Prečo sa vozidlu vyčerpá batéria za noc

Loading

Takmer všetci majitelia automobilov čelili takým nepríjemnostiam, ako je vybíjanie batérie počas krátkej prestávky, napríklad cez noc. Batéria nie je vždy príčinou takýchto problémov. Môže to ovplyvniť aj stav vozidla a dokonca aj poveternostné podmienky. Aj keď stojí za zmienku, že vo väčšine prípadov je na vine batéria.

Problémy s batériou

Aktuálny únik

V prípade vozidiel vybavených bezpečnostnými systémami a inými spotrebiteľmi elektrickej energie, ktorých pamäť nie je energeticky závislá (napríklad audio systémy), je spontánny únik prúdu normálny. Okrem toho môžu vzniknúť nevýznamné straty v dôsledku vytvárania „mostov“ prenášajúcich prúd, ktoré sa tvoria z vody a nečistôt medzi svorkami pripojovacích blokov.

Otázka znie, aký veľký je únik. V prípade domácich automobilov by jeho maximálny ukazovateľ nemal prekročiť 0,075 – 0,08 A, v prípade zahraničných automobilov – dvakrát nižší. Z dôvodu prehľadnosti prúdi v obvode zapnutého brzdového svetla alebo smerového svetla prúd 1,75 A, ktorého výkon je 21 wattov, to znamená, že v prípade normálneho úniku nemôže batéria vybiť ani po niekoľkých dňoch nečinnosti.

Zvodový prúd by sa mal merať milimetrom pripojeným medzi „kladnú“ svorku odpojenú od batérie a zodpovedajúcu (kladnú) svorku.

Aby ste predišli nadmernému prúdu, ktorý v zariadení prechádza elektrickým zámkom v momente činnosti elektrických zámkov, dočasne ho skratujte kusom drôtu!

Skratka medzi doskami

Skraty medzi kladnými a zápornými doskami sa vyskytujú z týchto dôvodov:

  • Poškodenie oddeľovača
  • Tvorba prepojok (dendritov) zo znečistenia
  • Hromadenie kalu v spodnej časti batérie

Môže byť uzavretý niekoľkými plechovkami alebo jednou – batéria je v každom prípade nevhodná na prevádzku. Skutočnosť, že vo vnútri akumulátora je skrat, je možné zistiť pomocou zástrčky – pri pripojení jeho dodatočného odporu sa „uzavretá banka“ varí a napätie na svorkách batérie klesne pod 9 V.

Reklamy

Uzavretú batériu nie je možné obnoviť.

Sulfácia doštičiek

V priebehu prietokového výboja pozdĺž prúdového obvodu sa na doštičkách vytvárajú soli, ktoré sa vytvorili reakciou olova a síranu kyseliny sírovej. Čiastočná sulfatácia je úplne prírodný jav. Keď je batéria nabitá, dochádza k spätným reakciám, v dôsledku čoho sa častice síranu rozpadajú a obnovuje sa platinový materiál a ich poťah, ako aj hustota elektrolytu.

Pri hlbokom výboji tvoria sírany takú hustú kôrku, že bráni interakcii iónov s materiálom platní. V dôsledku toho je nemožné nabíjať batériu a dodávať jej elektrinu.

Niekedy, kým nie je celý povrch dosiek pokrytý sulfátovou kôrou, je možné znovu oživiť batériu v niekoľkých cykloch nabíjania / vybíjania. Takéto školiace cykly sa môžu vykonávať aj na preventívne účely bez toho, aby sa batéria v priebehu jedného dňa „posadila“.

Dosky nie je možné mechanicky čistiť, preto batérie, ktoré prešli hlbokým vybitím, vo väčšine prípadov ide o odpad.Aby ste tomu zabránili, nemali by ste batériu „stlačiť“, keď sa ju pokúsite spustiť dlhým otáčaním kľukového hriadeľa so štartérom – batéria, ktorá bola niekedy nastavená na „nulu“, jednoducho neprijme nabíjanie.

Nízky elektrolyt

Hladina elektrolytu musí byť taká, aby medzi jeho povrchom a hornými okrajmi platní bola vzdialenosť 15 – 20 mm.

Nízka hladina naznačuje, že voda obsiahnutá v elektrolyte sa čiastočne vyparila. V dôsledku toho sa koncentrácia kyseliny sírovej v tomto prípade zvyšuje, čo spôsobuje aktívnu koróziu dosiek.

Pridávanie destilovanej vody bez kontroly hustoty elektrolytu je však povolené iba v horúcom počasí – v opačnom prípade môže dôjsť k poškodeniu krytu batérie, keď dôjde k mrazu. Nedostatočná hustota sa dá obnoviť pridaním korekčného roztoku s hustotou 1,4 g / cm3predávané v obchodoch.

Reklamy

Pri meraní hustoty a doplňovaní elektrolytu zabráňte vniknutiu nečistôt do otvorov v puzdre batérie – spôsobí to vybíjací prúd medzi platničkami!

Uvoľňovanie dosiek

Povlakovanie platní sa tiež podieľa na chemických reakciách v procesoch nabíjania / vybíjania a jeho oddeľovanie znižuje energetickú výdrž batérie. Rozpadajúce sa častice navyše spôsobujú únik prúdu vo vnútri zdroja energie.

V dôsledku toho klesá kapacita aj počiatočný prúd batérie. Hlavné dôvody uvoľnenia dosiek:

  • Nadmerné napätie a nabíjací prúd. Napätie by nemalo prekročiť 14,4 V a nabíjací prúd by mal byť 10% kapacity. To znamená, že batéria s kapacitou 75 A / h by sa mala nabíjať prúdom 7,5 A.
  • Vibrácie a otrasy vnímané skrinkou na batériu kvôli zlému pripojeniu k automobilu.

Dosky sa nedajú vymeniť – prípad modernej batérie je neoddeliteľný.

Konečná oxidácia

Terminály vyrobené zo zliatin železa sú najviac oxidované – sú náchylnejšie na koróziu. V priebehu času sú kontakty terminálov s vodičmi batérie a vodiče prerušené, čo bráni tak úplnému nabitiu batérie, ako aj dodávke spotrebičov do nej. Na ochranu terminálov pred oxidáciou sa na ich povrch nanáša tenká vrstva maziva.

Olovené terminály neoxidujú, ale postupom času ich „priľnavosť“ oslabuje – tvárny kov sa ľahko deformuje. Takéto terminály možno obnoviť zväčšením medzier v ich „zámkoch“ so súborom.

Nízky spínací prúd

Pri kúpe batérie musíte venovať pozornosť nielen jej kapacite, vyjadrenej v ampérhodinách, ale aj hodnote počiatočného prúdu uvedeného na štítku na obale spolu so zvyškom údajov. Nesprávne zvolená batéria, aj keď nie je vybitá, neumožňuje štartovači vyvinúť požadovaný výkon pri rolovaní kľukového hriadeľa motora.

Osobitná pozornosť sa v tomto ohľade musí venovať voľbe batérie pre vozidlo so vznetovým motorom – vyššia kompresia v dieselových valcoch má väčšiu odolnosť proti posúvaniu.

Vo všeobecnosti kúpte novú batériu v súlade s odporúčaniami výrobcu vozidla. Batéria s väčšími, ako je potrebné kapacitné a vybíjacie prúdové hodnoty sa počas prevádzky nenabije na 100% – jednoducho nedovolí energiu prúdu generovaného generátorom. Neustále „nedostatočné nabíjanie“ nevyhnutne skracuje životnosť zdroja energie.

Problémy s autom

Spustí sa alarm

V pohotovostnom režime spotrebujú bezpečnostné systémy minimum elektrickej energie a nie sú schopné vybiť použiteľnú batériu. V prípadoch, keď je alarm aktivovaný bez zjavného dôvodu, sa životnosť batérie môže výrazne znížiť.

Najčastejšie príčiny častých alarmov:

  • Nesprávne nastavenie citlivosti senzora otrasov.Ak konštrukcia senzora neumožňuje „zdrsnenie“, obráťte sa na špecialistu – buď dokončí obvod zariadenia alebo vyberie menej citlivý analóg.
  • Nesprávna inštalácia a nastavenie voľného otáčania koncových spínačov dverí, kapoty a veka kufra, ako aj zmena medzier medzi prvkami karosérie. Príčinou môže byť oxidácia kontaktov spínačov, ako aj vniknutie vody do nich.
  • Poškodenie elektronickej jednotky zabezpečovacieho systému. Poruchy sú však niekedy spôsobené tým, že sa voda dostane do telesa bloku a stačí jednoducho prepláchnuť jeho okruh alkoholom.

Zahrnuté elektrické spotrebiče

Takmer všetky bežné bežné spotrebiče sú úplne vypnuté, keď je vypnuté zapaľovanie. Avšak zariadenia inštalované samostatne, obchádzajúce spínač zapaľovania, môžu počas dlhších prestojov celkom vybiť batériu. Niekedy sú nekvalifikovaní elektrikári, ktorí nechcú porozumieť schéme zapojenia, pripojení týmto spôsobom k bežným zákazníkom – napríklad k ventilátorom ohrievača.

Generátor sa nabíja zle

Na otestovanie generátora zmerajte napätie na svorkách batérie, keď je motor v chode. Pracovný generátor, aj keď sú zapnuté svetlomety a ostatní spotrebiče, musí vydávať najmenej 14 V. Mierne zníženie napätia je povolené iba v pohotovostnom režime. Ak pri zapnutých svetlometoch napätie klesne pod 12 V, generátor sa musí opraviť.

Nižšia obnova výdrže batérie sa však niekedy vysvetľuje krátkymi cestami, ktoré sa prelínajú s dlhými prestojmi. V takýchto prípadoch batéria jednoducho nemá čas na obnovenie nabíjania, ktoré strávi pri naštartovaní motora. To je zvlášť zrejmé pri mraze. Majiteľ, ktorý príde ráno do práce, niekedy odchádza z auta na celý deň a večer ho už nemôže naštartovať.

Batéria sa môže čiastočne „posadiť“ a len počas jazdy v mestskej premávke. Dlhé prestoje v dopravných zápchach, keď je motor na voľnobežných otáčkach a súčasne sú zapnuté všetky mysliteľné spotrebiče, neprispievajú k dobíjaniu batérie.

Opotrebované káble

Zhoršenie kontaktov v spojovacích doštičkách zväzku drôtov v dôsledku ich oxidácie vedie k zvýšeniu odporu elektrických obvodov, a tým aj k spotrebe elektriny.

Okrem toho, ako je uvedené vyššie, poškodená izolácia a nečistoty spôsobujú únik prúdu. Na identifikáciu „vinníka“ úniku je potrebné zmerať jeho hodnotu, konajúc podľa metódy vylúčenia. Tento obvod, po odpojení, pri ktorom sa strata prúdu zastaví, je predmetom dôkladného preskúmania a opravy (alebo výmeny káblového zväzku).

Prirodzené príčiny

Silné mrazy

V chladnom počasí teplota elektrolytu klesá, čo spôsobuje spomalenie chemických reakcií. Elektrolyt s normálnou hustotou (1,28 g / cm3)3) nezmrazí na -60oC, ale pri teplote -40 ° CoC už nie je schopný zabezpečiť štartovanie motora. Je to však presne teplota elektrolytu, a nie okolitý vzduch, to znamená udržiavať batériu v chladnom počasí nasledujúcimi spôsobmi:

  • Počas parkovania pravidelne zahrievajte motor v chladnom počasí
  • Vyberte batériu z auta a udržujte ju v teple

Odporúča sa tiež zohriať batériu pred naštartovaním motora zapnutím obrysových svetiel na 5 minút. Teplota elektrolytu stúpa, čo významne „oživí“ chemické reakcie.

Vysoká vlhkosť

Zvýšená vlhkosť prispieva k strate batérie v dôsledku možného vytečenia. Z bezpečnostných dôvodov pravidelne upravujte káble a ich pripojenia v motorovom priestore špeciálnym silikónovým vodoodpudivým mazivom.
Potrebuješ zmerať napätie ? Skús https://market.sk/120-technologie-pre-zabavu

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *