Obchodný model s následnou platbou | Ako dodatočná platba zarába peniaze?

Loading

Obsah

Len za 5 rokov si Afterpay vybudovala svoju prítomnosť na austrálskych a medzinárodných trhoch. Dôvodom je rastúci počet zákazníkov, ktorí sa prispôsobujú jeho inovatívnemu riešeniu bezúročných platieb, ktoré im umožňuje najskôr nakúpiť a zaplatiť neskôr. S gigantickou trhovou kapitalizáciou 30 a viac miliárd USD sa spoločnosti Afterpay podarilo revolúciu v odvetví „Kúp teraz, zaplať neskôr“ (BNPL).

Úspech Afterpay znamená hĺbkové pochopenie toho, ako prináša hodnoty, funguje a generuje príjmy. A v tomto článku budeme diskutovať práve o tom a demystifikovať obchodný model Afterpay .

Čo je to dodatočná platba?

Afterpay je populárna služba „Kúp teraz, zaplať neskôr“, pomocou ktorej si zákazníci môžu kúpiť produkty z partnerských predajní vopred a zaplatiť neskôr v 4 samostatných splátkach bez akýchkoľvek dodatočných nákladov alebo úrokov.

Spoločnosť , ktorú založili Nick Molnar a Anthony Eisen v roku 2015, vstúpila do centra pozornosti, keď bola konkurencia menšia a ľudia potrebovali službu, ktorá by im umožnila platiť na splátky bez úrokov. V priebehu rokov sa Afterpay spojil so svojím poskytovateľom technológií – Touchcorp – a rozšíril svoj trh mimo Austrálie. V roku 2018 spoločnosť Afterpay získala 90 % akcií spoločnosti Clearpay, poskytovateľa služieb BNPL so sídlom v Spojenom kráľovstve.

Obchodný model s dodatočnou platbou

Afterpay vybudovala svoje podnikanie na svojej vlajkovej lodi BNPL služby.

Afterpay v podstate motivuje svojich zákazníkov, aby nakupovali v partnerských obchodoch pomocou svojho platobného plánu. Vychádza z typického obchodného modelu pridruženého marketingu založeného na provízii, v ktorom podnik zarába peniaze prostredníctvom pridružených provízií.

Spoločnosť má ústredie v Austrálii, zatiaľ čo jej dcérske spoločnosti pôsobia v Kanade, na Novom Zélande, v Spojenom kráľovstve a USA, pričom každá z nich má rovnaký obchodný model affiliate marketingu .

Kto sú zákazníci Afterpay?

Doplatok je určený pre jednotlivcov, ktorí chcú platiť za svoje položky v malých splátkach, a nie v jednorazovej sume.

Podľa Australian Financial Review (AFR) sa počet aktívnych zákazníkov Afterpay v priebehu finančného roka 2020 viac ako zdvojnásobil na 9,9 milióna “.

V ďalšej správe AFR sa uvádza, že mileniáli tvoria kľúčovú demografickú skupinu zákazníkov spoločnosti Afterpay (zahŕňajúcu 75 % všetkých spotrebiteľov).

Reklamy

Dňa 17. júna 2020 spoločnosť Afterpay zverejnila správu, v ktorej sa uvádza, že ich plná pozornosť sa „ obracia na zákazníka Gen Z “ a sľúbila, že rozšíri svoju zákaznícku základňu tak, aby zahŕňala Gen Z ako jedného z ich hlavných demografických skupín zákazníkov.

Aké hodnoty prináša Afterpay?

Zákazníkom

Služba Afterpay riešila potreby spotrebiteľov, ktoré mnohé platobné portály predtým prehliadali, vďaka čomu sa stala významným hráčom v odvetví Fintech. Nasledujú hodnoty, ktoré Afterpay prináša svojim zákazníkom:

Platiť bez úrokov

Zákazníci si môžu kúpiť svoje obľúbené položky v partnerských predajniach a zaplatiť konečnú sumu na splátky bez toho, aby im boli účtované ďalšie úroky. Toto je primárna hodnota, ktorú Afterpay prináša svojim zákazníkom.

Získajte odmeny

Je známe, že Afterpay odmeňuje svojich zákazníkov za dobrú platobnú históriu natoľko, že zaviedla program odmeňovania s názvom Pulse pre včasné platby.

Napríklad zákazníci s dobrou históriou splácania môžu svoju prvú platbu odložiť až o dva týždne po zakúpení položky.

Žiadna kontrola kreditu

Afterpay neoznamuje oneskorené platby a ovplyvňuje úverové skóre alebo úverový rating svojich zákazníkov. Namiesto toho podnikne iné kroky vrátane zablokovania účtu neplatiča, kým sa problém nevyrieši.

Partnerským obchodníkom

Partnerskí obchodníci využívajú množstvo hodnôt vďaka integrácii svojich online obchodov so službou Afterpay, ktoré sú uvedené nižšie:

Získajte platbu vopred

Zatiaľ čo zákazníci rozkladajú svoje platby na splátky, Afterpay platí svojim partnerským obchodníkom celú sumu vopred za každý nákup.

Jednoduchá integrácia internetového obchodu

Partnerskí obchodníci môžu jednoducho integrovať svoje obchody alebo online obchody s Afterpay prostredníctvom hlavných platforiem eCommerce a POS (Magenta, Stripe, Shopify atď.) a využívať jej služby bez akýchkoľvek problémov.

Vyššie celkové tržby a AOV

Sofistikované platobné riešenie Afterpay prispelo k obchodnému rastu jej partnerských obchodov ako:

Reklamy
  • 2 z 3 malých alebo stredných podnikov hlásia nárast celkových tržieb a
  • Zvýšenie odhadovanej priemernej hodnoty objednávky (AOV) o 10 – 20 %

Odhad omeškania platieb

Afterpay neustále vyhodnocuje platobnú históriu svojich zákazníkov, aby posúdila riziká nedoplatkov alebo oneskorených platieb. Robí to nastavením individuálneho limitu výdavkov na základe niekoľkých faktorov vrátane oneskorených platieb, frekvencie oneskorených platieb a mnohých ďalších. Okrem toho sa obchodník môže rozhodnúť nastaviť ďalšie obmedzenia výdavkov na svoje produkty, aby sa predišlo zlyhaniu platieb.

Operačný model s dodatočnou platbou

Afterpay má dobre definovanú štruktúru, ktorá ponúka niekoľko produktov a služieb, ktoré pomáhajú spoločnosti poskytovať hodnotu svojim zákazníkom.

Aké sú kľúčové ponuky Afterpay?

Kúpte teraz, zaplaťte neskôr

Hlavnou ponukou Afterpay je služba „Kúp teraz, zaplať neskôr“. Ale ako to môže niekto využiť?

Zákazník si môže zvoliť platbu v splátkach pomocou Afterpay jednoducho tak, že prejde na webovú stránku partnerského obchodného obchodu a bude postupovať podľa krokov uvedených nižšie:

  • Pridajte položky do košíka,
  • Ako možnosť platby pri pokladni vyberte možnosť Afterpay,
  • Prihláste sa do účtu Afterpay a schváľte platbu,
  • A nakoniec, plaťte v 4 splátkach, pričom každá platba sa uskutoční po 2 týždňoch.

Stručne povedané, zákazník si len musí vybrať Afterpay ako možnosť platby a postupovať podľa pokynov na bezpečnú a zabezpečenú transakciu BNPL prostredníctvom svojej platformy.

Pulz

Pulse je odmeňovací program, ktorý stimuluje včasné platby poskytovaním exkluzívnych odmien za zodpovedný nákup a včasné platby. S Pulse môže zákazník:

  • Odložte si prvú splátku až o 2 týždne
  • Preplánujte si splatnosť platieb 2x viac ako zákazník mimo Pulse
  • Kúpte si darčekové poukážky a zaplaťte za ne v 4 splátkach
  • Získajte prístup k exkluzívnym ponukám

Na odomknutie Pulse musí zákazník v USA uskutočniť 30 alebo viac včasných platieb za objednávky v hodnote 40 USD alebo viac do 6 mesiacov, pričom maximálne 3 oneskorené platby, a musí súhlasiť s podmienkami Pulse USA .

Kto sú kľúčoví partneri Afterpay?

Obchodné predajne

Afterpay sa spojila s viac ako 48 000 obchodnými obchodmi, aby poskytli svoj platobný plán „Kúp teraz, zaplať neskôr“. Partnerské obchodné obchody využívajú túto službu tak, že ju zahrnú ako možnosť do svojho platobného modulu a majú svoj obchod uvedený v adresári obchodu Afterpay na webe aj v aplikácii.

Medzi top značky , ktoré do svojich obchodov integrovali Afterpay patria Adidas, Kylie Skin, Fight Club, Goat, DSW, Bed Bath & Beyond, Ulta Beauty, Revolve a mnoho ďalších.

Platformy elektronického obchodu a POS

Patria sem mnohé certifikované systémy elektronického obchodu a miesta predaja (POS), ktoré umožňujú bezproblémovú integráciu podnikania obchodníka (v obchode alebo online) s dodatočnou platbou.

Magento, Stripe, Neto a Shopify je niekoľko príkladov popredných platforiem elektronického obchodu , ktoré sa spojili s Afterpay.

Medzi top POS platformy, ktoré majú vo svojom systéme integrovanú Afterpay, patria Cegid, Simple Salon, Retail Express a mnohé ďalšie.

Ktoré kanály používa Afterpay na poskytovanie hodnoty svojim zákazníkom?

Afterpay má svoju vlastnú webovú stránku, kde prepojila online obchody svojich pridružených predajcov (partnerských obchodníkov). Svoju aplikáciu má k dispozícii aj pre zariadenia so systémom Android a ios.

Aby mohli zákazníci využiť službu BNPL, musia si pri pokladni vybrať iba možnosť platby po platbe a postupovať podľa pokynov na dokončenie transakcie. Okrem toho si môžu uplatniť výhody (ak sú oprávnené) odmenového programu Afterpay – Pulse – prihlásením sa do svojho účtu na svojom zariadení.

Ako si Afterpay udržiava vzťah so svojimi zákazníkmi?

Vo svojom jadre je Afterpay automatizovaná služba. Používatelia interagujú s aplikáciou pri uskutočňovaní transakcie alebo využívajú ďalšie výhody, ktoré získajú v podobe exkluzívnych ponúk alebo odmien za zodpovedné míňanie.

Jeho ľahko použiteľné rozhranie na vyhradenej webovej stránke a mobilných aplikáciách však poskytuje užívateľom osobný dojem z nakupovania. Používateľ sa tiež môže prihlásiť na odber bulletinu spoločnosti, aby mohol dostávať upozornenia obchodu, špeciálne ponuky a ďalšie aktualizácie na svoj e-mail, čím sa položí základ pre hlbší vzťah so zákazníkmi.

Ako Afterpay zarába peniaze?

Afterpay neúčtuje svojim zákazníkom žiadne úroky ani dodatočné poplatky za používanie svojich služieb. Namiesto toho zarába na províziách od partnerských obchodníkov a peňažných sankciách, ktoré utrpia zákazníci, ktorí platia neskoro.

Pridružená komisia

Afterpay ako súčasť svojho modelu príjmov pestuje platené pridružené partnerstvo s obchodníkmi. Inými slovami, získava percentuálnu províziu za transakciu s obchodníkom vždy, keď zákazník použije jeho službu na platbu na splátky.

Afterpay účtuje paušálnu 30% pridruženú províziu s premennou, ktorá sa vo všeobecnosti pohybuje od 4% do 6% za transakciu. Presná percentuálna provízia, ktorú poskytuje, sa však líši od obchodníka k obchodníkovi.

Oneskorené platby

Ďalším zdrojom príjmov pre Afterpay je pokuta, ktorú ukladá svojim zákazníkom, keď neuhradia včasné platby.

Podľa dohody o splátkach Afterpay – USA sa bude účtovať poplatok z omeškania „do maximálnej výšky 8,00 USD, ktorý v žiadnom prípade nepresiahne maximálny poplatok z omeškania povolený platnými zákonmi štátu. Okrem toho celková suma poplatkov z omeškania spojených s konkrétnou objednávkou nepresiahne 25 % hodnoty objednávky v čase nákupu.“

Afterpay tvrdí, že zarobí viac peňazí s affiliate províziou ako neskorými platbami . Preto, aby podporil včasné platby, zabráni svojim zákazníkom v nákupe ďalších položiek, keď zmeškajú platbu.

Záverečné myšlienky

Po preniknutí na európsky a americký trh sa Afterpay teraz snaží rozšíriť svoje pôsobenie do Ázie. Podľa oficiálnych správ bude tento krok zavŕšený akvizíciou EmpatKali , spoločnosti BNPL so sídlom v Ázii.

Afterpay sa v priebehu rokov spojila s viac ako 48 000 obchodnými obchodmi, integrovala sa do viacerých platforiem elektronického obchodu a POS a získala veľkú zákaznícku základňu cez hranice. To jasne ukazuje, že Afterpay je pevne rozhodnutá rozširovať svoj trh a zanechávať trvalú stopu v odvetví BNPL na celom svete.

Človeka si kladie otázku, či sa Afterpay už stal populárnym názvom v mnohých krajinách počas prvých piatich rokov svojej činnosti, a potom, kde bude stáť v nasledujúcich 5 alebo 10 rokoch.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *