Zoom Business Model | Ako Zoom zarába peniaze

Loading

Obsah

Zoom zaznamenal pozoruhodný nárast počtu používateľov, najmä v ťažkých časoch karantény a sociálneho dištancovania v dôsledku globálnej pandémie. Zoom bol známy iba v rámci podnikov a firiem , ale to sa zmenilo. Popularita je všetko vďaka jednoduchému, ale efektívnemu obchodnému modelu spoločnosti Zoom.

Čo je to zoom?

Zoom je služba pre videokonferencie na diaľku , ktorá bola založená v roku 2011. Spoločnosť založil bývalý inžinier Cisco WebEx (ponuka videokonferencií spoločnosti Cisco) Eric Yuan a začiatkom roku 2013 začal ponúkať svoju službu videokonferencií pod Zoom Cloud Video.

Táto platforma SAAS umožňuje používateľom virtuálne komunikovať so svojimi kontaktmi a inými ľuďmi pomocou videa, čo im pomáha udržiavať pracovný tok, aj keď nie sú fyzicky k dispozícii.

Zoom umožňuje ľuďom zdieľať čokoľvek, čo sa zobrazuje na ich obrazovke – čo je celkom užitočné, najmä pre prezentácie a učitelia na zobrazovanie poznámok – s účastníkmi zasadacej miestnosti Zoom. Keď už hovoríme o stretnutiach Zoom, tento termín budete často počuť, čo sa jednoducho vzťahuje na videokonferenciu alebo webináre organizované pomocou funkcie Zoom.

Zoom je k dispozícii pre Windows, macOS, Android, iOS a ako integrácia pre prehliadače a ďalšie videokonferenčné aplikácie, ako je Skype for Business.

Hneď od začiatku bol rast programu Zoom obrovský – za 5 mesiacov dosiahol jeden milión účastníkov a 40 miliónov registrovaných používateľov s viac ako 1 miliardou minút zo stretnutí iba za dva roky.

Zoom Business Model

Zoom sa riadi obchodným modelom freemium . Zoom ponúka 4 rôzne plány predplatného, ​​z ktorých jeden je bezplatný plán.

Bezplatný plán Zoom ponúka neobmedzené 1 až 1 stretnutie a až 40 minút skupinového stretnutia so 100 účastníkmi. Bezplatný plán je viac než dostatočný pre bežných používateľov a tých, ktorí hľadajú dočasnú službu, kým sa veci nevrátia do normálu s pandémiou. Bezplatný plán spoločnosti Zoom ponúka rovnaké funkcie, aké ponúkajú platené plány svojich konkurentov.

To neznamená, že Zoom je zadarmo. Ak chcete získať ďalšie funkcie, ako napríklad – zvýšený počet stretnutí, možnosť pridať viac ako 100 účastníkov, podporný personál a integráciu s ďalšími službami, musíte zaplatiť poplatok.

Model spoločnosti Zoom sa zameriava na to, aby sa z jej bezplatných používateľov stali platiaci zákazníci. Freemium model pomohol zvýšiť mieru prijatia, ako aj zvýšiť ústnu publicitu .

Kľúčoví partneri spoločnosti Zoom

Jednotliví používatelia

Jednotliví používatelia tvoria jadro podnikania a predaja spoločnosti Zoom . Rast spoločnosti Zoom je pomerne stabilný a od prvého uvedenia na trh v roku 2013 exponenciálne rástol.

Základom podnikania spoločnosti Zoom sa stali aj jednotliví používatelia. Zoom pridal k marcu 2020 viac používateľov ako celý rok 2019 dohromady. Zoom pridal na svoju platformu 2,22 milióna aktívnych používateľov mesačne, čím sa celkový počet používateľov Zoom zvýšil na viac ako 12 miliónov. Zoom, v čase písania, umožnil viac ako 200 miliónom zúčastniť sa videohovorov denne.

Reklamy

Obchod a podniky

Obchod, podniky a spoločnosti boli vždy primárnou cieľovou skupinou spoločnosti Zoom . Platforma Zoom bola pôvodne vytvorená hlavne pre podnikových zákazníkov – od veľkých spoločností poskytujúcich finančné služby, univerzity, vládne agentúry, zdravotníctvo a IT spoločnosti.

Investori

Zoom je obdivovaný svojimi investormi , čo z nich robí jedného z najdôležitejších partnerov pre fungovanie a úspech spoločnosti Zoom. Spoločnosť Zoom získala viac ako 145,5 milióna dolárov prostredníctvom série kôl financovania , ktoré sa tiahnu od roku 2011 do roku 2017.

Spoločnosť Zoom bola začiatkom roka 2017 dokonca označená ako jednorožcová spoločnosť, čo jej umožnilo prilákať 100 miliónov dolárov na financovanie série D od Sequoia Capital. Spoločnosť Zoom podala žiadosť o IPO v marci 2019 a na verejnosť vstúpila 18. apríla 2019. Na konci IPO bola hodnota spoločnosti Zoom necelých 16 miliárd USD (36 USD na akciu).

Operačný model Zoomu

Zoom umožňuje svojim používateľom –

1. Usporiadajte a plánujte videokonferencie priblíženia s ich kontaktmi

  • Pripojte sa k schôdzi aplikácie Zoom
  • Chatujte s kontaktmi z aplikácie Zoom

Ako Zoom zarába peniaze?

Plány predplatného

Zoom zarába väčšinu svojich príjmov z ponúkania plánov predplatného s rôznymi funkciami. V čase písania ponúka Zoom svojim používateľom 4 rôzne plány predplatného –

  • Základné
  • Pro
  • Podnikanie
  • Enterprise

Zoom Basic

Základný plán je bezplatný a umožňuje svojim používateľom hostiť až 100 účastníkov na jednom stretnutí (videokonferencia), neobmedzené 1 až 1 stretnutie, online podporu a ďalšie funkcie pre videohovory, webovú a skupinovú spoluprácu. Jediným obmedzením je, že trvanie skupinového videohovoru je obmedzené na 40 minút. Ďalší skupinový hovor s tými istými účastníkmi je možné uskutočniť až po vychladnutí 10 minút. Základný plán Zoomu je vhodnejší pre osobné prípady použitia.

Zoom Pro

Program Pro má v súčasnosti cenu 14 dolárov mesačne a zahŕňa všetky funkcie poskytované základným plánom spolu s ďalšími výhodami, ako napríklad – trvanie skupinového videohovoru sa zvýšilo na 24 hodín namiesto 40 minút, možnosť pridať viac ako 100 účastníkov za stanovený poplatok, integrácia so Skype for Business a oveľa viac.

Plán Pro je vhodnejší pre profesionálov a malé tímy, ktorých cieľom je spolupracovať z požadovaných miest.

Zoom Business

Obchodný plán má v súčasnosti cenu 19,99 $ mesačne a vyžaduje, aby vo vašom tíme bolo prítomných aspoň 10 členov. Ako už názov napovedá, tento plán je vhodnejší pre malé a stredné podniky. Podnikateľský plán preberá funkcie, ktoré ponúka plán Pro, spolu s množstvom ďalších výhod. Podnikateľský plán poskytuje možnosť organizovať videostretnutia v predvolenom nastavení až s 300 účastníkmi (s možnosťou pridať ďalších zaplatením), vyhradenú telefonickú podporu, vlastné e-maily, prihlasovacie údaje, adresy URL, domény a správcovskú konzolu.

Zoom Enterprise

Podnikový plán začína na 19,99 $ mesačne a vyžaduje si prítomnosť aspoň 50 členov vo vašom tíme. Ako už názov napovedá, plán Enterprise je najvhodnejší pre veľké podniky a podniky. Podnikový plán preberá všetky funkcie poskytované obchodným plánom, pričom ponúka novšie funkcie, ktoré sú vhodnejšie pre veľké tímy, firmy a korporácie, ako napríklad – možnosť mať v predvolenom nastavení až 500 účastníkov, neobmedzené cloudové úložisko, zľavy a bonusy na iných Ponuky priblíženia, analýzy, nástroje na sledovanie a špecializovaný personál podpory.

Doplnky

Zatiaľ čo Zoom ponúka väčšinu funkcií, ktoré by priemerný používateľ mohol chcieť zo služby vzdialenej konferencie zadarmo, účtuje si za svoju sadu doplnkov, ktoré pomáhajú pridávať funkcie, ako sú video webináre, extra úložisko na nahrávanie v cloude atď.

Bezplatní používatelia budú musieť prejsť na plán Pro alebo vyšší, aby mali prístup k doplnkom. Doplnky nie sú spojené s platenými úrovňami a používatelia budú musieť zaplatiť mesačný poplatok za predplatné na základe doplnku, ktorý by chceli používať. V čase písania ponúka Zoom rôzne riešenia ako doplnky v rámci svojich platených plánov a zvyčajne ich potrebujú podniky a začínajúce podniky na spoluprácu a produktivitu, ako napríklad –

Zoom miestnosti

Zoom si účtuje 49 USD/mesiac/izbu, aby svojim používateľom umožnil vytvárať vyhradené miestnosti na organizovanie svojich konferencií.

Reklamy

Webináre Zoom

Používatelia programu Zoom nemôžu v predvolenom nastavení organizovať webináre a na organizovanie webinárov sa vyžaduje, aby mali Pro (alebo vyššiu úroveň). Zoom si účtuje mesačný poplatok, ktorý začína na 40 USD/mesiac/hostiteľ za organizovanie webinára s až 100 účastníkmi a až 6 490 USD/mesiac/hostiteľ za 10 000 účastníkov.

Poznámka: Ceny uvedené vyššie sú za 1 samotného hostiteľa. Ak na webinár potrebujete viac ako 1 hostiteľa, každý nový hostiteľ vás bude stáť približne 33,33 USD k existujúcim sadzbám uvedeným vyššie.

Zoom telefón

Zoom umožňuje používateľom telefonovať priamo v aplikácii Zoom.

Zoom si účtuje 10 USD mesačne za využívanie doplnku Zoom Phone.

Zoom si účtuje 10 USD mesačne za využívanie doplnku Zoom Phone.

Plány na mieru pre určité priemyselné sektory

Zoom tiež ponúka prispôsobenú sadu svojich nástrojov a služieb, ktorá je vyrobená na objednávku pre nasledujúce odvetvia:

Vzdelávanie

Financie

Vláda

Zdravotná starostlivosť

Zoom stúpa k popularite

Zoom vzrástol medzi masy, keď ľudia zistili, že Zoom a jeho bezplatný plán uspokojili ich potreby práce na diaľku, keď pandémia koronavírusu spôsobila zatvorenie všetkých podnikov.

Ale ešte predtým, ako sa práca z domu stala virálnou , Zoom bol populárny medzi podnikovým davom. Zoom bol aktívne prijímaný školami – keďže Zoom je v mnohých krajinách do K-12 bezplatný. Pomohlo to zvýšiť jej ústny dosah.

V súčasnosti sa Zoom stal aj akousi sociálnou platformou pre ľudí počas pandémie. Ľudia začali používať Zoom, aby zostali v kontakte so svojimi blízkymi, organizovali večierky a dokonca aj svadby a obrady.

  • Bezplatný plán Zoom – bezplatný plán je takmer plnohodnotný a ponúka rovnaké funkcie ako jeho konkurenti, no zadarmo.
  • Spoľahlivosť – Ľudia si obľúbili zjednodušené a intuitívne používateľské rozhranie. Predovšetkým však všetci zostali na Zoom z jedného dôvodu – „pretože to jednoducho funguje!“
  • Nízka latencia – Videá zoomu sa snažia zostať pod 150 milisekúndami – pretože po 150 milisekúndách sa konverzácia začína zdať neprirodzená – optimalizáciou pripojenia pre jednotlivé zariadenia namiesto toho, aby sa sústredili na tie najhoršie v slučke.

Prečo Zoom funguje!

Postupom času sa spoločnosti Zoom podarilo získať si veľké publikum tým, že ponúka solídne funkcie a veľmi potrebné funkcie zadarmo pre bežných používateľov, zatiaľ čo tí, ktorí hľadajú ďalšie integrácie a pridané funkcie (zvyčajne prípady podnikového alebo obchodného použitia), musia za to platiť. ich.

Používateľská základňa je taká veľká, že aj zlomok z nich, ktorí sa rozhodnú platiť za platené plány a doplnky spoločnosti Zoom, pomáha pokrývať prevádzkové náklady a zarábať príjmy.

Okrem doplnkov má Zoom aj svoj vlastný App Marketplace (spravovaný spoločnosťou Zoom), z ktorého si používatelia môžu bez väčších problémov inštalovať aplikácie tretích strán a integrovať sa so svojimi službami a pracovným postupom Zoom. V čase písania nie sú v obchode žiadne platené aplikácie, ale Zoom by mohol veľmi dobre predstaviť platené verzie aplikácií, ktoré odomknú ďalšie funkcie na pridanie k ich rastúcemu toku príjmov .

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *