Máte záujem doviesť viac tovaru z Činy a využijete pre to lodnú dopravu ?

Loading

Tak ako balíčky aj lodné kontajnery, či tovar v ňom si viete kontrolovať jeho polohu tracking of shipping.

 Prekvapenie Vás čakajú ak tovar dorazí do námorného prístavu ktorý Vám hneď zasiela faktúru za manipulačné služby v námornom prístave. Väčšinou suma za manipuláciu s kontajnerom je cca 500-1000,-€ ale ak máte zjednanie dopravy len na paletách je cena navýšená o rôzne manipulačné poplatky ktorý spravidla začínajú na 800-1400€.

Zvyčajne cena závisí od toho aká firma prístav vlastní, či kto realizuje Vašu dopravu a aké podmienky ste si dohodli s predajcom.
Pri objednaní tovaru predajca hľadá najlacnejšie riešenie pre Vás, ale nie to zase až tak dobrá cesta ak sa nedoplatíte v prístave.

Najlacnejšie sú samozrejme priamo vybudované čínske carga, no aj tak dielčiu dopravu realizujú pridružené zmluvné firmy.

Po uhradení Vám tovar sporadicky do troch dní dovezú do niektorého colného skladu v Bratislave kde je už vopred kontaktovaná špedičná firma ktorý bude za tovar takzvane dozerať. A to že tovar už máte na Slovensku niektoré firmy využijú aby Vás s Vás vytiahli ešte nejaké peniaze. Samozrejme že poplatok za vybavenie JCD a dovoz do Vami určenej adrese sú spoplatnené. Vypracovanie JCD zvyčajne cca 100,-€ a doprava v rámci Slovenska v sume do 200,-€.


Ak je tovar poškodený tak Vám ešte zašlú vopred fotografie aby ste kontaktoval dopravcu v Čine, lebo zodpovednosť skončila v najbližšom prístave. Ale väčšinou sa o tovar nemusíte báť, iba ak na niektoré dielce ak sú slabo zabalené, Vám môžu zmiznúť. Hlavne ak sa jedná tovar na paletách. Ak tovar ide v kontajnery, tak Vám zapečatený kontajner donesú prakticky až do Vášho mesta. Preclenie je samozrejme lepšie zrealizovať už vo Vašom meste vykládky, zvyčajne máte štyri hodiny na preclenie a vykládku. Potom si Slovenský dopravcovia účtujú stojné v sume cca 100,-€ na hodinu.

Samozrejme colnica nepovolí vydanie tovaru, až po uhradení cla a DPH. Ak ste platcom DPH, zvyčajne Vám ho štát vráti pri daňovom zúčtovaní.

Prečo tento článok ? Dostalo sa nám reakcie kde nie všetky dopravné firmy majú férové jednanie.
Zverejňujeme to, ako by to nemalo vyzerať:

Doručuje sa:
HANAKO spol s r.o.
Nádražná 792
90632 Jablonica Slovakia
Mobil +421.948.150.183
E-mail: polacek@hanako.sk
office: +421(0)34.658.34.34
IČO: 31687164
IČ DPH: SK2020495312

 

Reklamácia Vašej faktúry č 8011XXXXX položky skladné v sume 968,-€ tovaru 06XXXXX Express

Reklamujeme u Vás Vašu vydanú faktúru č. 8011XXXX a to položku skladné v sume 968,-€ bez DPH. Tovar 06XXXX Express v zmysle predloženej dokumentácie mal byť na sklad BEVORI International s.r.o., Staviteľská 7651/7, 831 04 Bratislava – Rača doručený dňa 23-25.7.
Dňa 12.07. ste nás kontaktovali, že tovar už dorazil na Slovensko vrátane možnosti jeho preclenia Vašou firmou. Zároveň ste od nás žiadali o zaslanie všetkých dokumentov o tovare k precleniu tovaru 06XXXX Express.
Obratom sme Vám všetky požadované dokumenty k precleniu zaslali, a súhlasili sme aj s preclením zásielky. K precleniu zásielky aj napriek urgenciám nedošlo a zásielku ste uskladnili v colnom sklade. Vaše tvrdenia boli, že zásielka ešte nebola uvoľnená zasielateľskou firmou Express d.o.o. Slovenia, t.j. že ju musíte uskladniť. Ale že za uskladnenie tovaru v colnom sklade nebudeme platiť. Ak nebolo omeškanie preclenia zavinené našou firmou.

Až 23.8. ste nás kontaktovali, že zásielka je už uvoľnená. Zároveň ste nám oznámili že skladovaním zásielky vznikol dlh za uskladnenie v sume 841,75 Eur t.j. za uskladnenie zásielky 06XXXXXX Express v colnom sklade. Vrátene informácie, že dlh za uskladnenie musí zaplatiť naša firma. Ináč zásielku neuvoľníte a neprepustíte do obehu.
Prečo poplatky za uskladnenie sme mali hradiť mi, ste nám nevydokladovali ani neuviedli.

Aby sme predišli ďalším nákladom za uskladnenie zásielky číslo 06XXXX Express odo dňa 23.08. sme všetky dlžné sumy dňa 24.8. boli ochotný obratom v daný deň uhradiť o čom sme Vás informovali aj keď sme s položkou za skladné nesúhlasili.
Je zrejmé že omeškanie dodania zásielky nevzniklo našou vinou, ale vinou dopravcu v niektorom poradí o čom ste mali vedomosť. Ak ste uviedli že zásielku odmietol uvoľniť (Express d.o.o. Slovenia, HANAKO spol s r.o.), pritom sa už nachádzala na našom území.

Až dňa 30.08. ste nám zaslali informáciu o uvoľnení a preclení zásielky 06XXXX Express a zaslania faktúr na úhradu vrátane vyžadovanie úhrady za uskladnenie. Suma za uskladnenie bola Vami stanovená až na sumu 968,-€ bez DPH.
Po našej úhrade a zaslaní potvrdení ste zásielku doručili dňa 31.8.
Prečo bolo ešte colné skladné navýšené o ďalšiu sumu t.j. 120,-€ ste zdôvodnili, že ste nemali dostatok času na preclenie, respektíve na vybavenie zásielky, čo opätovne nebola naša chyba, ale omeškanie vzniklo vašou firmou.

Na základe týchto skutočností a faktov o zadržiavaní zásielky 06XXXXX Express, Vás žiadame o vrátenie 968,-€ bez DPH. A to na základe preukázania, že omeškanie nebolo spôsobené našou firmou.
Uhradením našej faktúry v prílohe tohto listu v dobe jej splatnosti sa vyhnete súdnej žalobe pre neoprávnené obohatenie Vašej firmy o položku skladné.
Je zrejmé že sumu za skladné sme nemali platiť mi, ak nebolo omeškanie zásielky spôsobené našou vinou. Vaša firma HANAKO spol s r.o. podmienila uvoľneniu zásielky 06XXXX Express uhradením poplatku za skladné, čo je zrejmé aj nátlak a zastrašovanie ak by neuhradenie poplatku našou firmou, spôsobovalo ďalšie navyšovanie poplatkov za nútené uskladnenie zásielky.

V prípade omeškania úhrady našej faktúry sme celú vec nútený riešiť právnou cestou.

Posledná reakcia firmy:
Reagujeme na Vas podnet

Reklamy

Velmi nas mrzi vzniknuta situacia a velmi sa ospravedlnume, ze to musime tahat do takychto neprijemnosti.
Avsak prosim berte na vedomie, ze my sme len konecne clanok a musime dodrziavat instrukcie.

Nepopierame, ze nutnu skladovaciu dobu ste nezavinili Vasim konanim. Avsak vy ste objednavatel prepravy, ktoru ste objednali u dodavatela tovaru. Sposob, ktorym ju dodavatel zabezpecil je sice velmi podivny a nevyhodny pre Vas ako prijemcu, zial ale nic to nemeni na veci, ze reklamacia musi byt smerovana na neho. My od Vas nemame objednavku na prepravu a teda sme ziadnym sposobom nemohli ovplivnit jej priebeh. rozdelenie prechodu zodpovednosti, rizik a nakladov bol podla dojednanej obchodnej podmienky CFR, ktora hovori o tom, ze vsetky naklady na strane EU idu za prijemcom. Podmienka vsak neriesi povod ich vzniku, tzn, ze ak reklamujete pricinu ich vzniku, je nutne sa obratit na spoloncnost, ktorej ste poslali objednavku na prepravu.

Zial, v tomto momente nie je mozne Vasu FA akceptovat.
Odmietame tvrdenie, ze sme Vas “zastrasovali” alebo “nutili” nieco uhradit (velmi silne tvrdenie), prave NAOPAK vzhladom na skusenosti, ktore mame, sme sa Vam snazili vysvetlit celu situaciu a hlavne vyhnut sa dalsim extra poplatkom za skladne.

Navyse zakon hovori o tom, ze ak ma firma dovodne podozrenie, zeby poplatky nemuseli byt uhradene, ma pravo ziadat o uhradu, to plati vo vseobecnosti.
Nas pripad navyse reguluju podmienky B/L. V pripade dalsich otazok bude lepsie ak mi zavolate.

S pozdravom | Best regards  Gustav Janič | Key Account Manager

HANAKO spol s r.o. | Nádražná 792 | 90632 Jablonica | Slovakia
Mobil +421.902.376.677 | Office: +421(0)34.658.34.34 | E-mail: janic@hanako.sk

ROZŠÍRENIE SKLADOVANIA, LOGISTIKY A BALENIA NA SLOVENSKU.
EXPANSION OF WAREHOUSING, LOGISTICS AND CUSTOM PACKING TO SLOVAKIA

Pracujeme v zmysle Všeobecných zasielateľských podmienok Zväzu logistiky a zasielateľstva Slovenskej republiky.
All Business transactionns are subject to the “General Conditions of Forwarding” of Association of Forwarding and Logistic Slovakia. Place of jurisdiction – Bratislava.

HANAKO, spol. s r.o.
Vznik subjektu: 23.3.1994
Štatutárny orgán: Ing. Pavol Turoň
Sídlo: PD Záhorie 17, Jablonica 906 32
IČO: 31687164
Predmet činnosti:
veľkoobchod a maloobchod s textilom a textilnými výrobkami, drevom a výrobkami z dreva, nábytkom, kovovými a hutníckymi výrobkami, železiarskym tovarom, poľnohospodárskymi produktami, potravinami, mäsom a výrobkami z mäsa, ovocím a zeleninou,sklárskymi a keramickými výrobkami, kozmetikou, čistiacimi a pracími prostriedkami, alkoholickými a nealkoholickými nápojmi, stavebným materiálom, palivami, motorovými vozidlami, autosúčiastkami, technologickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi, kožou, obuvou a výrobkami z kože, knihami, papierenským tovarom, priemyselným a spotrebným tovarom, elektrotechnikou, výrobkami elektrotechnického priemyslu
sprostredkovanie obchodu v oblasti podnikania
sprostredkovanie dopravy

  {googleads left}

Reklamy

Kto by podľa Vás mal platiť skladné ?
Firma v prístave Express d.o.o., Ferrarska ulica 30, 6000 Koper, Slovenia, e-mail: m.brecevic@expressglobal.it , d.stipanic@expressglobal.it info@expressglobal.it, k.fischer@expressglobal.it. tel.: +386 59 099 456, mob: +386 31 754 510, fax: +386 59 099 450, ktorá zásielku že vraj nechcela elektronicky uvoľniť pre zlé vyúčtovanie dopravy od Čínskej strany ( dlžná suma bola cca 120,-)
Alebo firma v Bratislave HANAKO spol s r.o. ktorá sa vyhovárala že zásielku nevydá ak na to nedostane pokyn od Express d.o.o.,, ale nič pre to neurobila ? Dokonca zavadzala, že poplatky za skladovanie zásielky musí hradiť ten kto zásielku neuvoľní. A nakoniec zaslala faktúru za skladné kde firma HANAKO spol s.r.o. bola príjemcom a to bez adekvátneho vysvetlenia prečo koncový zákazník musí platiť…
A čo je najlepšie, všetky služby (vypracovanie JCD, dopravu ) pre HANAKO spol s.r.o. vybavovala firma BEVORI International s.r.o., Staviteľská 7651/7, 831 04 Bratislava – Rača
Sú HANAKO spol s.r.o. Bratislava a Express d.o.o., tá správna voľba ?

Aké doklady potrebujete na Slovensku pre spracovanie JCD ?
Aktuálny výpis z ORSR (nie starší ako 6 mesiacov)
Kartičku DIČ (obe strany)
Mandátnu zmluvu s colnou deklaráciou
Osvedčenie o pridelení colného kódu Vašej firmy (EORI číslo)
Colné zaradenie tovaru (HS kód, resp. číslo nomenklatúry), alebo presný popis tovaru

 
Rozdiel a prepojenie medzi EXW, FOB, CIF, CFR a podmienky zahraničného obchodu

 

Zahraničná obchodná ponuka jedna, cena dodávky z továrne (EXW = Ex Works):
Miesto dodania: závod alebo sklad vyvážajúcej krajiny;
Doprava: kupujúci je zodpovedný;
Poistenie: kupujúci je zodpovedný;
Postupy pri vývoze: kupujúci je zodpovedný;
Postupy pri dovoze: kupujúci je zodpovedný;
Rizikový prevod: miesto dodania;
Prevod vlastníctva: transfer s podnikaním;

Zahraničná obchodná ponuka dve, FOB = zadarmo na Borad:
Miesto dodania: prístav odoslania;
Doprava: kupujúci je zodpovedný;
Poistenie: kupujúci je zodpovedný;
Postupy pri vývoze: predávajúci je zodpovedný;
Postupy pri dovoze: kupujúci je zodpovedný;
Prevod rizika: Loď prístavu odoslania;
Prevod vlastníctva: prevod s výmenou dokumentov;

 

Zahraničné obchodné ponuky tri, CIF (náklady + náklad + poistenie, CIF = náklady + poistenie + náklad):
Miesto dodania: prístav odoslania;
Preprava: predávajúci je zodpovedný;
Poistenie: predávajúci je zodpovedný;
Postupy pri vývoze: predávajúci je zodpovedný;
Postupy pri dovoze: predávajúci je zodpovedný;
Prevod rizika: Loď prístavu odoslania;
Prevod vlastníctva: prevod s výmenou dokumentov;

{googleads left}

Zahraničná obchodná ponuka štyri, CFR (CFR = Náklad + Náklad):
Miesto dodania: prístav odoslania;
Preprava: predávajúci je zodpovedný;
Poistenie: kupujúci je zodpovedný;
Postupy pri vývoze: predávajúci je zodpovedný;
Postupy pri dovoze: kupujúci je zodpovedný;

 

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *