Signal Business Model | Ako Signal zarába peniaze?
Obsah
- Čo je to signál?
- Rast signálu
- Kto je zákazníkom Signalu?
- Akú hodnotu poskytuje signál svojim zákazníkom?
- Prevádzkový model signálu
- Model výnosov signálu
- Budúcnosť signálu
V čase, keď sa viac ako polovica svetovej populácie nachádza na internete, firmy premenili súkromie jednotlivcov na komodity. Tieto zhromaždené údaje používajú na prispôsobenie reklám pre každého potenciálneho zákazníka . V súčasnosti si čoraz viac jednotlivcov uvedomuje druh údajov, ktoré zdieľajú na internete a dokonca aj na platformách na odosielanie súkromných správ.
Široko používaná aplikácia na odosielanie správ WhatsApp je teraz zdrojom obáv o súkromie. Jednotliví používatelia sú čoraz skeptickejší, pokiaľ ide o to, do akej miery zostávajú ich konverzácie v aplikácii súkromné. Tento problém viedol k tomu, že používatelia prešli na iné aplikácie so šifrovaním správ typu end-to-end. Jednou z takýchto aplikácií na odosielanie správ, ktorá si medzi používateľmi rýchlo získava na popularite, je Signal.
Čo je to signál? Kto ho používa a aké sú jeho hodnoty? Čo je obchodný model spoločnosti Signal a ako spoločnosť Signal zarába svoje príjmy ?
Čo je to signál?
Signal je šifrovaná aplikácia na odosielanie správ, ktorá používateľom umožňuje odosielať správy a tiež telefonovať.
USP spoločnosti Signal je však zaručeným zameraním na ochranu súkromia. Keďže ide o open source a recenzovaný odborníkmi, jednotliví odborníci môžu skontrolovať jeho súkromie a bezpečnosť. Šifruje textové správy, hovory vrátane skupinových hovorov a dokonca aj vyhľadávanie gif.
Dizajn aplikácie je taký, že súkromie používateľa je vysoko prioritou. Vidíme to niekoľkými spôsobmi – príkladom môže byť funkcia videohovoru. Keď osoba prijme videohovor na druhej strane hovoru, používateľ musí zapnúť kameru, pretože sa nezapne automaticky ako v iných aplikáciách na odosielanie správ.
Rast signálu
Služba posielania správ existuje už od roku 2014. Vo väčšej miere sa však začala používať až po roku 2018. Začiatkom roka 2018 bolo oznámené založenie nadácie Signal Technology Foundation, zakladateľmi sú Moxie Marlinspike a spoluzakladateľ WhatsApp Brian Acton v r. Kalifornia, USA. Táto nadácia sa zamerala na to, aby boli súkromné správy prístupnejšie a všadeprítomné pre používateľov, ako sa uvádza v ich oznamovacom príspevku .
Aplikácia na odosielanie správ bola následne spopularizovaná počas protestov Georgea Floyda , dôvodom bola zvýšená informovanosť o záležitostiach týkajúcich sa polície monitorujúcej jednotlivé údaje. Počas tohto obdobia aplikácia tiež zaviedla novú funkciu, v ktorej používatelia mohli rozmazať tváre, aby sa zabezpečilo zvýšené súkromie, aby boli používatelia chránení pred zvýšeným federálnym monitorovaním. V dôsledku zvýšeného povedomia o súkromí aplikácia zaznamenala prudký nárast stiahnutí.
Začiatkom januára 2021 bol Signal opäť svedkom prudkého nárastu počtu registrácií nových používateľov. Zdroje to spojili so zmenou zásad ochrany osobných údajov WhatsApp. Viedlo to k dvojslovnému schváleniu signálu Elon Musk – „Použi signál“.
Edward Snowden, bývalý zamestnanec CIA známy únikom vysoko tajných informácií z NSA, tiež zverejnil tweet, v ktorom sa za Signal zaručil. On sám je od roku 2015 podporovateľom a používateľom aplikácie.
Odozva na všetky tieto udalosti bola taká ohromujúca, že množstvo nových používateľov spôsobilo 15. januára 2021 zlyhanie serverov aplikácie.
V dôsledku týchto udalostí bol svet svedkom masívnej digitálnej migrácie z aplikácie na odosielanie správ, ktorá ohrozovala súkromie, na bezpečnejšiu aplikáciu na odosielanie správ.
Kto je zákazníkom Signalu?
Od januára 2021 si Signal stiahli používatelia na celom svete viac ako 105 miliónov krát. Aplikácia na odosielanie správ má teraz približne 40 miliónov aktívnych používateľov mesačne.
Digitálna migrácia na signál pozostávala najmä z používateľov, ktorí sú si vedomí a pochybujú o zmene zásad ochrany osobných údajov WhatsApp. Milióny používateľov zmenili a povzbudili ostatných, aby zmenili svoju primárnu aplikáciu na odosielanie správ.
Aplikácia je obľúbená medzi generáciou Z – generáciou, ktorá sa najviac stará o svoje súkromie. Táto generácia je tiež rýchla, pokiaľ ide o učenie sa a prispôsobovanie sa novým technologickým platformám, a preto sa rozhodla pre veľký digitálny posun. Zatiaľ čo novinári a osoby patriace do iných povolaní, ktoré vyžadujú zvýšené súkromie, tiež tvoria cieľovú skupinu spoločnosti Signal, používatelia Signalu tvoria predovšetkým tí, ktorí patria k novším generáciám.
Akú hodnotu poskytuje signál svojim zákazníkom?
Signál je pre WhatsApp ako Snapchat pre Instagram. Snapchat je platforma sociálnych médií zameraná na súkromie, kde používatelia vedú viac súkromných interakcií s tými, ktorí sú považovaní za blízkych. Instagram na druhej strane umožňuje používateľom komunikovať so širším publikom pozostávajúcim z rodiny, priateľov a sledovateľov.
Podobne používatelia Signalu používajú aplikáciu hlavne na súkromné rozhovory s ľuďmi, na ktorých záleží, zatiaľ čo WhatsApp sa používa na konverzácie, ktoré používateľ nemusí nevyhnutne považovať za súkromné. Patria sem dokonca aj rozhovory s firmami .
Popularita Signalu vzrástla v dôsledku obáv týkajúcich sa zmenených zásad ochrany osobných údajov WhatsApp. Aktualizácia ochrany osobných údajov WhatsApp spôsobila, že používatelia si mysleli, že ich súkromné správy budú teraz prístupné tretej strane, ktoré budú potom zdieľané s Facebookom , materskou spoločnosťou WhatsApp.
Táto hrozba pre ich súkromie spôsobila, že milióny používateľov prešli na Signal. Predovšetkým používatelia, ktorí verili, že absolútne nikto by nemal mať prístup k ich chatom, migrovali na oveľa bezpečnejšiu službu odosielania správ.
Signal svojim používateľom sľúbil, že nikdy nebude predávať údaje svojich používateľov a keďže ide o neziskovú organizáciu, nebude zobrazovať žiadne reklamy, aby zarobil. To ju dokonca umiestnilo odlišne od inej aplikácie zameranej na ochranu súkromia – Telegram .
Okrem toho je Signal open source a recenzovaný IM; jej kód, klienti a protokol sú verejne dostupné a svet pomáha zlepšovať bezpečnosť a fungovanie aplikácie, a nie len jednej spoločnosti.
Aplikácia sa ľahko používa a nevyžaduje žiadne špecializované znalosti, vďaka čomu je široko prístupná používateľom na celom svete.
Nižšie sú uvedené niektoré funkcie, ktoré Signal umožňuje svojim používateľom na zvýšenie súkromia pri konverzácii:
- Miznúce správy: Signal umožňuje svojim používateľom ponechať si správy určitý čas, kým sa natrvalo odstránia. Tento čas môže trvať od piatich sekúnd do týždňa. Po uplynutí zvoleného času sa zobrazené správy automaticky vymažú.
- Médiá na prezeranie iba raz: Táto funkcia je dostupná pre používateľov, ktorí používajú Signal na svojich mobilných telefónoch, a umožňuje používateľom zdieľať obrázky a videá, ktoré budú po prezretí z konverzácie odstránené. Umožňuje používateľovi na druhom konci zobraziť obrázok iba raz.
- Lokálne zálohy: Médiá a ďalšie údaje zdieľané v rámci Signal sú uložené lokálne, čo znamená, že tretie strany nebudú mať prístup ku všetkým údajom, ktoré používatelia zdieľajú.
- Zámok registrácie: Aplikácia vyžaduje, aby si jej používatelia pri registrácii nastavili PIN. Táto funkcia zabraňuje pridania druhého zariadenia k účtu a odcudzeniu informácií bez vedomia používateľa.
- Klávesnica inkognito: Aplikácia tiež zabraňuje tomu, aby klávesnica odosielala údaje zadané používateľom tretej strane, čím bráni úniku citlivých údajov.
Prevádzkový model signálu
Signal je aplikácia na odosielanie okamžitých správ, ktorú je možné nainštalovať na smartfóny Android a Apple, ako aj na stolné počítače. Aplikácia umožňuje svojim používateľom nasledujúce funkcie:
- Bezpečné zasielanie správ pomocou šifrovania typu end-to-end: Signal kombinuje šifrovanie typu end-to-end s modelom s otvoreným zdrojom, čím verejnosti zaručuje , že šifrovanie typu end-to-end vykonáva bezpečne.
- Bezpečné hlasové hovory a videohovory s end-to-end šifrovaním: Rovnako ako textové správy, aj video a audio hovory na Signal sú end-to-end šifrované a môžu k nim pristupovať iba zainteresované strany.
- Skupinové rozhovory: Používatelia môžu vytvárať skupinové rozhovory. Okrem toho sa pozvaným osobám najprv položí otázka, či by chceli byť pridaní do skupiny, na rozdiel od WhatsApp, kde vás môže do skupiny priamo pridať ktokoľvek s vaším kontaktným číslom bez predchádzajúceho povolenia.
- Zmiznutie textových správ: Umožňuje používateľom nastaviť konkrétny časový limit, kým príjemca neuvidí textovú správu. Tieto zobrazené správy sa automaticky vymažú po uplynutí nastaveného času od 5 sekúnd do týždňa.
- Médiá na prezeranie iba raz: Umožňuje používateľom odosielať videá a obrázky, ktoré môže prijímač zobraziť iba raz.
- Signálny PIN: Signálny PIN môže používateľom pomôcť obnoviť ich profil, nastavenia, kontakty a blokované zoznamy, ak by náhodou stratili alebo zmenili svoje zariadenie.
- Platby: Rovnako ako Whatsapp, aj Signal umožňuje svojim používateľom odosielať a prijímať platby prostredníctvom aplikácie okamžitých správ. Čo však odlišuje tento IM, je to, že používatelia obchodujú s kryptomenami a nie fiat. Táto funkcia posilňuje cieľ spoločnosti, aby vaše údaje zostali vo vašich rukách a nie v rukách spoločnosti.
Model výnosov signálu
Signal je nezisková organizácia – jej cieľom nie je zisk.
Na pokračovanie fungovania sa spolieha výlučne na dary . Ako dary prijíma všetky meny a dokonca aj kryptomeny.
Keďže je známe, že program Signal je open source alebo verejne dostupný, nezávislí vývojári sú vítaní, keď ponúkajú opravy a riešenia, čo organizácii šetrí veľa peňazí.
V dôsledku nezhôd týkajúcich sa speňažovania WhatsApp prostredníctvom reklám a zmenených zásad ochrany osobných údajov obaja zakladatelia WhatsApp odstúpili z Facebooku. Brian Acton, jeden zo spoluzakladateľov WhatsApp, ktorý sa neskôr stal výkonným predsedom spoločnosti Signal, ako aj jej spoluzakladateľom, investoval v roku 2018 do Signal 50 miliónov dolárov. Prostredníctvom darov a investícií, ako sú tieto, Signal pokračuje v fungovať bez problémov.
Budúcnosť signálu
Zdá sa, že Signal má sľubnú budúcnosť. Vďaka svojmu progresívnemu cieľu ochrany súkromia by aplikácia mohla v budúcnosti vidieť viac používateľov, ktorí si uvedomujú súkromie.
Signal sľúbil, že už nebude ďalší výpredaj. Tím uvádza , že prijal všetky možné opatrenia, aby v budúcnosti nesklamal svojich používateľov. Po prvé, nemajú prístup k žiadnym užívateľským údajom. Po druhé, projekt Signal bol štruktúrovaný ako neziskový, čo znamená, že ho nikdy nikto nemôže vlastniť ani kúpiť. Navyše, ich motívom evidentne nie je a nikdy nebol zisk a Signal bol projekt, ktorý mal za cieľ niečo iné ako zisk.
Zo všetkých zhromaždených bodov je celkom zrejmé, že Signal bude aj naďalej uprednostňovať súkromie a bezpečnosť nad všetkým ostatným a tento cieľ v budúcnosti pritiahne ďalších používateľov.