10 najväčších konkurentov Netflixu
Obsah
- Video Amazon Prime
- Disney+
- YouTube TV
- Paramount+ (ViacomCBS)
- HBO Max
- Hulu
- Zobraziť čas
- Apple TV+
- Sling TV
- Curiosity Stream
Najväčšia svetová internetová televízna sieť zarába ohromné ročné príjmy 28,6 miliardy dolárov. S obrovskou základňou platených predplatiteľov 213 miliónov v 190 krajinách je Netflix celosvetovo najpopulárnejšou spoločnosťou pre streamovanie médií a produkciu originálnych médií .
Spoločnosť, ktorú založili Reed Hastings a Marc Randolph v roku 1997, začala s obsahom DVD a v roku 2007 prešla na online streamovanie.
Má viac ako 15 000 titulov so širokou škálou ocenených televíznych relácií, anime, filmov a dokumentov v rôznych jazykoch.
Netflix poskytuje zákazníkom priateľskú, inovatívnu službu rozhrania prispôsobenú každému používateľovi, vďaka čomu je doručovanie prispôsobené a pohodlné. K jeho úspechu prispieva špičkový, originálny obsah podľa vkusu zákazníkov, kvalitné streamovacie služby a interaktívne sociálne médiá.
Len v roku 2021 získal Netflix sedem ocenení Academy Awards za svoj pôvodný obsah, čo je najviac spomedzi konkurentov streamovacích služieb, čím sa za jedinú noc takmer zdvojnásobil celkový počet Oscarov a celkový počet ocenení Academy Awards sa zvýšil na pätnásť. Navrhuje a pevne stojí pri poskytovaní kvalitnej zábavy svojim používateľom 24 × 7 prostredníctvom svojich online streamingových služieb a služieb na vytváranie obsahu.
To však neznamená, že Netflix má všetko. Napriek svojej silnej hodnotovej ponuke konkuruje mnohým globálnym hráčom. Poďme získať prehľad o najväčších konkurentoch Netflixu prostredníctvom konkurenčnej analýzy .
Medzi najlepších konkurentov patria:
Konkurent | Výnosy | Používatelia | Krajiny |
Video Amazon Prime | 25,21 miliardy dolárov | 200 miliónov | 22 |
YouTube TV | 19,8 miliardy dolárov | 3 milióny | 65 |
Disney+ | 17 miliárd dolárov | 116 miliónov | 53 |
Paramount+ | 6,87 miliardy dolárov | 42 miliónov | 54 |
HBO Max | 6,8 miliardy dolárov | 69,4 milióna | 51 |
Hulu | 3,5 miliardy dolárov | 42,8 milióna | 2 |
Zobraziť čas | 986 miliónov dolárov | 28,5 milióna | Spojené štáty |
Apple TV+ | 912 miliónov dolárov | 40 miliónov | 107 |
Sling TV | 178,1 milióna dolárov | 2,44 milióna | Spojené štáty |
Prúd kuriozít | 71 miliónov dolárov | 20 miliónov | 176 |
Video Amazon Prime
S hrubým príjmom 25,21 miliardy dolárov je Amazon Prime Video najväčším konkurentom Netflixu. Rozsiahla škála operácií v 22 krajinách dáva Amazon Prime Video obrovskú základňu predplatiteľov 200 miliónov.
Jeff Bezos spustil službu Amazon Prime v roku 2005, ktorá poskytuje tok služieb, ako je prvotriedne doručovanie produktov, online streamovanie hudby a videa atď. Amazon Prime Video je služba online streamovania videa, ktorú Amazon ponúka svojim hlavným členom. Spoločnosť so sídlom v Seattli vo Washingtone poskytuje svojim členom mnoho filmov, seriálov, originálov, dokumentov a komediálnych relácií.
Netflix vs Amazon Prime Video
Amazon Prime Video predstavuje základnú hodnotovú ponuku online pohodlia. Poskytuje konkurencieschopný prispôsobený obsah založený na jazykových a regionálnych preferenciách pre spotrebiteľov strednej a vyššej triedy (rovnomerne rozdelený medzi pohlavia) s domácimi počítačmi alebo inteligentnými zariadeniami vo veku 18 – 44 rokov. Zatiaľ čo Amazon sa zameriava hlavne na regionálne televízne programy, Netflix má rozsiahly katalóg medzinárodných a originálnych filmov. Okrem toho, Amazon tiež vyžaduje, aby ste platili za sledovanie určitých filmov napriek hlavnému členstvu. Netflix obmedzuje počet offline stiahnutí, ale Amazon takéto obmedzenia nekladie.
Disney+
Disney+ je ďalším veľkým konkurentom Netflixu s ročným príjmom 17 miliárd dolárov. Vďaka obrovskej fanúšikovskej základni spoločnosti Disney efektívne zachytil obrovský trhový podiel 116 miliónov platených predplatiteľov v 53 krajinách za menej ako dva roky od svojho spustenia.
Disney+, ktorý bol uvedený na trh v roku 2019, je mediálna a zábavná distribučná divízia spoločnosti Walt Disney Company. Je hostiteľom špeciálneho obsahu pre Pixar, National Geographic, Star Wars, Marvel atď. a ďalšie pôvodné filmy a seriály. Spoločnosť so sídlom v Burbanku v Kalifornii ponúka viac než len cenovo výhodné balíčky – zábavu spojenú s rôznymi postavičkami od Disneyho a zábavnými parkmi, vďaka ktorým je zákaznícka skúsenosť osobnejšia.
Netflix vs Disney+
Disney+ zasahuje do emocionálneho kvocientu ľudí a spája ich so značkou , bez ohľadu na množstvo dostupných alternatív. Disney Plus momentálne svojim obsahom cieli na deti vo veku 3-17 rokov a rodiny. Netflix vyhráva za viac dospelých a ostrejší obsah a Netflix má všetko okrem nostalgických spomienok na slávne rozprávky a filmy.
YouTube TV
YoutubeTV je ďalší konkurent Netflixu, ktorý bojuje s ročnými príjmami 19,8 miliardy dolárov. Jeho rozsiahle operácie v USA mu poskytujú základňu platených predplatiteľov 3 milióny. Spoločnosť bola spustená v roku 2017 a ponúka živé televízne vysielanie za ceny lacnejšie ako bežné káblové a satelitné možnosti. Služba televízneho streamovania ponúka živé televízne vysielanie, video na požiadanie a neobmedzený bezplatný cloudový DVR (digitálny videorekordér) z viac ako 85 televíznych sietí, ako sú Fox, FX, AMC, CNN, TBS, Discovery a ESPN. Prístup k Youtube Originals s jeho predplatným je ďalšou výhodou.
Netflix vs YoutubeTV
Youtube TV umožňuje svojim používateľom prístup k viac ako miliarde videí. Umožňuje používateľovi sledovať najnovšie obľúbené relácie, keď sa vysielajú, s neobmedzeným bezplatným nahrávaním. Zameriava sa na dospelých vo veku 18 až 49 rokov a poskytuje im prístup k rozmanitým televíznym kanálom, originálom a filmom na požiadanie. Netflix ponúka obrovské množstvo filmov vrátane svojich exkluzívnych filmov, ale nemá možnosť streamovať živé vysielanie a nahrávať živé televízne vysielanie a zameriava sa najmä na dospelých vo veku 18 až 34 rokov.
Paramount+ (ViacomCBS)
Paramount+ je na rade s ročným príjmom 6,87 miliardy USD. Vďaka prítomnosti v 54 krajinách si získala solídnu trhovú základňu 42 miliónov predplatiteľov. ViacomCBS je zábavný konglomerát vytvorený fúziou medzi Viacom a CBS Corporation v roku 2019 av roku 2021 bol premenovaný na Paramount+. Spoločnosť so sídlom na Manhattane v New Yorku ponúka výber pútavých originálov a spinoff populárnych franšíz, futbalu zápasy a ocenenia, ako napríklad Grammy.
Netflix vs Paramount+
Horlivo konkuruje obsahovej stratégii Netflixu implementáciou plánu debutovať každý týždeň na Paramount+ od roku 2022. Netflix má 1500 originálnych titulov v porovnaní s 36 od Paramount+. Cieľom posledného menovaného je však pridať ďalších 50 originálnych značiek v priebehu 2 rokov. Predplatitelia vo všetkých vekových skupinách majú prístup k tomu najlepšiemu z CBS a môžu si vychutnať televízne programy a filmy od dcérskych spoločností ViacomCBS – vrátane MTV, Nickelodeon a Paramount. Netflix ponúka 30-dňovú skúšobnú verziu pre selektívny obsah, zatiaľ čo Paramount+ poskytuje bezplatné skúšobné verzie pre celú knižnicu obsahu.
HBO Max
S ročným príjmom 6,8 miliardy dolárov a obrovským dosahom v 51 krajinách je HBO Max ďalším konkurentom Netflixu s 69,4 miliónmi predplatiteľov. HBO Max je americká predplatená služba streamovania videa na požiadanie , ktorú vlastní Home Box Office, spustená 27. mája 2020.
Knižnica obsahu HBO Max poskytuje svojim používateľom fenomenálne nové a klasické veci s kvalitou obrazu vo vysokom rozlíšení a bez obmedzení na základe plánu.
Netflix vs HBO Max
Zatiaľ čo Netflix ponúka rozsiahlu knižnicu obsahu s prispôsobenými výklenkami pre každého, HBO Max má obmedzené zlato. Má menej pôvodných názvov, no je neprekonateľný a pri skrolovaní sa pridlho neskroluje. HBO Max má sladkú bodku pre Older Gen X a Millennials vo veku 25-44 rokov, zatiaľ čo Netflix sa zameriava najmä na dospelých vo veku 18 až 34 rokov. Zatiaľ čo Netflix ponúka základný, štandardný a prémiový plán, HBO Max ponúka iba jeden plán predplatného, ktorého cena je nižšia ako prémia Netflix a vyššia ako základný a štandardný plán.
Hulu
S ročnými príjmami 3,5 miliardy dolárov je Hulu ďalším uchádzačom o Netflix. Hoci je jej činnosť obmedzená len na USA a Japonsko, získala si obrovskú zákaznícku základňu 42,8 milióna. Spoločnosť Walt Disney Company, ktorá bola spustená v roku 2007, vlastní streamovaciu platformu. V roku 2010 bola pre svoje predplatené služby premenovaná na Hulu+ a v roku 2017 začala poskytovať špičkové živé televízne vysielanie.
Netflix vs Hulu
Hulu sa primárne zameriava na dospelých a ponúka jedinečnú službu rýchleho vydávania epizód, často do jedného dňa od pôvodného vysielania, a obsahuje aj relácie zo sietí vrátane NBC, ABC, Fox, ION Television, USA Network , Bravo, Syfy a Oxygen. Zatiaľ čo Netflix ponúka 4K obsah v prémiovom balíku, Hulu ponúka 4K bez akéhokoľvek príplatku. Na rozdiel od Netflixu Hulu obsahuje reklamy aj v pláne predplatného bez reklám. Zatiaľ čo Netflix umožňuje sťahovanie v akomkoľvek pláne predplatného, Hulu umožňuje sťahovanie offline iba v prémiovom pláne bez reklám.
Zobraziť čas
Showtime predstavuje novú hrozbu pre Netflix s ročnými príjmami 986 miliónov dolárov. Zviditeľnila sa na americkom trhu s 28,5 miliónmi predplatiteľov. Showtime je americká prémiová televízna sieť, ktorú vlastní ViacomCBS Domestic Media Networks.
Netflix vs Showtime
Program Showtime predstavuje predovšetkým kiná uvádzané filmy a pôvodné televízne seriály spolu s boxom, zápasmi bojových umení, špeciálmi stand-up comedy a filmami vyrobenými pre televíziu. Ponúka tiež priamy prenos kanálov Showtime Cable. Zatiaľ čo knižnica obsahu Netflix vám umožňuje vybrať si z viac ako 5 000 titulov s vysokými cenami, Showtime má na svojej palete iba 800 titulov s exkluzívnymi originálmi za nízku mesačnú cenu .
Apple TV+
S ročnými príjmami 912 miliónov dolárov je Apple TV+ ďalšou primárnou konkurenčnou streamovacou službou od spoločnosti Apple Inc. Služba, ktorá bola spustená v roku 2019, neustále investuje do vytvárania hviezdnych relácií a podpísala zmluvu s niektorými slávnymi hollywoodskymi spisovateľmi, režisérmi a hercami na vývoj televíznych relácií, ako napr. žiadna iná. Jeho úzka integrácia so značkou Apple zachytila 40 miliónov mileniálov a zákazníkov, ktorí sú všetci pre značku Apple v 107 krajinách.
Netflix vs Apple TV+
Spoločnosť Apple poskytuje prístup k exkluzívnym prelomovým reláciám a najlepším filmom bez reklám za cenu nižšiu ako Netflix so sedemdňovou bezplatnou skúšobnou verziou. Predplatné Apple TV+ tiež spája Showtime a Paramount+, zatiaľ čo Netflix neponúka žiadnu takúto spoluprácu za niektoré dodatočné poplatky. Apple One Bundle navyše poskytuje neobmedzený prístup k Apple fitness, Apple Music, Apple News+ a Apple Arcade, spolu s Apple TV+, čo z neho robí dokonalú voľbu pre používateľov Apple. Zatiaľ čo knižnica rôznorodého obsahu Netflixu sa zameriava najmä na dospelých, Apple TV+ má so svojou obmedzenou knižnicou obsahu relácie pre každý vek a demografickú skupinu.
Sling TV
Sling TV predstavuje ďalšieho rivala Netflixu s ročnými príjmami 178,1 milióna dolárov. Sling TV je streamingová televízna služba prevádzkovaná spoločnosťou Sling TV LLC, dcérskou spoločnosťou v úplnom vlastníctve spoločnosti Dish Network s 2,44 miliónmi predplatiteľov iba v USA. Je to jedna z najlepších streamovacích služieb na trhu, pretože každý plán úrovne má solídne možnosti za nízku cenu a prispôsobenie, ktoré uľahčujú streamovanie online.
Netflix vs Sling TV
Sling TV umožňuje svojim používateľom sledovať relácie, správy a športy z populárnych televíznych sietí a je možné ich sledovať neskôr. Netflix však neumožňuje televízne streamovanie. Kým Netflix má okolo 1500 originálnych titulov, Sling TV nevyrába svoje exkluzívne originály. Sling tv obsahuje platené reklamy podľa plánov predplatného, zatiaľ čo Netflix poskytuje obsah bez reklám.
Curiosity Stream
S ročnými príjmami 71 miliónov dolárov je Curiosity Stream ďalším rivalom Netflixu. Curiosity Stream je americká mediálna spoločnosť s predplatenou službou streamovania videa, ktorá ponúka dokumentárne programy vrátane filmov, seriálov a televíznych relácií s 20 miliónmi predplatiteľov v 176 krajinách.
Netflix vs Curiosity Stream
Curiosity Stream je streamovacia služba, ktorá používateľom poskytuje prístup k vzdelávacím materiálom a reláciám ponúkaným populárnymi káblovými kanálmi, ako sú Discovery Channel, The Learning Channel a Animal Planet. Na rozdiel od toho má Netflix veľa ponúk, pokiaľ ide o vzdelávacie dokumenty. Curiosity Stream neponúka veľa možností prispôsobenia a obsahuje reklamy, zatiaľ čo Netflix poskytuje prispôsobený obsah bez reklám.