Obchodný model Everlane | Ako Everlane funguje a zarába peniaze?
Obsah
- História Everlane | Vytvorenie transparentného maloobchodu
- Obchodný model Everlane
- Záverečné myšlienky
Maloobchodný priemysel je vysoko konkurenčný trh. Ziskové marže sú vo väčšine prípadov extrémne vysoké – buď spoločnosť funguje na papierových maržiach, ktoré sotva pokrývajú jej náklady, alebo účtuje ceny, ktoré sú viac než dostatočné na kompenzáciu akýchkoľvek režijných nákladov, do ktorých sa spoločnosť môže dostať.
Ako sa teda Everlane, online maloobchodnému startupu, podarilo nielen prosperovať, ale vytvoriť si medzeru pre seba a zarobiť milióny na takom trhanom trhu, akým je odevný priemysel?
História Everlane | Vytvorenie transparentného maloobchodu
Everlane je americký maloobchodný predajca oblečenia, ktorý v roku 2010 založili Michael Preysman a Jesse Farmer. Spoločnosť Everlane sídli v San Franciscu v Kalifornii a pôvodne pôsobila výlučne ako online predajca, ale čoskoro rozšírila svoje operácie aj na fyzické maloobchodné predajne.
Zakladatelia si stanovili za cieľ vytvoriť spoločnosť, ktorá predáva svoje produkty s transparentnou cenou – jedným z nich je, že zákazníci môžu ľahko vidieť rozpis nákladov, ktoré sú spojené s výrobou a získaním produktu do svojich rúk.
Everlane je známy tým, že sa zameriava na predaj luxusného oblečenia, ktoré je za rozumnú cenu. Okrem oblečenia Everlane predáva aj ďalšie doplnky, ako sú tašky, topánky a kabáty.
Prvých pár mesiacov rástla spoločnosť Everlane stabilným tempom a v nasledujúcich rokoch si dokázala získať obrovskú používateľskú základňu – väčšinou prostredníctvom ústneho marketingu . V roku 2015 – 5 rokov po spustení – získala približne 1,1 milióna dolárov ako počiatočné financovanie, čo jej pomohlo rásť a zároveň rozširovať svoje operácie.
Obchodný model Everlane
Everlane sa riadi obchodným modelom Direct-to-Consumer (DTC) – pomerne populárnym modelom Business-to-Consumer (B2C) , v ktorom Everlane nemá vo svojich operáciách žiadneho prostredníka a zákazníci môžu nakupovať produkty priamo od Everlane.
Model DTC spoločnosti Everlane je doplnený o jeho vysoko transparentný prístup, v rámci ktorého zákazníci vedia o presných krokoch a vynaložených nákladoch, ktorými každý produkt prešiel, kým sa im dostal do rúk.
Ako Everlane funguje?
Everlane sa predáva výhradne na svojom „transparentnom prístupe“ a snaží sa vzdelávať zákazníkov o zákulisných operáciách, ako sú zdroje surovín, výroba a podobne. Zdá sa, že tento nový, no zároveň jednoduchý nápad mu pomohol prepožičať uznanie a rozsiahlu ústnu publicitu.
Okrem „radikálne transparentného“ prístupu, ktorý prispieva k hodnotovej ponuke spoločnosti Everlane pre spotrebiteľov a investorov, jej produktový rad pozostáva z luxusných, vysoko kvalitných produktov, ktoré sa predávajú za podstatne nižšiu cenu .
Ako Everlane oceňuje svoje produkty | Cenový model Everlane
Dômyselné cenové umiestnenia
Spoločnosť Everlane oceňuje svoje produkty dobre premysleným a dômyselným spôsobom: uvádza cenu konkurenta a priamo pod jej cenou, aby zákazníkom pomohla vidieť prirážku konkurenta za podobný produkt v porovnaní s cenou spoločnosti Everlane. Uvádza aj ďalšie podrobnosti, ako napríklad továreň, v ktorej bol výrobok vyrobený, čo pomáha zvýšiť jeho dôveryhodnosť.
Budovanie okolo modelu „Vyberte si, za čo platíte“.
Spoločnosť Everlane tiež kladie ďalší dôraz na svoj „transparentný“ prístup s často organizovanými predajmi „Vyberte si, čo zaplatíte“ , v ktorých ponúka preplnené položky s tromi rôznymi cenovými možnosťami, z ktorých si môžete vybrať.
Základná cena pokrýva základné náklady, zatiaľ čo ďalšie dve ceny pomáhajú pokryť režijné náklady.
To nielen pomáha Everlane vyčnievať z davu konkurentov, ale tiež pomáha vybudovať imidž prémiovej značky Everlane a vytvára pocit spojenia so zákazníkmi , pretože sa zdá, že sú jediní, ktorí hovoria pravdu na trhu plnom značiek. a zníženie cien.
Sila ‘8’
Všimnite si, ako Everlane oceňuje väčšinu svojich produktov tak, aby končili s „0“ alebo „5“ alebo „8“ vo všetkých produktových radoch a ponukách.
Táto špecifická cenová stratégia pomáha dosiahnuť dve veci:
Zdá sa, že Everlane skutočne premýšľal a zvažoval ich ceny pre každú položku, ktorú predávajú jednotlivo, a nielen označil všetko, čo skončilo „9“. Viete, zákazníci sú zvyknutí vidieť ceny produktov zvyčajne končiace na ‘9’ a spoločnosti to robia, aby ich produkt vyzeral lacnejšie, keď nie sú. Na to, že cena každého produktu nekončí číslicou ‘9’, Everlane jemne nabáda zákazníkov, aby mali pocit, že ceny svojich produktov neuvádzajú náhodne, ale venujú čas správnemu naceňovaniu.
Vďaka tomu produkty vyzerajú o niečo prémiovejšie, zatiaľ čo „transparentné ceny“ pomáhajú zákazníkom veriť, že získavajú prémiový produkt za „správnu“ cenu.
Nové produkty za „vyššie ceny“.
Everlane má tendenciu oceniť svoje „novinky“ za výrazne vyššiu cenu ako zvyšok ich ponuky.
Nielen, že zákazníci vnímajú značku ako viac „prémiovú“, ako v skutočnosti je, ale pomáha to neskôr, keď Everlane môže znížiť ceny na rozumnejší rozsah a vyzerá to, že prémiové produkty sú teraz v zľave. Je to win-win v oboch fázach.
Doručenie zdarma pri prvej objednávke zákazníka
Everlane získava svojich zákazníkov lepšie, než to zvykne robiť väčšina spoločností, a to tým, že ponúka dobre premyslené doplnky, ako je bezplatná doprava pri prvej objednávke každého zákazníka.
Tento jednoduchý, ale premyslený doplnok poskytovania bezplatnej dopravy na začiatku pomáha zvýšiť lojalitu zákazníkov k jeho značke, pričom to ani príliš neovplyvňuje marže a výhody prevažujú nad všetkým ostatným.
Čo nás privádza k –
Kľúčoví partneri Everlane
Celebrity a influenceri
Everlane ťaží z veľkej publicity, ktorú dostáva od blogerov, vplyvných osobností . To je ďalej podporované mnohými známymi celebritami, ktoré dokonca podporujú alebo používajú produkty Everlane na verejnosti.
Fabriky
Everlane sa pýši tým, že na výrobu svojich produktov používa iba eticky zdravé a bezpečné továrne.
Everlane vyberá a spolupracuje priamo s továrňami po celom svete a pripisuje im viac „praktický“ prístup, ktorý im pomáha poskytovať vysokokvalitné produkty za rozumnú cenu.
Distribútori
Everlane outsourcuje svoju prepravu a distribúciu do veľkého rodinného distribučného centra mimo Chicaga pre celú svoju líniu. Spolupráca s jedným distribútorom pomáha spoločnosti Everlane riadiť distribučné náklady s jemnou kontrolou.
Spoločnosť Everlane sa tiež spojila s Post Mates, doručovacou službou potravín na požiadanie, aby svojim zákazníkom poskytla možnosť dodania určitých produktov do hodiny od objednania. Toto 1-hodinové doručenie platí len pre produkty z kolekcie Everlane Now.
Takže –
Ako Everlane zarobí peniaze, ak predáva za nižšiu cenu ako zvyšok svojej konkurencie?
Ako Everlane zarába peniaze? | Model výnosov spoločnosti Everlane
Maloobchodné tržby
Everlane je cez a cez maloobchod a väčšinu svojich príjmov získava z maloobchodného predaja prostredníctvom svojich online a fyzických obchodov.
Everlane dokáže udržať nízke náklady vďaka agresívnemu riadeniu zásob. Zvyčajne vyrába menej, ako je odhadovaný dopyt – čo je úplný opak toho, čo robí väčšina spoločností – a udržiava jednoduchý produktový rad s menšou variabilitou dizajnu a farieb.
Záverečné myšlienky
Prístup Everlane a jeho obchodný model sa zdá byť dosť jednoduchý, ale funguje. Možno to pripísať niekoľkým dôvodom –
Dnešní spotrebitelia sú viac uvedomelí a uvedomujú si značku. Správy sa šíria rýchlo a akékoľvek pochybnosti o spôsobe získavania a výroby sa neberú na ľahkú váhu. Etika výroby a predaja produktov sa tiež stala hlavným faktorom, ktorý zákazníci zvažujú predtým, ako sa rozhodnú kúpiť od určitej značky. Everlane sa podarilo vytvoriť dobrý obraz všade – či už v médiách alebo medzi spotrebiteľmi.
To všetko pomohlo Everlane v raste a popularite v odevnom priemysle a zdá sa, že tento trend bude pokračovať iba smerom nahor, ako sa veci momentálne majú.