Obchodný model Opera | Ako Opera zarába peniaze?

Čítané celkom 64 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

Nikomu nie je neznáme trojrozmerné červené logo „O“ softvérovej spoločnosti Opera. Opera, ktorá začala v roku 1995 ako spoločnosť zaoberajúca sa tvorbou prehliadačov, prešla dlhú cestu a etablovala sa ako poskytovateľ rôznorodých webových riešení.

Napriek tomu je mätúcim vývojom, že takmer každý videl prehliadač Opera stiahnutý do svojich mobilných telefónov alebo notebookov, ale len veľmi málo z nich si pamätá, že navštívili jeho webovú stránku alebo zadali „Opera“ do vyhľadávacieho panela obchodu s aplikáciami. Kto nainštaloval Operu na tieto zariadenia?

Pravdou je, že Opera sa nainštaluje sama. Od svojho spustenia v roku 1995 kráčala spoločnosť úplne netradičnou cestou. Obchodný model Opery je obzvlášť jedinečný a odlišný od iných obchodných modelov .

Ako teda Opera funguje a zarába peniaze? Poďme zistiť.

Čo je Opera?

Opera je nórska softvérová spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vytváranie prehliadačov, poskytovanie fintech služieb a vývoj ďalších malých ponúk.

Spoločnosť Opera, ktorú v roku 1995 založili Jon Stephenson von Tetzchner a Geir Ivarsøy, založili ako softvérovú spoločnosť na vytváranie prehliadačov, a rozšírila svoje podnikanie na ďalšie webové a mobilné riešenia, ako sú fintech, reklama , správy atď.

Čínske investičné konzorcium Golden Brick Silk Road Fund kúpilo v roku 2016 webový prehliadač Opery, aplikácie na výkon a ochranu osobných údajov, spotrebiteľské podnikanie a značku . Zostávajúce, teda hry, reklama a televízne jednotky, vytvorili Otello Corporation ASA.

Zatiaľ čo Otello odvtedy poskytuje riešenia Adtech , Opera sa etablovala ako stabilne rastúci ziskový podnik, ktorý vytvára viac než len prehliadače. V roku 2018 spustila spravodajskú aplikáciu pre afrických používateľov. V roku 2019 prišli na trh aj reklamy Opera, aby poskytovali reklamné riešenia malým a veľkým firmám.

Kto sú zákazníci Opery?

Prehliadače Opera sú obľúbené medzi ľuďmi, ktorí vlastnia zariadenia s menším úložným priestorom, obmedzenou dostupnosťou dát alebo pomalým sieťovým pripojením. Opera tak naberá na obrátkach v rozvíjajúcich sa ekonomikách, kde si ľudia nemôžu dovoliť drahé mobilné telefóny či vysokorýchlostný internet. Prehliadač Opera je tiež dodávaný so vstavanou sieťou VPN a je používaný bežnými ľuďmi na prístup k obsahu, ktorý je v ich regióne blokovaný. Spoločnosť spustila svoj herný prehliadač Opera GX v roku 2019, ktorý oslovuje hráčov vďaka svojej užitočnosti a úžasným funkciám.

Reklamy

Opera tiež poskytuje fintech a spravodajské služby v rozvojových krajinách, najmä v južnej Ázii a Afrike.

Opera oslovuje okrem koncových používateľov aj obchodníkov . Malé podniky aj veľké značky môžu používať Operu na vytváranie obsahovo bohatých reklám a ich zacielenie na správnych používateľov.

Akú hodnotu ponúka Opera?

Opera ako kompaktný prehliadač ponúka rýchle prehliadanie, zaberá menej miesta a spotrebúva obmedzené dáta. Má tiež turbo režim, ktorý zvyšuje jeho rýchlosť a schopnosť ukladať dáta. Okrem toho Opera ponúka výhody bezpečného prehliadania. Kontroluje webovú stránku so zoznamom phishingových a malvérových webových stránok na čiernej listine, aby varoval pred podozrivým správaním a podvodmi.

Opera bola priekopníkom v oblasti prehliadania v záložkách. Je tiež jedným z prvých, ktorý predstavil bočný panel s integrovanými messengermi. Prehliadač je dodávaný so vstavanou sieťou VPN, ktorá svojim používateľom ponúka možnosť bezpečného a súkromného prehliadania.

Opera Mini má za cieľ stať sa kompaktnou platformou na prehliadanie, odosielanie správ a zdieľanie. Umožňuje používateľom zdieľať súbory so zariadeniami v okolí, aj keď sú offline. Okrem toho spoločnosť nedávno vstúpila do herného priemyslu so svojím kompaktným a rýchlym prehliadačom Opera GX, ktorý ponúka dobrú kvalitu zvuku, rýchlejšie ovládanie a úžasnú estetiku.

Opera sa tiež zameriava na poskytovanie fintech služieb a internetových zariadení v rozvojových krajinách ako Nigéria, Keňa atď. Opera News okrem prezentovania dôležitých správ z celého sveta ponúka ľuďom v zaostalých krajinách možnosť publikovať svoje články a zarábať na nich peniaze.

Súčasťou zákazníckej základne Opery sú aj značky a marketéri . Umožňuje im prezentovať reklamy s vysokým obsahom viac ako 380 miliónom používateľov Opery.

Ako Opera funguje?

Prehliadač Opera si môžete stiahnuť na jeho oficiálnej webovej stránke. Väčšina používateľov Opery ju však má vo svojich zariadeniach predinštalovanú. Je to preto, že spoločnosť spolupracuje s výrobcami originálnych zariadení, spoločnosťami operačných systémov a vlastníkmi používateľského rozhrania, aby mali svoj prehliadač nainštalovaný v zariadeniach ešte pred ich kúpou. Pozoruhodné je, že Opera sa zvyčajne inštaluje na lacné zariadenia. Niekedy sa Opera dodáva spolu s inými freeware programami a nainštaluje sa s nimi.

Mobilné a desktopové prehliadače Opera smerujú svoju návštevnosť do iných vyhľadávačov a ponúkajú používateľom niekoľko výhod. Dodáva sa s nástrojmi na ochranu osobných údajov, správu údajov a blokátory reklám, ktoré svojim koncovým používateľom poskytujú bezproblémové prehliadanie.

  • Rozšírenia prehliadača: Rozšírenia prehliadača prispôsobujú webové prehliadače a menia spôsob, akým používatelia vidia webovú stránku.

Opera je kompatibilná s dlhým zoznamom rozšírení alebo doplnkov prehliadača. Zahŕňa blokátory reklám, nástroje na zlepšenie služby YouTube, nástroje na vyhľadávanie obrázkov, nástroje na zlepšenie čitateľnosti atď.

  • VPN: VPN alebo virtuálna súkromná sieť šifruje internetový prenos a smeruje ho cez vzdialený server tak, aby webové stránky videli adresu servera namiesto vlastnej adresy používateľov. Opera prichádza s bezplatnou vstavanou sieťou VPN, ktorá svojim používateľom umožňuje luxus bezpečného prehliadania. Používatelia si môžu vybrať preferované umiestnenie a pristupovať k VPN aj v súkromnom okne prehliadania.
  • Adblocker: Opera má zabudovaný adblocker, ktorý svojim používateľom umožňuje využívať výhody rýchlejšieho, čistejšieho a menej rušeného prehliadania. Môžu si tiež nainštalovať rozšírenia na blokovanie reklám, aby zlepšili zážitok.
  • Bočný panel: Jednou z charakteristických funkcií Opery je jej bočný panel so vstavanými messengermi, ako sú Facebook, WhatsApp, Instagram a Twitter.

Niektoré z jeho nástrojov umožňujú používateľom prehrávať hudbu a prenášať súbory medzi ich mobilmi a notebookmi. Používatelia si môžu prispôsobiť bočný panel podľa svojich preferencií.

  • Pracovný priestor: Opera umožňuje svojim používateľom klasifikovať karty do rôznych skupín alebo pracovných priestorov, aby k nim mali jednoduchý prístup.
  • Rýchla voľba: Najnavštevovanejšie webové stránky používateľa sa zobrazujú ako miniatúry na rýchlej voľbe Opery.

Jedno môže organizovať rýchlu voľbu podľa svojich preferencií.

  • Video Pop – out: Toto umožňuje používateľom streamovať videá vo vyskakovacom okne alebo vo forme obrazu v obraze.
  • Snímka: V prehliadači Opera na pracovnej ploche sa v hornej časti obrazovky nachádza nástroj Snímka. Používatelia naň môžu kliknúť alebo stlačiť kombináciu klávesov Ctrl+Shift+5 a okamžite zachytiť svoju obrazovku.

Môžu zarámovať, orezať a uložiť snímku ako obrázok alebo vo formáte PDF na svojich zariadeniach.

  • Skener čiarových kódov: Opera mobile prichádza so vstavaným skenerom čiarových kódov, ktorý pomáha používateľom vyhľadávať produkty na internete, keď sú známe iba ich čiarové kódy.
  • Vizuálne režimy: Mobilné aj stolné prehliadače umožňujú používateľom vybrať si medzi tmavým a svetlým režimom.

Používatelia môžu tiež nastaviť preferovanú teplotu farieb a upraviť úroveň jasu.

  • Crypto Wallet: Opera je jedným z prvých prehliadačov, ktorý obsahuje kryptopeňaženku, ktorá používateľom umožňuje držať a prenášať ich kryptotokeny a zberateľské predmety.
  • Fórum Opera a používateľská podpora: Opera má aktívnu divíziu zákazníckej podpory, ktorá pomáha svojim používateľom v prípade akýchkoľvek otázok. Môžu tiež uverejňovať svoje otázky a komunikovať s ostatnými používateľmi na fóre spoločnosti.

Hoci Opera začala s výrobou prehliadačov, postupom času sa zmenila, aby zahŕňala viac služieb pre svojich používateľov a partnerov. Spoločnosť spolupracovala s rôznymi poskytovateľmi služieb a vybudovala si sieť partnerov, aby mohla efektívne slúžiť svojim zákazníkom.

  • Opera for Business: Opera sa spojila so službou Moja firma na Googli s cieľom priniesť výhody digitálneho marketingu a online reklamy malým firmám, veľkým značkám a začínajúcim firmám. Pomáha im osloviť presne zacielené publikum na stránkach Opera, Google a Facebook. Opera’s Analytics im umožňuje sledovať ich pokrok a zlepšovať sa podľa preferencií ich zákazníkov.
  • Opera News: Aplikácia Opera News bola uvedená na trh v roku 2019, aby svojim používateľom poskytla krátku a pútavú prezentáciu dôležitých národných a medzinárodných správ.

V obavách o rozvoj zaostalých afrických krajín spustila spoločnosť Opera News Lite. Spisovatelia a tvorcovia obsahu, ktorí tu publikujú články, sú za svoje služby platení.

  • Herná divízia Opery: Uvedením Opery GX spoločnosť prejavila záujem vstúpiť do herného sektora. V januári 2021 Opera spustila svoju hernú divíziu akvizíciou YoYo Games, spoločnosti, ktorá vyvinula GameMaker Studio 2. Zdá sa, že Opera robí ťažké virtuálne herné aplikácie rýchlejšie a kompaktnejšie.
  • Opera Fintech: Opera rozvíja svoje mikropôžičky v krajinách južnej Ázie a Afriky pomocou aplikácií ako OPesa, OKash a CashBean. V roku 2020 vytvorila Nanobank spojením svojich mikropôžičiek s Mobimagic. Zlúčením a akvizíciou fintech podnikov Pocosys a Fjord Bank spoločnosť vstúpila do európskeho fintech priemyslu. Pripojila sa k asociácii Emerging Payments Association v EÚ a oznámila spustenie svojho prvého fintech startupu Dify.
  • Hype: Hype je chatovacia služba zabudovaná do rozhrania Opera Mini. S cieľom ponúknuť bezproblémový zážitok používateľom v nerozvinutých afrických krajinách sa spoločnosť snaží urobiť z Opera Mini kompaktnú aplikáciu typu všetko v jednom. Na tento účel je do nej integrovaný Hype.

Ako Opera zarába peniaze?

Opera je ziskový podnik, ktorý neustále zvyšuje svoju zákaznícku základňu a príjmy . Vo štvrtom štvrťroku 2020 dosiahol čistý príjem Opery 25,4 milióna USD v porovnaní s 22 miliónmi USD v štvrtom štvrťroku 2019. Napriek obrovskému zvýšeniu prevádzkového rozpočtu spoločnosť naďalej rastie.

Reklamy

Ako zarába Opera?

Opera generuje veľkú časť svojich príjmov predajom svojich softvérových produktov a vývojom reklamných riešení pre značky a firmy. Pri poskytovaní svojich služieb používateľom spolupracuje s rôznymi organizáciami.

  • Prehliadače Opera: Opera sa spustila ako spoločnosť vyrábajúca prehliadače a speňažila svoje podnikanie. Hoci jej prehliadače pre stolné počítače a mobilné zariadenia sú k dispozícii bezplatne, Opera spolupracuje s ďalšími technologickými spoločnosťami pri poskytovaní služieb a zarába na týchto partnerstvách.
    • Partneri vyhľadávania: Opera smeruje svoju návštevnosť do vyhľadávacích nástrojov ako Google, Yandex a DuckDuckGo. Hoci jeho predvoleným vyhľadávacím nástrojom je Google, používatelia ho môžu zmeniť podľa svojich preferencií. Prehliadač Opera má tiež integrované vyhľadávacie a nákupné panely, ktoré slúžia potrebám svojich partnerov, ako sú Facebook, Flipkart a Amazon.
    • Partnerstvo s výrobcami OEM, výrobcami OS a vlastníkmi používateľského rozhrania: Opera podpisuje servisné zmluvy a udeľuje licencie na svoje aplikácie výrobcom originálnych zariadení (OEM), výrobcom operačných systémov a vlastníkom používateľského rozhrania. Spoločnosť tiež účtuje poplatky za zákaznícky servis, aktualizáciu práv a nové vydania.
  • Reklamní partneri: Značné percento príjmov Opery pochádza z reklám, ktoré zobrazuje v prehliadačoch a v spravodajskej aplikácii. Opera for business umožňuje malým firmám a značkám osloviť používateľov Opery, Google a Facebooku a pomáha spoločnosti zarábať v tomto procese.
  • Fintech: Podiel príjmov Opery z fintech sa v posledných rokoch zvyšuje. Jej online mikropôžičky jej zarobili 71,9 milióna dolárov v štvrtom štvrťroku 2019. V poslednom štvrťroku 2020 Nanobank oznámila príjmy vo výške 46 miliónov dolárov.
  • Gaming: Opera sa snaží upevniť svoju pozíciu v hernom priemysle prostredníctvom prehliadača Opera GX a YoYo Games. Zatiaľ čo Opera GX svojim používateľom nič neúčtuje, akvizícia YoYo Games bude pre Operu určite zisková.

Ako trávi Opera?

Opera rozširuje svoje podnikanie do iných sektorov ako je prehliadanie a zároveň zvyšuje svoju užitočnosť. Na tento účel každoročne vynakladá obrovské výdavky.

  • Všeobecné a administratívne náklady: Opera znáša náklady ako prenájom, poistenie, právne poplatky, služby a platy pri každodennej prevádzke jej podnikania. Sú zahrnuté v tejto kategórii.
  • Rast a údržba prehliadačov Opera: Cieľom spoločnosti je urobiť prehliadače Opera užitočnejšími a kompaktnejšími. Má tiež silnú divíziu zákazníckej podpory, ktorá sa zaoberá otázkami svojich používateľov.
  • Rozšírenie a konsolidácia: Opera rozširuje svoje podnikanie na iné internetové služby ako prehliadače, ako sú správy, adtech, fintech atď. Za týmto účelom spúšťa svoje startupy a získava podniky iných, čo je vývoj, ktorý do značnej miery prispel k rastúcim výdavkom Opery.
    • Gaming: Herná divízia Opery je momentálne v plienkach a vyžaduje si obrovský kapitál. Spoločnosť teda alokuje svoje zdroje v prospech tohto rozvoja.
    • Fintech: Expanzia opery do európskeho sektora pôžičiek je poznačená akvizíciou Pocosys a Fjord Bank. Tieto ponuky stoja veľa, ale spoločnosť chce integrovať svoj prehliadač a fintech podniky, pre ktoré sú takéto investície potrebné.
    • Opera News: Hoci od spustenia Opera News už ubehol nejaký čas, spoločnosť sa v odvetví infotainmentu nekonsolidovala.
  • Platba za články v opere News: Opera platí autorom obsahu v rozvojových afrických krajinách, ako je Nigéria a Keňa, aby publikovali články o Opera News, programe spustenom s cieľom vybudovať svoju používateľskú základňu a predznamenať rozvoj v týchto krajinách.

Opera sa od svojho začiatku v roku 1995 zameriava na rozvíjajúce sa trhy. Svoje služby sa im snažila prispôsobiť na mieru a podarilo sa to. Prehliadač Opera, novinky a dokonca aj fintech sa starajú o rozvojový svet.

Prehliadače Opera sú skvelé aj pre krajiny prvého sveta. Keďže sú však dostupné lepšie náhrady a prehliadač Opera nie je integrovaný s operačným systémom (napríklad Microsoft Edge je zabudovaný vo Windows), ľudia ho nepreferujú. Spoločnosť si tiež získala zlú povesť tým, že sa nainštalovala bez súhlasu používateľov.

Opera sa v poslednom čase snaží budovať ako značku, ktorá ponúka rôznorodé internetové služby. Okrem toho sa spoločnosť snaží upevniť svoju pozíciu na rozvíjajúcich sa afrických a ázijských trhoch poskytovaním technologických riešení, ako sú novinky a fintech, prispôsobené ich potrebám.

Začiatkom roka 2020 Hindenburg’s Research spochybnil mikropôžičkové podnikanie opery v Afrike a južnej Ázii a obvinil ju z predátorských pôžičiek (krátkodobé pôžičky s vysokým úrokom, ktoré sa zvyčajne poskytujú na zneužitie príjemcu). Opera tieto obvinenia odmietla, no kontroverzia bola ranou pre jej rastúcu cenu akcií v tom čase. Napriek tomu spoločnosť na trhu pretrváva a naďalej rastie.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.