Obchodný model Chess.com | Ako Chess.com zarába peniaze?

Loading

Obsah

Ak viete, ako sa jazdec pohybuje a dokážete rozlíšiť medzi strelcom a vežou, je veľká šanca, že ste už o Chess.com počuli. Nie je prekvapujúce, ako jedna spoločnosť , Chess.com, dominuje svetu online šachu a predstavuje približne 65 % až 70 % online šachistov na celom svete a každý deň organizuje viac ako neuveriteľných desať miliónov šachových hier?

Chess.com sa ako šachový server, miesto, kde sa môžete učiť hru, množstvo živých turnajov so samostatnou webovou stránkou pre deti, stala najväčšou šachovou webovou stránkou na svete.

Ale ako funguje a zarába peniaze? Je to vôbec udržateľné? Čo je obchodný model Chess.com ? Poďme odhaliť jeho cestu.

Čo je Chess.com?

Chess.com je internetový šachový server, internetové fórum a online platforma sociálnych sietí, ktorá umožňuje hráčom šachu hrať, diskutovať a učiť sa šach so širokou škálou ďalších funkcií, ktoré môžu využívať.

Doménu Chess.com pôvodne založila spoločnosť Aficionado na predaj časti softvéru na výučbu šachu s názvom „Chess Mentor“. V roku 2005 internetový podnikateľ Erik Allebest a partner Jarom Severson kúpili názov domény a stránku prepracovali na šachový portál, ktorý v roku 2007 znovu spustili.

Chess.com je vhodnou ukážkou toho, ako investície do rastúcej streamovacej komunity môžu časom priniesť veľké výnosy. Poďme sa teda ponoriť do toho, ako sa to stalo a čo dalo základ obchodnému modelu Chess.com!

The Rise Of Chess.com

Hikaru Nakamura, najmladší americký veľmajster, päťnásobný majster USA v šachu a hráč na najvyššej priečke v blitz , začal streamovať šach v júli 2017.

Začiatkom roku 2020 zhromaždil viac ako 80 000 sledovateľov Twitch, čo je dosť na to, aby patril medzi profesionálnych streamerov.

Potom nastal blokád v roku 2020, keď bola väčšina športových líg odložená alebo zrušená a nuda sa stala životným štýlom. To viedlo k veľkému prelomu v oblasti šachu na celom svete.

Nakamura ponúkol streamovanú lekciu šachu xQc, francúzsko-kanadskému streamerovi a profesionálnemu hráčovi Overwatch na dôchodku. Základnú taktiku hry prebrali v prvej relácii, ktorá má teraz na YouTube viac ako 1,4 milióna videní. Táto lekcia s xQc znamenala inflexný bod a zvýšila priemernú sledovanosť naživo na Nakamurovom kanáli tak, aby do mája 2020 stúpla nad 13 000.

Reklamy

Nebol však jediným šachovým streamerom, ktorý ťažil z rastúceho záujmu komunity Twitch o hru. Pred pandémiou Chess.com sponzoroval väčšinu najlepších šachových streamerov, aj keď niektorí z nich mali len niekoľko stoviek živých divákov na stream. Táto skorá investícia do komunity sa neskôr vyplatila vďaka raketovo rastúcej popularite kanálov ako BotezLive, GothamChess, Chessbrah a ďalších.

Chess.com vložil 50 000 $ ako peňažnú odmenu do prvého turnaja PogChamps v júni 2020. Vystupovali v ňom top streameri na Twitch, medzi inými xQc, Voyboy, moistCr1tikal a Ludwig. Nakamura a Alexandra Botez trénovali účastníkov a slúžili ako komentátori živých zápasov. Úvodný turnaj prekonal všetky rekordy sledovanosti, ktoré odvtedy ostatné takéto turnaje prekonali.

Ďalším dôvodom, ktorý prispieva k rastúcemu trendu šachu, je skutočnosť, že Chess.com spolupracoval s Netflixom na vývoji motorov, ktoré simulovali hru Beth Harmon z rôznych období v šou ‘The Queen’s Gambit’.

Ich úsilie o streamovanie poskytlo nielen príležitosť speňažiť talenty týchto hráčov, ale osloviť väčšie publikum ako kedykoľvek predtým. Výrazne zvýšil šachový profil v e-športoch a vo svete streamovania hier – natoľko, že si to svet všimol!

Ako funguje Chess.com?

Ľudia môžu používať webovú stránku alebo si stiahnuť bezplatnú aplikáciu do svojich mobilov, aby mohli hrať šach a využívať rôzne ďalšie funkcie, ktoré Chess.com ponúka.

  • Existujú možnosti hrania online s priateľmi, náhodnými ľuďmi alebo s počítačom.
  • Na karte „Lekcie“ sú lekcie, ktoré vedú všetko, čo človek potrebuje vedieť o šachu, a ďalšie konkrétnejšie lekcie o taktickom tréningu a špecifických situáciách, ktoré môžu v hre nastať.
  • Na karte „Hádanky“ sú k dispozícii rôzne druhy hádaniek, ktoré poskytujú rady, najlepšie skóre a riešenia, ktoré pomáhajú hráčom zlepšiť ich hru.
    • Puzzle rush: Preteky s časom.
    • Puzzle bitka: Náhon proti inému hráčovi.
    • Denné hádanky: Precvičovanie rôznych druhov hádaniek na každodenné zlepšovanie hry.
    • Hodnotené hádanky: Tieto hádanky pomáhajú trénovať riešenie hádaniek a hodnotiť hráčov podľa toho, ako dobre to robia.
    • Vlastné hádanky: Poskytuje možnosť prispôsobiť hádanky a vybrať si ich na základe ich témy a hodnotenia.
  • Na karte „Dnes“ je k dispozícii množstvo článkov na témy súvisiace so šachom, hernou stratégiou, teóriou otvorenia a históriou. Obsahuje tiež správy o všetkých aktuálnych šachových udalostiach a turnajoch.
  • Používatelia môžu na serveri hrať množstvo variantov šachu, vrátane crazyhouse, troch šachov, štyroch hráčov, kráľa kopca, dostihových kráľov a šachu960.
  • Hráči si tiež môžu zvoliť prémiové predplatné, aby získali neobmedzený prístup k lekciám, hádankám, robotom a ďalším doplnkovým funkciám bez reklám.

Chess.com tiež uľahčuje spoluprácu s rôznymi influencermi, či už so šachovým pozadím alebo bez neho. Okrem toho organizuje rôzne turnaje a spolupracuje s týmito influencermi s cieľom zvýšiť dosah a rozšíriť komunitu.

Kľúčovými zdrojmi, ktoré potrebuje na poskytovanie týchto služieb svojim používateľom a budovanie jedinečného vzťahu so zákazníkmi , je vynikajúci tím pracovníkov, obchodníkov a odborných znalostí v oblasti umelej inteligencie (AI) okrem iného na hranie a analýzu.

Kto sú zákazníci Chess.com?

Podľa výskumu graf podielu optimálnych pohybov k veku hráča dosahuje vrchol medzi 35 až 45 rokmi. Hrbovitý profil výkonnosti hráča do dvadsiatky prudko narastá a potom sa pätnásť-dvadsať rokov postupne zlepšuje a nakoniec klesá.

Ľudia vo veku od 25 do 34 rokov tvoria približne 34,5 % používateľov Chess.com, po ktorých nasledujú vekové skupiny 18-24 a 35-44, ktoré tvoria približne 30,52 % a 17,12 % ich používateľov.

Ženy tvorili oveľa menšie percento 11,5 % ako muži, ktorí tvoria približne 88,5 % ich užívateľov.

Značka je svedkom väčšiny svojich používateľov ako verných zákazníkov, ktorí navštívia web alebo aplikáciu priamo .

Akú hodnotu ponúka Chess.com svojim zákazníkom?

Chess.com je viac než len webová stránka šachovej hry. Usiluje sa byť komunitou, kde môžu šachisti na celom svete hrať, učiť sa a rásť. Bol postavený s myšlienkou vyvinúť sieť okolo šachu a neponúkať len hraciu platformu.

Existuje veľa platforiem, ktoré používateľom ponúkajú online šachovú hru. Ani jeden z nich sa však Chess.com nepriblížil.

Reklamy

Sieťový efekt zohral dôležitú úlohu pri úspechu Chess.com, pretože dohadzovanie priťahuje viac hráčov, aby sa stali používateľmi stránky. Vyniká tiež základnou schopnosťou odhaliť roboty alebo akékoľvek iné pokusy o podvádzanie pri používaní stránky.

Vďaka tomu nás všetkých delí len pár kliknutí od konzultácie so šachovými motormi na úrovni Magnus. V roku 2018 Chess.com získal svoj vlastný motor s názvom komodo.

Ponúka analýzu po zápase, zmeškané príležitosti spoluhráčov a odhaľuje chyby hráčov, pričom ich učí nové pohyby ako veci zo zápasu.

Inžinieri vyvinuli viacero osobností AI, ktoré upravujú zručnosti každého pohybu podľa potenciálu súpera. Niektorí iní používajú staré herné denníky na napodobnenie zručností a štýlu hry niektorých šachových legiend.

Okrem dostupnosti rôznych variantov šachu, ďalšie funkcie zahŕňajú videá a články o šachu, tréning taktiky, denné hádanky, lekcie, tímové zápasy a tiež živé prenosy. Okrem toho si môžete pozrieť záznamy minulých zápasov ktoréhokoľvek hráča Chess.com a poučiť sa z nich.

Pomáha ľuďom rozvíjať ich súťaživého ducha a konštruktívne využívať svoj čas. Umožňuje nám to tiež upraviť trvanie hry podľa vlastného uváženia a pohlcujúca povaha hry núti človeka premýšľať, učiť sa a rásť v tomto procese.

Ako Chess.com zarába peniaze?

Chess.com funguje na modeli freemium, v ktorom sú hlavné funkcie stránky poskytované zadarmo, podporované reklamami. Používatelia však môžu zaplatiť za odstránenie týchto reklám a získať niektoré ďalšie funkcie.

Používatelia môžu hrať online zadarmo so svojimi priateľmi, inými ľuďmi z šachovej komunity alebo AI protivníkom. Okrem toho im ponúka rôzne hádanky, lekcie, články súvisiace so šachom a analýzu po zápase, ktorá hráčom pomôže zlepšiť ich hru.

Prémiové predplatné ponúka používateľom ďalšie dodatočné funkcie v závislosti od druhu prémie, pre ktorú sa rozhodnú.

Chess.com ponúka svojim používateľom tri úrovne prémiového predplatného. Oni sú:

  • Zlato: Poskytuje neobmedzený prístup k analýze, všetkým robotom, trom lekciám týždenne a 25 hádankám každý deň bez reklám. Stojí to 29 dolárov ročne.
  • Platinum: Poskytuje neobmedzenú analýzu bez reklám, odomyká všetky roboty a päť lekcií týždenne. Stojí to 49 dolárov ročne.
  • Diamond: Poskytuje neobmedzený prístup k lekciám, videotéke, hádankám, analýze a robotom bez reklám. Tieto dodatočné funkcie stoja 99 USD ročne.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *