze?

Poďme sa hlbšie ponoriť do obchodného modelu tohto foodtech jednorožca.

Čo je to Zomato?

Zomato je spoločnosť zaoberajúca sa objavovaním reštaurácií a donáškou jedla , ktorá slúži potrebám zákazníkov, partnerov reštaurácií a dodávateľov tým, že ich spája na jednej platforme.

Je to platforma, kde ľudia objavujú a skúmajú reštaurácie, prezerajú si jedálne lístky, dávajú a čítajú recenzie, objednávajú si jedlo a nechajú si ho doručiť alebo si rezervujú stôl a večerajú vonku. Na druhej strane partneri reštaurácií dostávajú príležitosť zvýšiť svoju viditeľnosť a prítomnosť a zaujať zákazníkov a zároveň získať spoľahlivý zdroj dodávok.

Spoločnosť Zomato, ktorú v roku 2008 založili dvaja absolventi IIT, Deepinder Goyal a Pankaj Chaddah, začala svoj život ako Foodiebay. Tento online adresár reštaurácií umožňuje svojim používateľom prezerať si menu reštaurácií s niekoľkými ďalšími funkciami. Myšlienkou bolo previesť reštauračné papierové menu na digitálnu platformu, ktorá je oveľa dostupnejšia a ľahšie sa používa. V priebehu rokov spoločnosť Zomato prenikla do mnohých ďalších obchodných segmentov a expandovala do zahraničia s približne 32,1 miliónmi aktívnych používateľov mesačne a prítomnosťou v približne 24 krajinách . Pozrime sa, ako tento jedinečný a udržateľný obchodný model funguje.

Ako Zomato funguje?

Operačný model Zomato je jednoduchý, ale účinný.

Zákazníci používajú webovú stránku alebo aplikáciu na vyhľadávanie, objavovanie a skúmanie rôznych reštaurácií, aby si objednali jedlo alebo si rezervovali stôl na večeru. Majitelia reštaurácie dostanú požiadavku na objednávku a po jej príprave ju expedujú. Objednávku vyzdvihne doručovací partner vybraný algoritmom vlastnej platformy, ktorý hľadá najbližšieho a najvhodnejšieho doručovateľa na doručenie. Doručovací personál nie je zamestnancami, ale partnermi spoločnosti a má právo prijať alebo odmietnuť dodávku. Po prijatí zákazky ju dodávatelia doručia na uvedené miesto. Zákazníci môžu platiť pri objednávke alebo pri doručení. Potom poskytnú svoje recenzie, čo pomáha spoločnosti Zomato zlepšovať svoje služby a pomáha ostatným zákazníkom robiť informované rozhodnutia pri zadávaní objednávok.

Reklamy

Jednoducho povedané, prevádzkový model doručenia spoločnosti Zomato možno rozdeliť do troch krokov –

  • Zákazníci používajú aplikáciu Zomato na objednávanie z existujúcich reštaurácií a jedální, ktoré uzavreli partnerstvo so spoločnosťou Zomato
  • Zomato pinguje najbližšieho a najvhodnejšieho partnera na doručenie, aby doručil objednávku zákazníkovi
  • Doručovací partner doručí objednávku
  • Zomato a delivery partner dostanú svoje provízie

Prevádzkový model dine-out spoločnosti Zomato je však trochu odlišný od bežnej donáškovej služby. Veľmi to závisí od ponuky Zomato pro na základe predplatného.

Zomato Pro je prémiová služba založená na predplatnom, ktorá svojim členom ponúka ďalšie výhody a zľavy na stravovanie a donáškové služby. Pri objednávaní v partnerských reštauráciách dostanú bezplatné jedlo a nápoje a ďalšie zľavy. Získavajú prístup k exkluzívnym ponukám doručenia a prioritu pri príprave svojich objednávok a doručení. To zvyšuje rýchlosť celého procesu v priemere o 15-20% . Dostanú tiež záruku vrátenia peňazí, ak počas obdobia predplatného neušetria dvojnásobok poplatku za predplatné Zomato Pro.

Kľúčové aktivity Zomato

Kľúčové aktivity biznis modelu Zomato možno rozdeliť do siedmich kategórií. Toto sú:

Zoznam reštaurácií

Pred vstupom do iných obchodných segmentov bolo Zomato predovšetkým online adresárom reštaurácií. Spolupracuje s reštauráciami, ktoré sa pripájajú k platforme, aby sa zvýšila viditeľnosť, a účtuje im províziu za ich umiestnenie na poprednom mieste v informačnom kanáli. Reštaurácie platia aj za propagáciu svojich podujatí a ponuky za zvýšenú konverziu od používateľov Zomato.

Donáška jedla

Rozvoz jedla spoločnosti Zomato je neoddeliteľnou súčasťou reťazca medzi zákazníkmi, reštauráciami a dodávateľmi. Zákazníci platia reštauráciám poplatok za doručenie, ktoré následne dávajú spoločnosti Zomato províziu za každú doručenú zásielku. Príjmy z provízií sa potom rozdelia medzi spoločnosť a dodávateľských partnerov. Tieto príjmy z provízií však závisia od toho, či donášku zabezpečí Zomato, alebo si ju zabezpečí reštaurácia sama.

Priame udalosti

Zomato vstúpilo na trh značkových živých podujatí v roku 2018 so svojím food festivalom, Zomaland. Tento karneval zorganizovala vo viacerých indických štátoch, kde sa ľudia stávajú svedkami živých hudobných vystúpení a iných zábavných aktivít.

Prístup k bielemu štítku

Zomato tiež umožňuje Zomato Whitelabel, súpravu technológií, ktoré môžu reštaurácie použiť na prevádzkovanie svojich podnikov online. Kľúčovou vlastnosťou platformy je, že reštaurácie môžu vyvíjať prispôsobené aplikácie na doručovanie jedla, aby sa mohli spojiť so zákazníkmi a zaujať ich. Spolupracuje aj s vybranými prevádzkovateľmi reštaurácií, aby pomohla identifikovať možnosti rozšírenia pri minimálnych nákladoch. Pomáha im tým, že im poskytuje potrebné licencie a ďalšie podobné požiadavky, ktoré môžu mať.

Zomato kuchyne

Zomato poskytuje služby kuchynskej infraštruktúry vybraným prevádzkovateľom reštaurácií tým, že spolupracuje s rôznymi podnikateľmi , aby im pomohli nastaviť a prevádzkovať kuchyne Zomato pod rôznymi značkami. To pomáha podnikateľom financovať reštaurácie investíciou vo výške 35 000 000 rupií a viac. Zomato ponúka investorom výnosy v rozmedzí od 2 do 4 000 rupií za mesiac s viac ako 180 spustenými kuchyňami.

Hyperpure

Hyperpure je iniciatíva spoločnosti Zomato, ktorej cieľom je umožniť reštauráciám prístup ku všetkému, od zeleniny a ovocia cez mäso a hydinu až po morské plody a mliečne výrobky a potraviny a nápoje, a to priamou spoluprácou s farmármi a mlynmi, teda výrobcami aj spracovateľmi, aby ich získali. Produkty.

Reklamy

Poradenstvo

Zomato má obrovské úložisko databáz používateľov, ktoré používa na odhaľovanie životne dôležitých informácií. Tieto databázy mu pomáhajú získať predstavu o preferenciách používateľov na rôznych miestach. Na poskytovanie poradenských služieb svojim partnerským reštauráciám a iným reštauráciám využíva rôzne analytické nástroje.

Kľúčoví partneri spoločnosti Zomato

Zákaznícke segmenty obchodného modelu Zomato možno kategorizovať nasledovne:

  • Miestne reštaurácie: Zomato spolupracuje s reštauráciami a pomáha im zvýšiť ich viditeľnosť a online prítomnosť, aby pritiahlo cieľové publikum a preniklo do nových potenciálnych zákazníckych základní.
  • Používatelia: Zomato funguje ako všeliek na používateľov tým, že im poskytuje platformu, kde môžu vyhľadávať, objavovať a skúmať rôzne reštaurácie a reštaurácie, objednávať si jedlo alebo si rezervovať stôl a večerať.
  • Doručovací personál: Keďže Zomato ponúka svojim zákazníkom doručovacie služby až podomnou, spolupracuje s poskytovateľmi doručovania, ktorí dopĺňajú celý reťazec tým, že ponúkajú svoje doručovacie služby na plný alebo čiastočný úväzok.
  • Recenzenti: Recenzenti aktívne recenzujú reštaurácie, kaviarne a iné reštaurácie a poskytujú používateľom relevantné informácie o kuchyni a iných aspektoch reštaurácie v textovej alebo grafickej forme.

Zomato tiež spolupracovalo s mnohými ďalšími spoločnosťami, ako sú Uber Taxi, Visa a Paypal. Jeho spojenie s taxíkom Uber umožnilo zákazníkom rezervovať si jazdu do reštaurácií podľa vlastného výberu. Eliminuje potrebu prístupu k dvom rôznym aplikáciám a spája kombinované riešenie tým, že zákazníkom umožňuje rezervovať si taxík a preskúmať neďaleké reštaurácie, to všetko na jednom mieste. Rôzne aliancie poskytujú pomoc pri hľadaní miest, náboru a iných postupoch, prieskume trhu , účtovníctve, riešení politických a právnych problémov atď.

Kľúčové zdroje Zomato

Zomato má špičkové úložisko databáz, starostlivých a oddaných zamestnancov, talentovanú skupinu recenzentov a tvorcov obsahu a veľké množstvo finančných partnerov a finančných investorov ako Sequoia Capital, Ant Financial, Info Edge a tak ďalej, ako kľúčové zdroje. k jeho efektívnej práci.

Kľúčové kanály Zomato

Webová stránka a aplikácia Zomato sú kľúčové kanály, ktoré jej pomáhajú poskytovať služby svojim zákazníkom. Mobilná aplikácia Zomato je k dispozícii na zariadeniach so systémom Android aj iOS a zákazníci môžu alternatívne prehliadať webovú stránku, aby preskúmali reštaurácie a skontrolovali svoje hodnotenia na platforme. Tieto kľúčové kanály pomáhajú spoločnosti Zomato zapájať sa a budovať zákaznícku základňu, riadiť predaj a zlepšovať používateľskú skúsenosť platformy. Zomato tiež vytvorilo stránku špeciálne na zverejňovanie exkluzívnych fotografií exotických jedál z celého sveta.

Akú hodnotu ponúka Zomato svojim zákazníkom?

Obchodný model Zomato je založený na modeli QAA, to znamená, že svojim zákazníkom a partnerom poskytuje kvalitu, dostupnosť, cenovú dostupnosť a sortiment.

  • Zlepšená kvalita: Zameriava sa na poskytovanie lepšej kvality potravín a služieb a udržiavanie vysokých štandardov čerstvých a vysokokvalitných surovín prostredníctvom Hyperpure. Hygienické hodnotenie je jedným z najžiadanejších symbolov kvality, ktorý poznajú aj partnerské reštaurácie.
  • Zvýšenie dostupnosti: Doručovacie služby Zomato sa od svojho vzniku rozširujú, aby sa zvýšila ich dostupnosť do viacerých častí sveta. Aplikácia a webová stránka sú ľahko použiteľné a pohodlné, pokiaľ ide o ich dostupnosť na rôznych zariadeniach so systémom Android a iOS.
  • Zvýšená cenová dostupnosť: Zomato sa snaží nenechať kameň na kameni pri poskytovaní cenovo dostupných možností zákazníkom bez kompromisov v oblasti kvality alebo ziskov. Model založený na predplatnom Zomato Pro sa tiež zameriava na prospech zákazníkov rôznymi spôsobmi tým, že im poskytuje ponuky, zľavy na stravovanie a donášku jedla a poskytuje im rýchlejšie doručovacie služby.
  • Sortiment: Zameriava sa na poskytovanie širokej škály možností a najlepších informácií svojim zákazníkom, aby sa mohli rozhodovať na základe informácií. Verí v myšlienku, že chuť a zážitky presahujú akékoľvek geografické hranice.

Zákaznícky servis spoločnosti Zomato navyše poskytuje online zákaznícku podporu s povinným mechanizmom hodnotenia. Zákaznícka podpora chat je k dispozícii 24 hodín denne a volacie služby sú k dispozícii zákazníkom v prípade, že cítia potrebu opýtať sa na akékoľvek problémy, s ktorými by sa mohli stretnúť. Poskytuje zákazníkom rôzne stimuly, aby ich udržali v kontakte, a zaisťuje aktuálnosť recenzií a hodnotení, aby zákazníci mali úplné informácie predtým, ako sa rozhodnú.

Ako Zomato zarába peniaze?

Zomato sa od svojho vzniku stalo špičkovým hráčom v potravinárskom priemysle. V roku 2020 mala tržby neuveriteľných 394 miliónov USD , zatiaľ čo príjmy spoločnosti Hyperpure sa zvýšili z 1,8 milióna USD v roku 2020 na 14,7 milióna USD v roku 2021. Diverzifikovaná skupina činností, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri vytváraní jej príjmov, sú:

Zomato Inzeráty

Zomato spolupracuje s reštauráciami, ktoré chcú zvýšiť svoju viditeľnosť a online prítomnosť prostredníctvom platformy. Veľká časť príjmov spoločnosti Zomato pochádza z reklamy a propagácie týchto reštaurácií, ktoré im platia za to isté.

Predplatné na Zomato

Zomato má freemium model založený na predplatnom. Zomato Pro ponúka zákazníkom rôzne zľavy a ponuky na stravovanie a donášku jedla. Používateľom Zomato Pro ponúkajú ponuky ako (1+1) na potraviny alebo (2+2) na nápoje a doručujú ich rýchlejšie. V Indii ponúka 3-mesačné členstvo za cenu 200 Rs a ročné profi členstvo za cenu 750 Rs.

Poradenstvo a speňaženie údajov

Zomato môže analyzovať správanie používateľov na základe dátových úložísk, ktoré má. Poskytuje prehľad o tom, ktoré jedlo je trendy, čo ľudia vyhľadávajú, aký druh jedla je viac žiadaný atď. Majitelia reštaurácií musia zaplatiť spoločnosti Zomato, aby získali tieto informácie na zlepšenie a optimalizáciu svojich služieb podľa požiadaviek používateľov.

Služby donášky jedla

Zomato účtuje partnerom reštaurácie províziu za každú dodávku, ktorú uskutoční. Účtuje si províziu vo výške približne 20 – 25 %, ktorá sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov, ako je umiestnenie, načasovanie atď.

Priame udalosti

Zomato účtuje vstupné na karnevaly a živé podujatia, ktoré organizuje v spolupráci s rôznymi reštauráciami. Tieto udalosti sa zvyčajne konajú pri príležitostiach, ako sú Vianoce alebo Silvester, aby sa zvýšil predaj. Nákup týchto lístkov sa stáva pre spoločnosť zdrojom príjmov.

Zomato Kitchens

Zomato ponúka službu kuchynskej infraštruktúry reštauráciám, ktoré chcú rozšíriť svoje podnikanie do nových lokalít s minimálnymi možnými nákladmi. To mu pomáha získať viac partnerov reštaurácií a generovať vyššie príjmy.

Vzniknuté náklady

Zomato musí míňať množstvo operácií a reklám, ktoré robí. Primárne náklady, ktoré znáša, sú:

  • Vývoj platformy: Zomato investuje veľké sumy do zvýšenia používateľskej skúsenosti s platformou zlepšením svojich zákazníckych služieb, používateľského rozhrania a celkovej online prítomnosti.
  • Branding a reklama: Zomato spúšťa širokú škálu marketingových kampaní a reklám, aby získal väčšiu popularitu a rozšíril povedomie spotrebiteľov o svojich ponukách a zľavách.
  • Poplatky za spracovanie kreditnej karty: Zomato musí zaplatiť aj za transakcie kreditnou kartou, ktoré sa uskutočnia.
  • Náklady na údržbu kancelárie: Zomato pôsobí v približne 24 krajinách po celom svete, medzi ktoré patrí India, Austrália, Spojené arabské emiráty, USA, Turecko atď. Musí teda znášať náklady na údržbu kancelárií vo všetkých týchto krajinách, v ktorých pôsobí.
  • Plat zamestnancov: Zomato má viac ako 5000 zamestnancov, ktorí pre ňu pracujú po celom svete. Musí vyplácať mzdy tejto skupine špecializovaných zamestnancov s rôznymi platovými stupnicami.
  • Právne a účtovné poplatky: Spoločnosť musí zaplatiť zákonné pokuty a platby za fúzie a akvizície a rôzne licencie, ktoré vyžaduje. Musí tiež platiť dane na rôzne účely.

Spodná čiara?

Jednoduchý, ale efektívny obchodný model Zomatu ho priviedol k tomu, že je jedným z najväčších potravinových agregátorov na svete a každý začínajúci podnikateľ sa od neho môže veľa naučiť. Ponúka kombinované riešenie problémov používateľov na trhu s potravinami a stará sa o celý proces, kým sa objednávka nedostane až k ich dverám.

Snaží sa pracovať na rôznych nových obchodných snahách a zároveň pracovať na lepšej implementácii a improvizácii existujúcich aplikácií a služieb, ktoré poskytuje. Ako sa hovorí, príbeh sa práve začal. Má oveľa viac výšok, ktoré treba dosiahnuť, a väčšie publikum, ktoré možno využiť na celom svete.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.