Byjuov obchodný model | Ako Byju’s zarába peniaze?

Čítané celkom 256 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

„Nesnažím sa zarobiť milióny; Snažím sa zmeniť spôsob, akým milióny ľudí myslia a učia sa.” S týmto cieľom vzdelávať milióny založil Byju Raveendran Byju’s, edtech jednorožec v hodnote 15 miliárd dolárov. Od absolvovania kurzov na terase jeho priateľa až po podpísanie Shah Rukh Khana ako veľvyslanca značky, Byju’s prešiel dlhú cestu. S príchodom technológií a rýchlym prechodom na online vzdelávanie sa spoločnosť ukázala ako priekopník v tomto odvetví.

Poďme sa ponoriť priamo do toho, aby sme zistili, ako inžinier z malého mesta v Indii vybudoval Byjuov obchodný model v hodnote miliárd.

Čo je Byju’s?

Byju’s je edtech spoločnosť, ktorá poskytuje študentom online doučovaciu platformu. Presne tak, Byju’s ponúka online vzdelávanie pre segment K-12 a pre študentov, ktorí sa pripravujú na rôzne súťažné skúšky. Stala sa jednou z najpopulárnejších vzdelávacích platforiem s 3,5 miliónmi platených odberov a 85% mierou obnovenia.

Jednorožec edtech vyniká tým, že poskytuje holistický zážitok prispôsobený potrebám každého študenta. Byju’s to dosahuje poskytovaním technologických a prispôsobených ciest, vyškolených učiteľov a pútavého obsahu.

Byju Raveendran, rovnomenný generálny riaditeľ prvého indického edtech jednorožca Byju’s, bol inžinier z malého mesta v Kerale v Indii. Byju dosiahol 100 percentil v CAT (Common Admission Test for B-Schools In India) a dostal ponuku na prijatie do indických inštitútov vrcholového manažmentu. Namiesto toho však začal kurz koučovania pre ašpirantov na CAT, ktorý splodil tento stroj na zarábanie peňazí. Od vyučovania na terase svojho priateľa až po stretnutia v obrovských posluchárňach prešiel dlhou cestou.

„Verím, že keď sa zúčastňujete stretnutí v posluchárňach, vytvárate si určitý druh fanúšikov. Na štadióne nemôžete robiť hodinu matematiky. Musí to byť matematický výkon.“

Nakoniec v roku 2015 spustil aplikáciu Byju, ktorá mala obrovský úspech.

Tu je krátka história Byju’s:

2011Spoločnosť bola založená spoločnosťou Think and Learn pvt. spol.
2015Bol spustený vlajkový produkt Byju’s-the learning app
2016Byju’s sa stala prvou ázijskou spoločnosťou, za ktorou stojí Chan-Zuckerberg Initiative
2017Aplikácia BYJU’S bola použitá ako prípadová štúdia na Harvard Business School,
Spoločnosť tiež podpísala Shah Rukh Khan ako svojho veľvyslanca značky
2018Byju’s sa stal prvým indickým edtech jednorožcom
2019Byju’s sa stala najhodnotnejšou edtech spoločnosťou na svete
2020Dosiahol status decacorn s ocenením 10,8 miliardy dolárov
2021Spoločnosť bola ocenená na 15 miliárd dolárov

Kto sú zákazníci Byju?

Byju’s má nezvyčajnú vlastnosť, že nikdy nemá zákazníka ako koncového užívateľa. Rodičia slúžia ako zákazníci Byju’s, ale jej skutočnými spotrebiteľmi sú študenti, ktorí používajú platformu na štúdium a učenie. Primárnou cieľovou skupinou sú teda rodičia, ktorí sú ochotní poskytnúť svojim deťom kvalitné vzdelanie.

Byju’s v súčasnosti ponúka svoje služby segmentu K-12, ako aj študentom pripravujúcim sa na JEE (prijímacia skúška na inžinierske štúdium), NEET (prijímacia skúška na medicínu), CAT (prijímacia skúška MBA) a UPSC (prijímacia skúška na štátnu službu). Spoločnosť má veľkú používateľskú základňu s viac ako 75 miliónmi stiahnutí v 1700 mestách v Indii.

Reklamy

Akú hodnotu poskytuje Byju’s?

Vzdelávací sektor je obrovský trh s veľkým potenciálom a priestorom na expanziu (samotná India má 250 miliónov študentov v segmente K-12). Globálna pandémia v roku 2020 sprevádzaná technologickým rozvojom urýchlila prechod na online vzdelávanie. Medzi tým všetkým sa Byju’s stala jednou z najväčších edtech spoločností.

Byju’s poskytuje kvalitné vzdelávanie na požiadanie prostredníctvom interaktívnych animácií. Spoločnosť poskytuje platformu, kde môžu študenti rásť, učiť sa a zlepšovať sa prostredníctvom zábavných a personalizovaných aktivít. Dôvodom jeho rýchleho rastu je jedinečný prístup k interaktívnemu vzdelávaniu a optimálnemu využívaniu technológií. Študent má prístup ku všetkým zdrojom poskytovaným spoločnosťou z pohodlia svojho domova. Spoločnosť poskytuje nielen pútavý obsah, ale snaží sa tiež monitorovať pokrok študenta, a tak mu prispôsobiť skúsenosti.

Byju’s poskytuje holistickú platformu, ktorá uspokojuje potreby študentov aj ich rodičov. Mentorské stretnutia, poradenské stretnutia a rastové grafy pomáhajú rodičom pomáhať ich dieťaťu v jeho celkovom rozvoji.

Stručne povedané, Byju’s zahŕňa to najlepšie z online aj offline vzdelávania.

Okrem toho v roku 2020 spoločnosť Byju spustila iniciatívu „Vzdelávanie pre všetkých“. Prostredníctvom tejto benígnej iniciatívy sa spoločnosť zameriava na demokratizáciu vzdelávania tým, že do roku 2025 vzdeláva najmenej 5 miliónov detí z nedostatočne obsluhovaných komunít. Cieľom je poskytnúť prispôsobené vzdelávanie všetkým deťom bez ohľadu na ich ekonomické zázemie.

Ako funguje Byju’s?

Byju’s poskytuje kurzy pre študentov v segmente K-12 a súťažné skúšky ako CAT, IAS, JEE a NEET. Spoločnosť ponúka každému študentovi osobnú cestu, ktorá ho sprevádza na každom kroku.

Vývojári a učitelia sa zameriavajú na to, aby bol obsah pútavý, interaktívny a zábavný, aby si udržali viac študentov a aby boli kurzy zaujímavé. V skutočnosti je to to, čím spoločnosť vyniká. Dnes je priemerný čas strávený študentom v aplikácii 71 minút denne.

Byju’s ponúka rôzne aktivity:

Živé online kurzy, ktoré ponúka Byju’s, pomáhajú študentom pochopiť a pochopiť základné pojmy pomocou animácií a vizuálnych pomôcok. Technológia sa používa na to, aby boli hodiny pútavé a zábavné.

Testy, hĺbková analýza a personalizovaná spätná väzba od mentorov pomáhajú študentom zlepšiť a posilniť ich koncepcie. Zatiaľ čo testy sú pre väčšinu študentov desivé, Byju’s ich robí zaujímavými a zábavnými vo forme kvízov, prasknutí bublín a slovných hádaniek.

Byju’s tiež ponúka mesačné mentorské stretnutia jeden na jedného, kde mentori komunikujú so študentmi a rodičmi. Cieľom týchto sedení je sledovať a analyzovať rast dieťaťa a poskytnúť niekoľko odporúčaní na zlepšenie výkonu dieťaťa.

Študijné videá sú ponúkané v rôznych jazykoch, aby sa študenti mohli učiť podľa vlastného uváženia.

Byju’s tiež poskytuje študentom komplexný študijný materiál. Online kurzy spolu s učebnými materiálmi tvoria perfektnú kombináciu pre skvelé učenie.

Byju’s tiež ponúka rozsiahle programy pre prípravu JEE a NEET (inžiniersky a lekársky vstup) . Ide o program 5 dní v týždni, v rámci ktorého majú študenti k dispozícii video lekcie, revízie, denné cvičné dokumenty, študijný materiál, stretnutia na riešenie pochybností, analýzu výkonu a AITS (All India Test Series).

Spoločnosť poskytuje komplexný program, ktorý pomáha uchádzačom zvládnuť skúšku UPSC (vstup do civilných služieb) . Študenti môžu využívať program prostredníctvom online tried, režimu tabletu alebo offline tried. Študentom je ponúkaný individuálny mentoring, pochybovacie stretnutia, testovacie série, dvojtýždňové jednotkové skúšky, príprava na pohovor a aktuálne každodenné záležitosti.

Byju’s je tiež populárny medzi ašpirantmi na CAT. Jeho trojstupňová štruktúra kurzu pozostáva z koncepčných sedení, pokročilých sedení a vzorových sedení. Spoločnosť prináša komplexný a podrobný program vrátane falošných testov, modulov GD-PI a praktických modulov písania esejí.

Byju’s v spolupráci s Disney India ponúka samostatnú aplikáciu pre študentov od LKG (nižšia materská škola) po triedu 3. Aplikácia je špeciálne vytvorená pre malé deti vo veku 6-8 rokov s nadčasovými Disney postavičkami z Frozen, Cars, Toy Story, a Disney Princess.

Okrem skvelého vzdelávacieho zážitku poskytuje Byju’s študentom aj bezplatné online poradenské sedenia, kde môžu vyjasniť všetky svoje akademické a kariérne pochybnosti.

Aké sú kľúčové zdroje Byju?

Byju’s narušil trh kombináciou technológie s obsahom. Preto jeho obsahový tím, technologická infraštruktúra, interaktívna grafická technológia, infraštruktúra riadenia vzťahov so zákazníkmi a marketingový tím tvoria kľúčové zdroje Byju’s.

Kto sú kľúčoví partneri Byju’s?

Byju’s vybudovala svoje impérium s pomocou niekoľkých obsahových, finančných, marketingových a platobných partnerov.

Reklamy

Obsahoví partneri

Spoločnosť Byju’s sa spojila so spoločnosťou Disney pri vývoji obsahu svojho programu raného vzdelávania zameraného na malé deti. Toto partnerstvo jej pomáha rozvíjať obsah, ktorý je pútavejší a pohlcujúci.

Finanční partneri

Byju’s sa spojil s mnohými organizáciami , ktoré investovali do edtech jednorožca. Niektoré z hlavných organizácií sú:

  • Chan-Zuckerberg Initiative- V roku 2016 sa Byju’s stala vôbec prvou ázijskou spoločnosťou podporovanou CZI. Hviezdny debut Marka Zuckerberga a Priscilly Chan sa im dobre vyplatil, pretože ich investícia má teraz hodnotu minimálne 7-krát vyššiu.
  • Sequoia Capital India – Spoločnosť rizikového kapitálu investovala do spoločnosti neuveriteľných 10 miliónov dolárov. Podľa GV Ravishankara, výkonného riaditeľa Sequoia Capital, “BYJU’S bude najväčším vzdelávacím príbehom Indie.” Podľa spoločnosti Entrackr získala spoločnosť rizikového kapitálu 21-násobok svojej investície.
  • Bond – tiež spoločnosť rizikového kapitálu, Bond vložil do jednorožca 23 miliónov dolárov. Byju’s sa stala prvým indickým startupom podporovaným touto prvou ženou založenou firmou VC.

Okrem toho je spoločnosť podporovaná viacerými organizáciami, menovite Silver Lake, Blackrock, Sands Capital Management, Alkeon Capital Management, Sofina, Verlinvest, Tencent, Nasper Ventures, CPPIB, General Atlantic, Tiger Global, Qatar Investment Authority, Owl Ventures, Lightspeed Ventures Partners, Times Internet, Arin Capital a IFC.

Platobní partneri

Spoločnosť sa spojila s niekoľkými spracovateľmi platieb, ako je Paytm, PayU atď., aby zabezpečila bezproblémové platby a predplatné.

Aké kľúčové kanály používa Byju na poskytovanie hodnoty?

Existujú tri hlavné kanály, prostredníctvom ktorých Byju’s poskytuje svoje služby študentom –

  1. Aplikácia The Byju’s, ktorá je dostupná pre Android aj iOS. Študenti môžu prostredníctvom predplatného pristupovať ku všetkým prémiovým funkciám aplikácie, ako sú video lekcie, kvízy, testy, hry atď.
  2. Tablet predinštalovaný so všetkými vybranými video lekciami kurzu pomáha študentom učiť sa aj bez pripojenia k internetu.
  3. Spoločnosť tiež ponúka offline kurzy v niektorých mestách Indie.

Ako Byju’s zarába peniaze?

Byju’s primárne funguje na základe modelu príjmov založeného na predplatnom . Model predplatného je model, pri ktorom musia zákazníci za prístup k platforme platiť pravidelný poplatok za predplatné.

Byju’s poskytuje 15-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu s niektorými obmedzenými funkciami. Keď spotrebiteľ využije služby ponúkané spoločnosťou Byju’s, je nútený zakúpiť si kurz, aby získal prístup ku všetkým funkciám, ktoré spoločnosť ponúka. Takto spoločnosť expanduje a propaguje svoj produkt.

O Byju sa dá hovoriť ako o „netflixe vzdelávania“, pretože obe spoločnosti majú podobné modely príjmov , v ktorých lákajú zákazníkov a robia ich závislými na platforme.

Okrem predplatného má Byju’s niektoré ďalšie zdroje príjmov :

  • Offline triedy: Okrem online tried dostupných vo svojej aplikácii ponúka Byju aj offline kurzy, ktoré uspokoja študentov, ktorí sa buď nemôžu sústrediť na online triedu, alebo vyžadujú priamu pozornosť. Spotrebitelia musia za tieto offline triedy platiť.
  • Režim tabletu: Spoločnosť tiež poskytuje tablet predinštalovaný so všetkými študijnými materiálmi a video lekciami podľa požiadaviek študenta. Režim tabletu je pre študentov výhodnejší, pretože na štúdium nepotrebujú internetové pripojenie. To im pomáha sústrediť sa viac bez akéhokoľvek rozptyľovania.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.