Pochopenie obchodnej stratégie Apple

Loading

Apple so sídlom v Cupertine v Kalifornii je americká nadnárodná spoločnosť, ktorá navrhuje a predáva spotrebnú elektroniku, softvér a služby. Telefóny iPhone od spoločnosti Apple pomohli vyvolať úsvit éry smartfónov a spôsobili revolúciu v tom, ako svet vníma telefóny.

Aj keď je obchodná stratégia spoločnosti Apple jednoduchá, je aktuálna a zohrala významnú úlohu pri pomoci spoločnosti Apple stať sa prvou spoločnosťou, ktorá dosiahla hodnotu v biliónoch dolárov.

Obchodnú stratégiu spoločnosti Apple možno ľahko pochopiť, ak poznáte typ produktov a služieb, ktoré poskytujú.

Podnikanie spoločnosti Apple

Apple založili 1. apríla 1976 Steve Jobs, Steve Wozniak a Ronald Wayne a kúpili si inovácie v podobe ich stvárnenia toho, ako by mal vyzerať osobný počítač s Apple I.

Apple pokračoval vo výrobe kvalitných a dokonale spracovaných produktov s dôrazom na dizajn a estetiku. Apple na chvíľu primárne vyrábal stolné systémy a hardvérové ​​príslušenstvo, ktoré s ním súvisí, a čoskoro sa diverzifikoval na výrobu inej spotrebnej elektroniky, ako sú notebooky, PDA, hudobné prehrávače a podobne.

Ich prvým veľkým úspechom v novom tisícročí bol iPod – ktorý plne prijal celú filozofiu dizajnu spoločnosti Apple a pripravil pôdu pre jej budúce produkty. Revolučný iPhone bol uvedený na trh v roku 2007. S obrovským úspechom spoločnosť Apple opäť definovala vnímanie smartfónu verejnosťou.

Aby som to skrátil, Apple priniesol –

  • Revolúcia v PC priemysle
  • Zavedenie myši a grafického používateľského rozhrania do spotrebných produktov
  • Inovovaný hudobný prehrávač
  • Spustil revolúciu smartfónov
  • Prinášame inovatívne technológie, ktoré určujú trendy pre zvyšok odvetvia

Tu sú všetky produkty a online služby, ktoré spoločnosť Apple v súčasnosti poskytuje –

ProduktySlužby
iPhoneDigitálny obsah
iPaditunes obchod
MacintoshObchod s aplikaciami
Apple TVApple Arcade
Apple WatchMac App Store
AirPodsKníhkupectvo
HomePodApple Music
iPodiCloud
Produkty BeatsAppleCare
Príslušenstvo značky Apple a príslušenstvo tretích stránApple Pay

Apple patrí medzi popredných výrobcov elektroniky na svete so ziskovými maržami a príjmami, ktoré zahanbujú väčšinu veľkých firiem. Apple sa stal prvou „technologickou“ spoločnosťou, ktorá v auguste 2017 dosiahla hodnotu trhovej kapitalizácie v hodnote bilióna dolárov.

Existuje iba päť ďalších spoločností, ktoré sa dostali na zoznam biliónov dolárov, čo nás privádza k –

Aká je obchodná stratégia spoločnosti Apple, ktorá ich priviedla k tomu, aby sa stali tak úspešnou spoločnosťou?

Reklamy

Poďme zistiť operačnú taktiku spoločnosti Apple, ktorá im pomohla zaradiť sa medzi lídrov na trhu v technologickom a elektronickom priemysle.

Obchodná stratégia Apple

Jablkový ekosystém

Apple vždy navrhoval, vyvíjal a vyrábal svoj hardvér a softvér vo vlastnej réžii. Táto vrodená výhoda im pomáha vytvoriť hlbšiu úroveň integrácie medzi jeho hardvérom a softvérom – medzi všetkými jeho zariadeniami.

Tu je príklad –

Povedzme, že si kúpite iPhone. Čoskoro začnete na ukladanie používať niekoľko jej online služieb, ako je napríklad iCloud. V tom spočíva jeho brilantnosť – hardvér, softvér a služby v iPhone sú tak dobre navrhnuté a intuitívne sa používajú, že ich čoskoro plne osvojíte. Keď to urobíte, vedie vás to k vytvoreniu dobrého imidžu a služby môžu využívať iba ostatné zariadenia Apple.

Vďaka tomu si kúpite ich notebooky a ďalší hardvér, ktorý sa navzájom dobre hrá. To sa vzťahuje aj na ich príslušenstvo – nedávny rad iPhonov odstránil konektor pre slúchadlá, vďaka čomu si ľudia kupujú viac bezdrôtových slúchadiel AirPods od Apple.

Táto stratégia pomohla spoločnosti Apple vytvoriť prostredie alebo „ekosystém“, ktorý svojim používateľom ponúka konzistentné a skvelé skúsenosti.

Vzťah so zákazníkmi

Spoločnosť Apple vždy kládla veľký dôraz na poskytovanie vynikajúcich zákazníckych služieb a dokázala to uľahčiť pomocou služby AppleCare a tým, že zamestnávala informovaný predajný a servisný personál, aby sa postaral o zákazníkov v núdzi.

To pomohlo spoločnosti Apple odlíšiť sa od zvyšku konkurencie, pokiaľ ide o vzťahy so zákazníkmi a podporu, čím sa zvýšila lojalita k značke . Spoločnosť Apple sa zamerala na poskytovanie najkvalitnejších služieb svojim spotrebiteľom, čo sa odrazilo vo zvýšenej pravdepodobnosti, že zákazník zostane pri spoločnosti Apple.

Apple na tom stavia aj so svojimi účelovo vytvorenými obchodmi Apple Stores, ktoré sa väčšinou nachádzajú na popredných miestach a umožňujú zákazníkom vyskúšať si produkty Apple pred nákupom.

Obchody Apple tiež pomáhajú mať oveľa jemnejšiu kontrolu nad skúsenosťami zákazníkov a okrem predvádzania produktov a zariadení Apple sa obchody Apple zdvojnásobujú ako servisné centrá.

Funkcia Form Over

Jedna z hlavných stratégií spoločnosti Apple, pokiaľ ide o vývoj produktov, spočíva v jej schopnosti poskytovať dobre navrhnuté produkty a služby – s dôrazom na minimalizmus, čisté línie a pevné tóny.

Dá sa však povedať aj to, že Apple si dal záležať, aby sa, keď je to možné, zameral na dizajn a estetiku pred výkonom.

Nedávna zostava Macbookov (laptopov) je toho skvelým príkladom. Apple obetoval možnosti odvádzania tepla a zahrnul tenšiu klávesnicu – ktorá je plná problémov, ako napríklad nefunkčnosť v prípade, že sa medzi klávesy dostane najmenší prach – to všetko v snahe zachovať tenký a elegantný dizajn.

Táto stratégia však stále fungovala dobre a v prospech spoločnosti Apple. Bežný spotrebiteľ preferuje väčšinou tenšie a tichšie notebooky.

Reklamy

Diferenciácia značiek

Značka a marketingová stratégia spoločnosti Apple vždy kládli dôraz na to, aby sa propagovala ako luxusná značka a zároveň sa zameriavala na odlíšenie sa od svojich konkurentov. Apple dbá na to, aby vytvoril nasledujúci imidž značky – Apple súťaží sám so sebou a nie s ostatnými. To pomáha spoločnosti Apple dosiahnuť požadovaný imidž a uznanie značky.

cSpotrebitelia majú v každom prípade tendenciu predpokladať, že je to preto, že Apple si vybudoval povesť výrobcu dobre vyrobených prémiových produktov.

Ochrana osobných údajov zákazníka

Apple vždy dával jasne najavo, že si váži súkromie zákazníkov a dokázal, že s údajmi svojich zákazníkov narába oveľa lepšie ako ostatní konkurenti.

Počas CES 2020 hlavný riaditeľ spoločnosti Apple pre globálne súkromie uviedol, že spoločnosť Apple vníma súkromie ako –

  • Minimalizujte množstvo osobných údajov zhromaždených od používateľov.
  • Poskytovanie vysoko zabezpečeného cloudového úložiska (iCloud)
  • Poskytovanie nástrojov pre používateľov, aby si mohli zachovať svoje súkromie

Záverečné myšlienky

Hlavné stratégie spoločnosti Apple sú nasledovné –

Apple využíva vývoj produktov a prienik na trh ako svoju hlavnú intenzívnu stratégiu rastu.

Vývoj produktov spoločnosti Apple sa točí okolo vytvárania čistých a prémiových produktov, ktoré sú celkom nadčasové a oslovujú širšie publikum, pričom ich stratégiu prenikania na trh možno zhrnúť ako odlíšenie sa od zvyšku konkurencie, poskytujúce svojim produktom atmosféru odlišnosti a uznania.

Ich výnimočná zákaznícka podpora a bezproblémová integrácia medzi ich produktmi sú čerešničkou na torte, ktorá pomáha spoločnosti Apple pevne si udržať svoju pozíciu jedného z lídrov na trhu v odvetví technológií a spotrebnej elektroniky.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *