Ako Mozilla zarába peniaze | Obchodný model Mozilla

Čítané celkom 83 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

Organizácia založená s cieľom využiť silu komunity vývojárov softvéru. Vytvorenie komunitného prehliadača s otvoreným zdrojovým kódom, ktorý je dostatočne dobrý na to, aby ukradol obrovský podiel používateľov z divokého prehliadača spoločnosti Microsoft. A stať sa jedným z najväčších bannermanov za propagáciu a prispievanie k „zdravému internetu“.

Čo je Mozilla?

Mozilla (často označovaná ako moz://a) je komunitná organizácia, ktorá sa snaží aktívne podporovať otvorený, zdravý a bezpečný internet, ktorý riadia používatelia. Hovorím „aktívne“, pretože Mozilla to nielen propaguje, ale tiež k tomu prispieva vytváraním solídnych produktov a služieb ako Firefox, Thunderbird, MDN docs atď . Manifest Mozilly objasňuje nielen to, o čom Mozilla je, ale aj to, prečo je taká dôležitá.

Obchodný model Mozilla

Obchodný model Mozilly možno rozdeliť do troch základných entít: komunita Mozilla, Mozilla Foundation a Mozilla Corporation.

Rozdiel medzi Mozilla, Mozilla Foundation a Mozilla Corporation

  • Mozilla (komunita): Komunita softvéru Mozilla bola založená v roku 1998. Je to komunita tisícov dobrovoľníkov, ktorí pracujú na vytvorení otvoreného a dostupného internetu. Znamená to vytvoriť vynikajúci softvér s otvoreným zdrojovým kódom, ako aj jeho štandardy. Mozilla o sebe hovorí, že je „tvorcom prehliadačov, aplikácií, kódu a nástrojov, ktoré uprednostňujú ľudí pred ziskom“.
  • Mozilla Foundation: Mozilla Foundation, založená v roku 2003, je nezisková organizácia, ktorá vedie a spravuje projekt Mozilla (komunita). Kontroluje ochranné známky, autorské práva a iné aktíva a stanovuje usmernenia pre vývoj. Je hnacím motorom cieľa Mozilly, ktorým je zdravý a otvorený internet.
  • Mozilla Corporation: Založená ako 100 % vlastnená dcérska spoločnosť Mozilla Foundation v roku 2005, je to zisková organizácia, ktorá investuje všetky svoje príjmy do projektov Mozilla. Naďalej ju riadi Mozilla Foundation bez akýchkoľvek iných akcionárov alebo vlastníkov. Prehliadač Firefox žiari ako vlajková loď spoločnosti Mozilla Corporation s e-mailovým klientom Thunderbird, ktorý bude ďalším z nich až do januára 2020, keď sa presunie pod MZLA Technologies Corporation.

Ako Mozilla funguje?

Členovia Mozilla Foundation a jej dcérskej spoločnosti Mozilla Corporation spolu s mnohými dobrovoľníkmi sú zodpovední za všetky operácie Mozilly.

Zatiaľ čo Mozilla Foundation pokračuje v práci na budovaní a podpore infraštruktúr pre otvorený a zdravý internet, Mozilla Corporation sa zameriava na vytváranie a zlepšovanie produktov a zásad a na experimentovanie s cieľom zlepšiť kvalitu používania internetu ľuďmi. Obe organizácie pracujú pod hlavičkou Mozilly. Mozilla je „sociálny podnik“. A jeden z mála vo svojom odbore s takým množstvom používateľov a prispievateľov.

Mozilla sa teda sústreďuje na 2 rôzne oblasti:

  • Zlepšenie zdravia internetu ako celku pre používateľov.
  • Pokračujte vo vývoji produktov, ako je prehliadač Firefox, e-mailový klient Thunderbird, aplikácia Pocket atď., pričom skúmajte nové technológie.

Prehliadač Firefox

Firefox je bezplatný a otvorený webový prehliadač vyvinutý spoločnosťou Mozilla.

Ide o najvýznamnejší produkt z ponuky Mozilly. Nielen preto, že je to skvelý produkt, ale aj preto, že bol kľúčovým hráčom v počiatočnom raste spoločnosti . Rovnako ako všetky ostatné ponuky, aj Mozilla bola vyvinutá s ohľadom na „dobro používateľov“.

Firefox sa popri zachovaní vynikajúceho softvéru s otvoreným zdrojovým kódom zameriava na ochranu súkromia a údajov. V predvolenom nastavení blokuje veľa sledovačov a sľubuje, že nikdy nepredá žiadne používateľské údaje. Mozilla nielen predáva, ale je veľmi hrdá a má jasno vo svojich štandardoch ochrany osobných údajov.

Firefox je dostupný pre všetky hlavné platformy ako Windows, Linux, macOS, Android a iOS.

Mozilla Thunderbird

Thunderbird je bezplatný e-mailový klient, ktorý prichádza so vstavanými funkciami na zvýšenie produktivity, ako sú newsfeed, chaty a kalendár. Je to open source a ukazuje silu komunity Mozilla. Napriek tomu, že ide o jeden z najlepších softvérov svojho druhu, uteká z peňažných darov členov komunity. Nielen to, pri vývoji Thunderbirdu zohrávajú obrovskú úlohu aj príspevky komunity od komunity.

Thunderbird rozširuje svoje funkcie o množstvo doplnkov dostupných na ich webovej stránke. Tieto doplnky vám umožňujú urobiť už tak skvelý softvér oveľa výkonnejším.

Reklamy

Thunderbird tiež zostáva odhodlaný chrániť súkromie používateľov . Na zdieľanie používateľských dát je veľmi prísna a využíva ich len a len tam, kde je to nevyhnutné. Je k dispozícii pre Windows, Linux a macOS.

Pocket App

Toto je iný produkt. Pocket nie je niečo, čo Mozilla vytvorila od základov. Stala sa súčasťou Mozilly, keď spoločnosť Read It Later, Inc. získala spoločnosť Mozilla Corporation v roku 2017. Pocket umožňuje svojim používateľom ukladať online obsah, ako sú články a videá z ľubovoľnej aplikácie alebo stránky, a potom ich voľne používať a zdieľať. Poskytuje bezproblémovú integráciu medzi mobilnými aplikáciami a jej webovým rozhraním, z ktorých všetky poskytujú vynikajúci zážitok.

Ako prvá strategická akvizícia Mozilly sa uskutočnila s cieľom podporiť „objavenie a dostupnosť vysokokvalitného webového obsahu“. Na vrecko sa pozerali ako na médium, ktoré používateľom umožňuje konzumovať a zdieľať obsah podľa vlastných podmienok, aby získali nezávislý a decentralizovaný zážitok. Pocket je k dispozícii pre Android, iOS a web.

Mozilla je kľúčovým prispievateľom do online komunity s otvoreným zdrojovým kódom. Aktívne vyvíjajú a pracujú na mnohých projektoch na zlepšenie kvality internetu pre používateľov. Webové dokumenty Rust, Servo, MDN sú dielom Mozilly, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Poskytujú tiež granty a dary jednotlivcom a skupinám, ktoré pracujú rovnakým smerom ako Mozilla.

Mozilla tiež neustále experimentuje v nových oblastiach. Keďže napredovanie internetu správnym smerom pre používateľov (alebo ľudí) je hlavnou súčasťou poslania Mozilly, kľúčovou súčasťou ich operácií bolo vstúpiť do nových zón a napredovať v ich ideológii. Firefox Reality je toho veľmi čerstvým príkladom.

Ako Mozilla zarába peniaze? Model výnosov Mozilly.

Mozilla je trochu iná ako väčšina softvérových spoločností. Nemá žiadne veľké platené softvérové ​​balíky. Neuvažujú o predaji vašich údajov s cieľom získať príjmy . Mozilla ako sociálny podnik používa iba spôsoby zárobku, ktoré nie sú zlé pre používateľa ani pre internet. Pre Mozillu je súkromie ako právo.

Ako potom vypláca mzdy zamestnancom Mozilla Corporation? A ako znáša právne, marketingové , konzultačné a všetky ostatné výdavky? Tu sú kľúčové zdroje príjmov Mozilly:

Vyhľadávacie partnerstvá (licenčné poplatky) pre prehliadač Firefox

Prehliadač funguje ako sprostredkovateľ medzi vyhľadávačom a jeho používateľmi. Najväčším zdrojom príjmov Mozilly sú dohody medzi prehliadačom Firefox od Mozilly a vyhľadávačmi, aby boli predvolené pre Mozillu. Po vypršaní platnosti zmluvy s Yahoo viedla nová zmluva so spoločnosťou Google v roku 2017 k najvyšším príjmom organizácie (542 miliónov USD) v histórii. Podľa ich globálnej stratégie vyhľadávania sú Google, Baidu, Yandex a Yahoo nastavené ako ich predvolené vyhľadávacie nástroje pre rôzne regióny.

Dary

Podpora od fanúšikov a sledovateľov je vždy dôležitou súčasťou open-source projektu. Aj keď je to relatívne nižší príspevok ako pri vyhľadávaní, v žiadnom prípade by sa nemal podceňovať. Aj tieto príspevky predstavujú vieru ľudí v projekt. Nepeňažné príspevky do projektu (a jeho kódovej základne) možno považovať aj za nepriamy príjem alebo úspory, ktoré by inak prinútili Mozillu platiť viac vývojárov. Tieto príspevky do kódu im šetria veľa zdrojov a času. Príjem Mozilla Foundation pochádza z týchto darov a čiastočne z príjmov spoločnosti Mozilla Corporation.

Predplatné a budúcnosť Mozilly

Modely príjmov „platený softvér“ a „údaje o používateľoch“ pre softvérové ​​spoločnosti sú bežné, pretože fungujú. Model príjmov pre softvérovú spoločnosť mimo týchto dvoch je ťažké implementovať. A to platí najmä pre Mozillu, ktorá je tiež pevne oddaná svojmu dobrému internetovému presvedčeniu.

V roku 2018 približne 95 % ich výnosov tvorili ponuky z vyhľadávania. Veľká časť z toho pochádza od spoločnosti Google, spoločnosti, ktorej prehliadač je najväčším konkurentom vlajkového produktu Mozilly. Navyše, aj napriek masívnym vylepšeniam a doplnkom funkcií podiel používateľov Firefoxu klesá. Z rovnakých dôvodov sa Mozilla postupne snaží diverzifikovať zdroje príjmov.

Od roku 2019 Mozilla dráždila svojich používateľov smerom k predplatiteľským službám, ktoré chce predať. Najväčšiu pozornosť upútali dva:

Reklamy

Firefox Private Network (FPN) VPN

Mozilla to testovala v spolupráci s ProtonVPN a v roku 2019 spustila svoju vlastnú službu VPN v spolupráci s Mullvad. Stále je obmedzený na USA a na niekoľko platforiem, ale plánuje sa čoskoro rozšíriť. Momentálne to stojí 4,99 $, ale bude k dispozícii bezplatné a pravdepodobne aj predplatné, ktoré bude pri globálnom uvedení na trh stáť vyššie. Bude to dva typy, ochrana FPN prehliadača a FPN ochrana celého zariadenia. Zásady ochrany osobných údajov sú veľmi jasné o tom, ako sa s údajmi nakladá, a neprekvapivo sľubujú, že nebudú monitorovať/zapisovať históriu vašej siete .

Firefox Better Web

Firefox Better Web , ktorý bol spustený v spolupráci so spoločnosťou Scroll, je platená služba, ktorá používateľom poskytuje zážitok z prehliadania bez reklám u partnerov spoločnosti Scroll, ako sú Vox, Business Insider, The Verge, The Atlantic, Salon a ďalších. Je vytvorený s poslaním „narušiť súčasný model príjmov z reklamy priamym financovaním partnerských stránok“.

Je obohatený o funkcie, ako je čítanie offline, diktované články, ochrana sledovania vo Firefoxe a synchronizácia. V súčasnosti je k dispozícii iba pre používateľov počítačov v Spojených štátoch a stojí 4,99 USD mesačne. Mozilla tiež ponúka 6-mesačnú 50% zľavu pre ranné vtáčatá.

Slovo na záver?

Pre Mozillu je to zaujímavý čas. Aj keď sa ich zásobník peňazí v dohľadnej dobe nevyprázdni, teraz pristupujú ku konzervatívnejšiemu prístupu. Ako už bolo spomenuté vyššie, Mozilla nie je jednou z obrovských technologických korporácií, ale skôr ide o sociálnu snahu o lepšie online prostredie. Čo im ešte viac sťažuje rast. Mozilla sa teraz zameriava na vytváranie nových silných a stabilných zdrojov príjmu. Modely predplatného, ​​prechod Thunderbirdu z Mozilla Foundation na MZLA Technologies Corporation, nová podpora tretieho najpoužívanejšieho mobilného operačného systému KaiOS atď., to všetko má za cieľ rozšíriť zdroje ich príjmov a dostať Mozillu k čoraz väčšiemu počtu ľudí.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.