Etsy obchodný model | Ako Etsy funguje a zarába peniaze

Čítané celkom 211 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

Aj keď existuje veľa webových stránok elektronického obchodu, na ktorých môžu spoločnosti a masoví výrobcovia predávať, existuje len niekoľko z nich, ktoré sa starajú o predajcov, ktorí chcú predávať svoje jedinečné a jedinečné – zvyčajne ručne vyrábané – produkty online.

Po 14 rokoch na online trhu je Etsy jednou z mála, ktoré sa presadili – stala sa hlavnou platformou pre umelcov z celého sveta.

Čo je Etsy?

Etsy je domovom produktov, ako sú sochy a ručne písané recepty, e-commerce trhovisko, ktoré sa zameriava na predaj jedinečných ručne vyrábaných alebo historických predmetov a remesiel od jednotlivcov. Zatiaľ čo stránky ako Amazon a Alibaba sa dokázali presadiť ako trh pre masovo vyrábaný tovar a predajcov, Etsy našla svoje miesto tým, že slúžila na trhu ručnej výroby a starožitností.

Etsy, ktorá bola založená z bytu v roku 2005, vytvorili Rob Kalin, Chris Maguire a Haim Schoppik, aby slúžila ako miesto pre remeslá a ručne vyrábané výrobky. V čase písania je 75% zo 60 miliónov položiek , ktoré sú uvedené na Etsy, ručne vyrobených, a preto sú jediné svojho druhu.

Obchodný model Etsy

Obchodný model spoločnosti Etsy je podobný ako u iných náprotivkov v oblasti elektronického obchodu, ako je Amazon, kde poskytuje online platformu na nákup a predaj tovaru – presnejšie online trh s jedinečným a kreatívnym tovarom.

Etsy sa líši od ostatných v tom, že má vertikálny prístup k svojmu obchodnému modelu elektronického obchodu – Etsy sa zameriava hlavne na predaj remeselných predmetov vo veľmi špecifických kategóriách. Vlastnými slovami – Etsy je domovom vesmíru špeciálnych, mimoriadnych predmetov, od jedinečných ručne vyrábaných kúskov až po vintage poklady.

Na druhej strane stránky ako Amazon majú skôr horizontálny prístup, kde predávajú takmer všetko.

Ako Etsy funguje?

Keďže je to trh, ktorý láka predajcov špeciálnych predmetov, aby sa spojili so zainteresovanými kupujúcimi, je jasné, že Etsy sa stará o dva rôzne segmenty zákazníkov – kupujúcich a predajcov. Ide skôr o spoločný úspech – viac predajcov prináša viac kupujúcich, čo pomáha Etsy zarábať viac.

Kľúčoví partneri spoločnosti Etsy

Predajcovia

Predajcovia sú umelci a malé priemyselné odvetvia, ktoré vyrábajú ručne vyrábané výrobky alebo sú vlastníkmi starožitností a historických výrobkov. Etsy vychádza v ústrety tým, ktorí chcú využiť online trh a predať svoje remeslá.

Reklamy

Kupujúcich

Kupujúci sú tí, ktorí chcú nakupovať ručne vyrobené, jednorazové a jedinečné produkty nielen z fyzických obchodov, ale aj online. Zaujímajú sa aj o starožitný a vintage tovar.

Etsyho operačný model

Etsy funguje rovnako ako každá iná stránka elektronického obchodu – tým, že poskytuje úhľadnú a dobre organizovanú platformu pre predajcov na zoznam svojho tovaru a pre kupujúcich, aby ho mohli ľahko nájsť.

Etsy funguje jednoduchým a priamočiarym spôsobom:

1. Predajcovia sa zaregistrujú na platforme a uvádzajú svoje položky na predaj.

2. Kupujúci vyhľadávajú položky a zadávajú objednávky na tie, ktoré sa im páčia – Etsy umožňuje uskutočňovať transakcie v rámci platformy.

3. Kupujúci majú možnosť ohodnotiť a skontrolovať zakúpené položky. Vďaka tomu platforma zarába na sociálnej validácii.

Ako Etsy zarába peniaze? | Model výnosov Etsy

Príjmový model Etsy je podobný modelu na trhu Amazon. Zarába peniaze z rôznych rôznych poplatkov, ktoré účtuje používateľom svojich stránok .

Zoznam poplatkov

Predajcovia musia za uvedenie svojich produktov na Etsy zaplatiť aspoň 0,20 USD. Aj keď sa 0,20 USD môže zdať málo, rýchlo sa zvyšuje, keď vezmete do úvahy skutočnosť, že na Etsy sú uvedené tisíce produktov.

Platnosť zoznamov vyprší po štyroch mesiacoch. Platnosť zoznamov iba so vzorom nevyprší. Ak uvediete viacero množstiev tej istej položky, počiatočný poplatok za zaradenie bude 0,20 USD a po predaji každej položky sa ponuka automaticky obnoví za 0,20 USD.

Predajné provízie

Okrem registračného poplatku účtuje Etsy predajcom aj províziu za každý predaj – nazývanú transakčné poplatky. Etsy si za každý predaj účtuje transakčný poplatok vo výške 3,5 % z celkovej sumy. Etsy odpočítava cenu produktu, ktorú ste nastavili.

Tu sú ďalšie podrobnosti stanovené spoločnosťou Etsy:

Reklamy

Etsy umožňuje predajcom propagovať svoje produkty a nakupovať na ich platforme za určitý poplatok.

Reklamy

Etsy ponúka viacero spôsobov reklamy:

  • Platená reklama – Reklamy, ktoré sú spoplatňované na základe ceny za kliknutie (CZK), ktoré uvádzajú produkty predajcu.
  • Shopping Engine Ads – Etsy platí za uvedenie produktov predajcu na iné nákupné platformy, ako sú Google Shopping, Bing a Facebook.
  • Akcie špecifické pre obchod

Spomedzi nich je platená reklama tá, ktorá spoločnosti Etsy prináša značné príjmy. Reklamy pomáhajú priviesť viac zákazníkov a tým aj väčší predaj predajcom.

Predplatné

Etsy poskytuje predajcom bezplatnú sadu nástrojov, ktoré im pomôžu spravovať ich obchod a produkty – označované ako Etsy Standard. Okrem toho ponúka aj predplatiteľskú službu Etsy Plus, ktorá okrem tých, ktoré sú predajcom za poplatok poskytované, poskytuje ďalšie nástroje navyše.

Predplatné Etsy Plus má cenu 10 USD mesačne a poskytuje predajcom nasledujúce funkcie a výhody:

Poplatky za „vzorový“ nástroj

Etsy ponúka svojim používateľom „Pattern“ – nástroj na vytváranie webových stránok, ktorý používateľom Etsy umožňuje vytvoriť personalizovanú webovú stránku na predaj svojich produktov nielen na trhu Etsy, ale aj mimo neho.

Zatiaľ čo obchod so vzormi je prvý mesiac (30 dní) bezplatný, po skončení skúšobného obdobia stojí 15 dolárov mesačne. To pomáha mnohým podnikom rásť a nebyť viazané iba na online trh Etsy.

Spracovanie platieb

Etsy umožňuje „ oprávneným “ predajcom, aby mohli používať Etsy Payments na uľahčenie nákupov kupujúcim pomocou rôznych platobných metód – kreditné karty, debetné karty, darčekové karty, kupóny, online peňaženky – zo stránky Etsy.

Za všetky transakcie prebiehajúce cez Etsy si účtuje poplatok za spracovanie transakcie. Etsy fixuje poplatky podľa celkovej sumy predaja a krajiny, v ktorej bol uskutočnený. Každá krajina má iný poplatok za platbu a poplatky sa strhávajú z platobného účtu predajcu.

Prepočet meny

Etsy si účtuje 2,5 % z celkovej sumy ako poplatok za prevod meny pri jej prevode na menu preferovanú predajcom.

Povedzme, že na platobnom účte predajcu je preferovaná mena USD. Keď kupujúci zaplatí za produkt v eurách, produkt sa prevedie na USD (podľa aktuálneho trhového kurzu) a pripíše sa na platobný účet predajcu. Etsy si berie 2,5 % z celkovej sumy produktu ako poplatok za konverziu.

Toto rieši služba spracovania platieb Etsy a je ďalej popísané v Zásadách platieb Etsy . Etsy odporúča predajcom, aby uvádzali ceny svojich položiek v rovnakej mene ako ich platobný účet; meny, aby sa predišlo devízovým poplatkom.

Osobný predaj

Etsy umožňuje predajcom na svojej platforme uvádzať ich produkt na webe Etsyho, ale spracovať platbu osobne v prípade, že online platba nie je možná alebo nie je nastavená. Etsy umožňuje osobné prijímanie platieb pomocou čítačky Square – čítačky kreditných kariet – za poplatok 0,20 USD – rovnaký ako sú poplatky za zaradenie za každú predanú položku.

Výnosy a čistá hodnota spoločnosti Etsy

Podľa Fortune mala Etsy v polovici júla 2019 trhovú kapitalizáciu 7,8 miliardy dolárov, čo ich stavia nad etablovaných maloobchodníkov, ako sú Macy’s a Gap.

Podľa tlačovej správy spoločnosti Etsy za 3. štvrťrok 2019 mali od 3. štvrťroka 2019 na svojej platforme viac ako 2,5 milióna predajcov a viac ako 42 miliónov kupujúcich po celom svete.

Etsy zarobila len do septembra 2019 na hrubom predaji tovaru približne 3,3 miliardy USD, čo predstavuje nárast o 23,6 % z 2,7 miliardy USD v predchádzajúcom roku. Toto predstavuje

Etsy vykázala do septembra 2019 príjmy vo výške 548 miliónov USD, čo je o 35,9 % viac v porovnaní s predchádzajúcimi 400 miliónmi USD.

Keď porovnáme ostatné výnosové oblasti, vidíme podobný trend, kde Etsy vzrástla o dosť veľkú maržu.

Tržby Etsy Marketplace vzrástli o 38,4 % na 400 miliónov USD z 290 miliónov USD v predchádzajúcom roku a tržby zo služieb vzrástli o 31 % na 144 miliónov USD zo 110 miliónov USD v predchádzajúcom roku.

To všetko prinieslo spoločnosti Etsy čistý príjem za rok 2019 vo výške 64 miliónov dolárov – o 78,3 % viac v porovnaní s 36 miliónmi dolárov v predchádzajúcom roku.

To ukazuje, že Etsy dokázala medziročne stabilne rásť po tom, čo v posledných rokoch dosť stagnovala.

Prečo Etsy fungovala?

Tu je niekoľko dôvodov, ktoré pomohli Etsy dostať sa tam, kde momentálne stojí. Môžu sa ukázať ako cenné a môžu vám tiež pomôcť na vašej počiatočnej ceste.

Spot-On výsledky vyhľadávania

Etsy poskytuje cielené výsledky vyhľadávania v rámci svojej stránky, aby zobrazovala presne to, čo hľadáte – namiesto poskytovania výsledkov len pomocou zhodných kľúčových slov vyhľadávania.

Nebolo to tak vždy a pracovalo sa na tom len nedávno.

Etsy mala predtým mizerné výsledky vyhľadávania. Vidíte, na rozdiel od masovo vyrábaných produktov s rovnakými definujúcimi vlastnosťami je dosť ťažké organizovať zákazkové a vintage produkty, ktoré sú zvyčajne jednorazové a jedinečné. Ale podarilo sa im odviesť skvelú prácu a ukázalo sa, že sú hlavným faktorom, ktorý im v poslednom čase pomáha rásť v číslach.

Hľadajte „Personalizované darčeky“ a dostanete presne to – jediné svojho druhu, ktoré sú vyrobené na objednávku a prispôsobené podľa vašich predstáv.

Rovnaké vyhľadávanie na Amazone prináša výsledky predajcov – ktorí môžu alebo nemusia ponúknuť prispôsobenie už vyrobeného produktu podľa vašich požiadaviek.

Niche Platform

Etsy poskytuje platformu pre výrobcov a kupujúcich ručne vyrábaných a jedinečných produktov od začiatku. To im poskytlo špecializovanú používateľskú základňu, ktorá je dodnes lojálna a pomohla odporučiť Etsy svojim rovnako zmýšľajúcim priateľom.

Etsy dostala množstvo ústnych odporúčaní, ktoré jej pomohli rozrásť sa na 450 000 registrovaných predajcov do dvoch rokov od vytvorenia stránky.

Podpora ich predajcov

Etsy sa vždy zameriavala na podporu svojich predajcov mnohými spôsobmi. To im pomohlo rásť ešte viac, pretože to viedlo k väčšej ústnej publicite. Etsy ponúka špecialistov podpory tým, ktorí potrebujú ďalšiu ruku a zdroje, aby sa naučili prevádzkovať ziskový obchod.

API

API sú budúcnosť . Vezmite si americkú aplikáciu na zdieľanie jázd Lyft: je takmer celá postavená na rozhraniach API z iných služieb. Zjednodušene povedané, rozhrania API poskytujú ostatným flexibilitu pri používaní vašich služieb, pričom za poskytované služby zarábate aj poplatok tým, že fungujú ako médium, prostredníctvom ktorého spolu komunikujú viaceré aplikácie.

Etsy poskytuje používateľom svoje rozhranie API, ktoré im umožňuje vytvárať a integrovať vlastné aplikácie s podporou Etsy na ich webové stránky alebo PC a mobilné zariadenia. Táto flexibilita zakúpila pre ich platformu mnoho nových používateľov, pretože im umožnila rýchlo si vybudovať vlastnú webovú stránku, obchody a aplikácie tým, že Etsy sa postarala o platformu a služby backendu.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.