Obchodný model Canva | Ako Canva zarába peniaze?

Loading

Obsah

Či už chcete vytvoriť logo pre svoju novú značku , formulovať svoje myšlienky do výrečnej prezentácie alebo urobiť trvalý prvý dojem pomocou profesionálne navrhnutého životopisu, Canva vám pomôže.

Canva sa stala cieľovým miestom pre nedizajnérov, ktorí chcú vizualizovať svoje myšlienky a vytvoriť dizajn bez akýchkoľvek predchádzajúcich zručností. Tento nástroj používa každý, kto chce navrhovať, či už ide o sociálne ovplyvňovateľa, manažéra spoločnosti alebo študenta strednej školy. Má obchodný model , ktorý umožňuje používanie softvéru priamo vo webovom prehliadači, a zameriava sa na uspokojenie potrieb používateľov bez ohľadu na to, či majú alebo nemajú plynulú znalosť dizajnu.

Čím je však Canva taká jedinečná? Ako Canva zarába peniaze?

Čo je Canva?

Canva je dizajnová platforma SAAS zameraná na nedizajnérov, ktorá im pomáha ľahko vyvíjať digitálne a nedigitálne návrhy. Na rozdiel od Adobe nepotrebuje používateľ na používanie Canva špecifický operačný systém ani ťažké stroje. Platforma je ľahko prístupná z prehliadača.

Platforma má niekoľko funkcií vrátane rôznych šablón pre prezentácie, príspevky na sociálnych médiách, životopisy, brožúry, pozvánky, certifikáty, informačné bulletiny atď. Používateľské rozhranie Canva obsahuje editor drag-and-drop, ktorý spotrebiteľovi veľmi uľahčuje používanie. platformu bez akéhokoľvek školenia. Okrem toho Canva umožňuje používateľom tlačiť a publikovať svoje návrhy na rôznych platformách sociálnych médií bez väčších problémov.

Canva bola spustená v roku 2013, ale cesta spoločnosti začala v roku 2007, keď Melanie Perkins a Cliff Obrecht založili knihy o fúzii – webovú aplikáciu, ktorá pomáha študentom a učiteľom navrhovať ich ročenky. Táto webová aplikácia neskôr prerástla do Canva, ktorej hodnota k aprílu 2021 bola 15 miliárd USD . Spoločnosť zaznamenáva exponenciálny rast svojej používateľskej základne s viac ako 30 miliónmi aktívnych používateľov v 190 krajinách (k júnu 2020). Okrem toho sa pomocou Canva vytvorí približne 80 návrhov za sekundu!

Obchodný model Canva

Canva funguje na jedinečnom obchodnom modeli SAAS, ktorý využíva freemium príjmový model na predaj, prilákanie a konverziu potenciálnych zákazníkov.

Kto sú zákazníci Canva?

Primárna cieľová skupina Canva zahŕňa ľudí, ktorí nie sú profesionálnymi grafickými dizajnérmi. Takíto ľudia nemajú čas učiť sa zložité softvérové ​​nástroje pre návrh, ako je Adobe Suite, ani peniaze na najatie dizajnéra alebo nezávislého pracovníka .

Dnes je pre konkurenciu nevyhnutné mať dobrý dizajn, ak musíte vyniknúť. Canva využila túto rastúcu potrebu s obchodným modelom , ktorý úplne narušil dizajnový priemysel .

Akú hodnotu ponúka Canva?

Canva umožňuje spotrebiteľom ľahko premeniť svoje nápady na nádherné vizuálne prvky bez veľkých problémov alebo školení. Vďaka jednoduchosti navrhovania si spotrebitelia vyberajú Canva pred komplexnými návrhárskymi nástrojmi, ako sú Photoshop, Illustrator alebo Figma. Ak by sa mal niekto naučiť len základy dizajnu pomocou Adobe, stálo by to veľa času, energie a tréningu. S nástupom Canva sa však navrhovanie stalo jednoduchším ako kedykoľvek predtým. Dokonca aj začiatočník môže ľahko vytvoriť krásny a profesionálny vizuál v priebehu niekoľkých minút. Canva poskytuje svojim spotrebiteľom niekoľko jedinečných funkcií, vďaka ktorým je proces navrhovania rýchly a zábavný:

Reklamy
  • Používateľské rozhranie drag-and-drop umožňuje používateľom neuveriteľne jednoduché navrhovanie a vytváranie na Canva.
  • Vďaka vizuálnym aspektom, ako sú rôzne typy písma, farby, rámy a filtre, vyzerajú návrhy profesionálne.
  • Rozmanitosť vopred navrhnutých šablón pripravených na použitie minimalizuje pracovné zaťaženie používateľa a šetrí veľa času.

Operačný model Canva

Canva poskytuje svojim zákazníkom hodnotu tým, že im umožňuje jednoducho navrhovať a vytvárať, aj keď nemajú žiadne predchádzajúce školenie alebo skúsenosti v tejto oblasti. Ako však Canva prináša hodnotu svojim zákazníkom ? Canva má perfektne navrhnuté používateľské rozhranie, ktoré svojim používateľom umožňuje:

1. Prispôsobte si rôzne šablóny podľa svojich potrieb.

2. Nahrajte a vložte rôzne tvary, grafy, obrázky, text, zvuk a videá pomocou editora drag-and-drop.

3. Uložte, vytlačte a publikujte ich návrhy v rôznych veľkostiach a formátoch.

4. Vytvorte súpravu značky, ktorá používateľom umožní „nastaviť a zabudnúť na farby, fonty a logá“.

5. Vytvorte tím, ktorý umožní používateľom spolupracovať a koordinovať sa s členmi tímu. V bezplatnej verzii Canva môže byť v tíme až 3000 členov a celkovo 20 tímov.

6. Upravujte obrázky pomocou rôznych filtrov a efektov.

Kľúčové kanály Canva

Canva je k dispozícii pre Windows, MacOS, Android a iOS. Keďže Canva je platforma SAAS, používatelia si nemusia kupovať licenciu ani sťahovať softvér do svojich systémov. Platforma je poskytovaná na ich cloude ako služba. Tento model SAAS umožňuje spotrebiteľom synchronizovať viacero zariadení s Canva a pracovať, akokoľvek a kdekoľvek chcú.

Používatelia si tiež môžu stiahnuť aplikáciu vyvinutú spoločnosťou Canva do svojich mobilných telefónov. Aplikácia je dostupná na Appstore aj Playstore.

Aké sú kľúčové zdroje používané spoločnosťou Canva?

Primárnymi zdrojmi, ktoré umožňujú spoločnosti Canva dodávať hodnotu spotrebiteľom, sú jej dizajnéri, ktorí vytvárajú rôzne šablóny a návrhy, a vývojári, ktorí vyvíjajú a technické funkcie platformy. Toto sú ľudia, ktorí pracujú v zákulisí, aby používateľ mohol mať pri používaní Canva úžasný zážitok.

Kto sú kľúčoví partneri Canva?

Kľúčoví partneri Canva umožňujú a pomáhajú spoločnosti dodávať hodnotu svojim spotrebiteľom. Canva má rad partnerstiev v rôznych odvetviach. Vďaka týmto partnerom môže technologický jednorožec poskytovať spotrebiteľom vynikajúce produkty a služby a zvýšiť tak svoj dosah. V roku 2020 sa americká partnerská sieť spoločnosti Canva rozšírila, keďže spoločnosť spolupracovala s viac ako 40 novými podnikmi v 18 nových krajinách.

Poďme sa teda pozrieť na kľúčových partnerov Canva:

  1. Tlačoví partneri: Canva má niekoľko tlačových partnerov vrátane FedEx Office, OfficeDepot, Staples Canada, KiaKia, Kmart, TradePrint a Zoomin. Tlačoví partneri pomáhajú spoločnosti Canva tlačiť a dodávať rôzne produkty používateľom. Dosahujú to tým, že umožňujú spotrebiteľom navrhnúť svoje webové stránky pomocou Canva a potom zadávať objednávky.
  2. Digitálni partneri: Medzi digitálnych partnerov Canva patria HubSpot, Wattpad, PandaDoc a Bukalapak. Digitálni partneri pomáhajú svojim spotrebiteľom jednoducho navrhovať tým, že nasávajú Canva do svojich vlastných platforiem. To pomáha Canva zvýšiť jej dosah a popularitu. Partneri tiež profitujú z toho, že svojim používateľom poskytujú väčšiu hodnotu tým, že im umožňujú jednoducho navrhovať a vytvárať.
  3. Predinštalační partneri: v súčasnosti je Samsung predinštalačným partnerom Canva. Predinštalační partneri propagujú spoločnosť predinštalovaním Canva na svojich zariadeniach, či už ide o Android, iOS, PC, notebooky alebo tablety. Týmto spôsobom, kedykoľvek si spotrebiteľ kúpi takéto zariadenie, bude oboznámený so softvérom a bude nútený ho použiť.
  4. App Partners: Canva tiež ponúka platformu na vývoj aplikácií pre vývojárov tým, že im poskytuje rozhranie Canva API . Vývojári to môžu použiť na integráciu nástrojov tretích strán a na pridanie ďalších funkcií do Canva.

Ako Canva zarába peniaze?

Canva funguje na obchodnom modeli freemium SAAS, kde poskytuje hlavný produkt spotrebiteľom zadarmo. Aby však používateľ získal prístup k určitým doplnkovým funkciám, ktoré zlepšujú zážitok, musí sa prihlásiť na odber prémiových plánov. Canva ponúka tri rôzne cenové plány – bezplatný plán, Canva Pro a Canva Enterprise.

  • Canva Free: Vo svojej bezplatnej verzii poskytuje Canva svojim používateľom 250 000+ šablón dizajnu, 100+ typov dizajnu, tisíce bezplatných obrázkov a grafiky a 5 GB cloudového úložiska. Používateľ môže tiež vytvoriť 20 tímov spolu s 3000 členmi. Tento plán je vhodný pre začiatočníkov a neprofesionálov, ktorí používajú Canva pre svoje osobné potreby.
  • Canva Pro: Cena tohto plánu je 12,99 USD mesačne na používateľa. Tento plán poskytuje používateľovi spolu so základnými funkciami aj niektoré doplnkové funkcie. Tieto funkcie zahŕňajú- 420 000+ šablón návrhov, 75+ miliónov prémiových fotografií, videí, zvuku a grafiky a 10 GB cloudového úložiska. Canva tiež umožňuje profesionálnym používateľom vytvoriť „Brand Kit“ a nahrať svoje vlastné fonty a logá. Profesionálny plán je vhodnejší pre profesionálnych dizajnérov alebo malé tímy, ktoré chcú spolupracovať a koordinovať sa spoluprácou. Canva tiež poskytuje svojim používateľom 30-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu, aby ich prinútila kúpiť si plán.
  • Canva Enterprise: cena tohto plánu je v súčasnosti 30 dolárov mesačne na používateľa. Tento plán zahŕňa všetky funkcie Canva pro a tiež umožňuje spotrebiteľom vytvárať a publikovať obsah sociálnych médií priamo z Canva Editor na 7 rôznych platformách. Okrem toho môže používateľ získať schválenie svojich návrhov pomocou vstavaných pracovných postupov, ovládať, čo môžu členovia tímu vidieť, pristupovať a nahrávať do Canva a neobmedzené úložisko. Spotrebitelia majú tiež prístup k 24/7 podpore na podnikovej úrovni, ktorá im pomôže s akýmikoľvek problémami, ktorým čelia. Canva poskytuje 30-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu aj pre tento plán.

Jedna vec, ktorá odlišuje spoločnosť od iných platforiem freemium, je to, že Canva ponúka bezplatné predplatné Canva pro pre neziskové organizácie a špeciálne vzdelávacie programy pre študentov a učiteľov.

Okrem plánov predplatného existuje niekoľko ďalších zdrojov, prostredníctvom ktorých Canva zarába peniaze:

  • Tlačová služba: Canva svojim spotrebiteľom ponúka aj tlačové služby. Používateľ si môže nechať vytlačiť svoje návrhy a doručiť ich až k dverám len niekoľkými kliknutiami. Canva Print sa dodáva do viac ako 30 krajín po celom svete. Cena sa líši podľa druhu tovaru a krajiny.
  • Škola dizajnu: Škola dizajnu Canva je séria kurzov pokrývajúcich všetky aspekty dizajnu, marketingu na sociálnych sieťach a brandingu . Online kurzy poskytuje Canva bezplatne a fyzické kurzy začínajú už od 5 USD. Tieto kurzy sú primárne navrhnuté tak, aby sa používateľ dobre orientoval v rôznych funkciách Canva a čiastočne na propagáciu platformy.
  • Canva Marketplace: Canva tiež zarába prostredníctvom dizajnového trhu, kde si používatelia môžu zakúpiť návrhy na jednorazové použitie priamo na Canva. Tieto návrhy si môžu zakúpiť používatelia, ktorí si nepredplatili profesionálny alebo podnikový plán. Tieto dizajny sú dostupné už za 1 dolár. Na oplátku za poskytnutie platformy pre dizajnérov na zoznam svojich návrhov si Canva účtuje 35% províziu za každý predaný dizajn.

Canva teda okrem freemium modelu funguje aj ako online trhovisko.

Čím je Canva jedinečná?

Canva sleduje priamy prístup a funguje na jednoduchom obchodnom modeli, kde poskytuje platformu, na ktorej môžu vizualizovať, navrhovať a vytvárať aj tí, ktorí majú minimálne dizajnérske zručnosti. Úspech technologického giganta možno pripísať jeho schopnosti prilákať a udržať zákazníkov tým, že im poskytnete vynikajúce skúsenosti.

Používateľská základňa spoločnosti Canva sa zväčšila do takej miery, že aj keď sa malé percento používateľov rozhodne pre nákup platených programov, spoločnosť pokrýva svoje prevádzkové náklady a generuje príjmy . V roku 2020, keď sa svet snažil prekonať pandémiu, spoločnosť Canva vygenerovala ročný príjem 500 miliónov dolárov .

Reklamy

USP (Unique Selling Proposition) , vďaka ktorému je Canva pre spotrebiteľov ešte príťažlivejšia, spočíva v tom, že takmer všetky svoje služby poskytuje zadarmo. Marketingové stratégie používané spoločnosťou, ako je program Canva Affiliate, bezplatné kurzy dizajnu alebo 30-dňová bezplatná skúšobná doba fungujú ako doplnky a pomáhajú spoločnosti rásť a získavať na popularite.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *