Čo je to hyperlokálny obchodný model a ako funguje?

Loading

Obsah

Boli časy, keď ste museli čeliť problémom ísť do potravín zakaždým, keď ste niečo potrebovali, alebo sa ponáhľať do lekárne alebo stáť v rade v kaviarni či reštaurácii, aby ste si kúpili jedlo pre seba. Nebolo ľahké si ani len predstaviť deň, keď sa všetky tieto veci dostanú k vašim dverám len niekoľkými ťuknutiami na požiadanie.

Dokonalá utópia spred desiatich rokov je dnes realitou.

To je to, o čom je hyperlokálny obchodný model – uľahčenie života spotrebiteľov budovaním miestneho ekosystému, ktorý spĺňa potreby na požiadanie. Očakáva sa, že v nasledujúcich rokoch vzrastie o neuveriteľných 451,64 milióna dolárov, počas prognózovaného obdobia má očakávanú CAGR 18 %.

Čo znamená hyperlokálny?

Hyperlokálny alebo značne lokálny doslova znamená dobre definovanú a špecifickú komunitu a geografickú oblasť. Vo svojej podstate ide o lokalizáciu v jej pravom duchu. Zameriava sa na veľmi špecifické miesto a komunitu, pričom kľúčovými faktormi sú geografia a čas. Napríklad susedstvo alebo konkrétna lokalita nejakého štátu krajiny by sa označila ako hyperlokálna.

Keďže je založený na personalizovaných individuálnych službách, hyperlokálne fungujú pre špecifické oblasti. Má tiež schopnosť uspokojiť dobre definované potreby efektívnym a efektívnym spôsobom pomocou moderných technológií.

Čo je to hypermiestny obchodný model?

Hyperlokálny obchodný model, známy aj ako mikrotrh, je obchod, ktorý sa zameriava na potreby geograficky miestnych spotrebiteľov. Jeho cieľom je vyplniť medzeru medzi dopytom a ponukou pomocou efektívnej siete dodávateľov/predajcov, ktorí plnia požiadavky spotrebiteľov tým, že im predávajú to, čo potrebujú, priamo pri ich dverách.

Technicky je hyperlokálny obchodný model online obchodným modelom, ktorý uspokojuje potreby zákazníkov na požiadanie, ktoré sú uspokojované prostredníctvom miestneho ekosystému.

Inými slovami, zákazník využíva platformu alebo agregátor služieb , ktorý získa požadovaný produkt lokálne a doručí ho až k dverám zákazníka v príslušnej geografickej lokalite. Nakupovanie potravín, donáška jedla, zdravotná starostlivosť a mnohé ďalšie služby nadobudli spolu s nástupom hyperlokálnych platforiem elektronického obchodu úplne iný rozmer.

Jedinečným predajným návrhom hyperlokálneho obchodného modelu je jeho schopnosť získať kvalitné produkty a služby dodávané ľuďom až k dverám neuveriteľne rýchlo. Používanie digitálnych platforiem uľahčuje zákazníkom monitorovanie celého procesu a sledovanie dodávok v reálnom čase.

Hyperlokálny obchodný model má zvyčajne tieto charakteristické črty:-

Reklamy
  1. Je to podnik s bystrými očami a personalizovaný podnik, ktorý sa zameriava na potreby geograficky miestnych spotrebiteľov.
  2. Zameriava sa na špecifickú oblasť s vysokým dopytom po tovaroch a službách.
  3. Vyhovuje presne definovaným potrebám ľudí efektívnym a efektívnym spôsobom pomocou moderných technológií
  4. Jedinečným predajným návrhom tohto obchodného modelu je jeho schopnosť získať kvalitné produkty a služby dodávané ľuďom až k dverám neuveriteľne rýchlo.
  5. Efektívna kombinácia obchodného modelu trhu a agregátora.

Technológie ako GPS (Global Positioning System), mobilné aplikácie a sociálne médiá zohrávajú významnú úlohu v hyperlokálnom obchodnom modeli. Táto kombinácia umožňuje organizátorom pohodlnejšie sledovať celý proces a sledovať dodávky.

Ako funguje hyperlokálny podnik?

Hyperlokálne podniky pracujú s už existujúcou infraštruktúrou a prvkami miestnych trhov, ale všetky ich spájajú do ekosystému, kde je možné prijímať, spracovávať, obstarávať a prípadne doručovať objednávky, všetko na jednom mieste. Funguje s pomocou ponúkajúcich a doručovacích partnerov, aby preklenul priepasť medzi požiadavkami zákazníkov a maloobchodnými dodávkami.

Podniky fungujúce v rámci hypermiestneho obchodného modelu poskytujú miestnym spotrebiteľom a podnikom online maloobchodné platformy. Zvyčajne majú databázu zásob, kde sú uložené všetky informácie o produktoch, službách, zákazníkoch a miestach. Majú tiež objednávkovú platformu, prostredníctvom ktorej si zákazníci môžu objednať produkty a služby.

Aby sme to lepšie pochopili, uvažujme o príklade hyperlokálnej platformy potravín na požiadanie. Keď zákazník zadá objednávku na požadovanú potravinu cez platformu, platforma túto objednávku prijme a odovzdá podrobnosti ponúkajúcemu partnerovi (miestna predajňa) a dodávateľovi (doručovateľovi). Doručovací partner potom zaobstará požadované jedlo od miestneho podniku a doručí ho zákazníkovi na určené miesto. Platforma riadi celý proces a získava províziu za úlohu, ktorú zohráva, a miestne obchody v tomto procese získajú lepšiu viditeľnosť a doručovacie služby.

Najväčším dôvodom úspechu hyperlokálnych podnikov je ich schopnosť generovať príjmy prostredníctvom rôznych obchodných modelov. Závisí to však od charakteru a typu ponuky, ktorú konkrétna hyperlokálna platforma ponúka.

Vo všeobecnosti hyperlokálne značky fungujú na štyroch obchodných modeloch:

Model riadený inventárom

V modeli riadeného inventárom hyperlokálny podnik buď vyrába svoje vlastné ponuky, alebo ich nakupuje priamo od značiek a predajcov a vytvára zásoby. To vylučuje potrebu osloviť miestne predajne po vykonaní objednávky, ale prináša prvok riadenia zásob a sledovania požiadaviek zákazníkov na podnikanie.

Model agregátora

V modeli agregátora alebo nulového inventára fungujú hypermiestne podniky ako spojovací most tým, že prepájajú zákazníkov a maloobchodníkov a zabezpečujú konektivitu na poslednej míli a doručovanie im. Ponuky však poskytuje pod vlastnou značkou , bez ohľadu na to, od koho ju obstaráva. Okrem toho značka takéhoto agregátora dbá aj na dodržanie štandardizovaných cien a kvality.

Zvážte model agregátora ako Uber pre hyperlokálne ponuky. Zákazník si objednáva ponuky od značky a značka ich dodáva pod svojím menom. Backend však zahŕňa partnerstvo s ponúkajúcim partnerom, od ktorého značka obstaráva tovar, a dodávateľským partnerom, ktorý ponúka ponuku.

Model trhu

Model hypermiestneho trhoviska je model, v ktorom značka pôsobí ako sprostredkovateľ a spája zákazníka s maloobchodníkmi alebo predajcami. To znamená, že poskytuje platformu pre niekoľko miestnych predajcov na predaj podobných položiek za ceny, ktoré považujú za vhodné.

Na rozdiel od agregátora si trhový model nevyžaduje štandardizované ceny ani kvalitu. Značka sa zameriava iba na vývoj platformy na vyhľadávanie a objednávanie a niekedy pomáha aj pri doručovaní.

Hybridný model

Ide o kombináciu modelu zásob, agregátu alebo trhu a možno ho tvarovať v závislosti od toho, čo podniku najlepšie vyhovuje. Podniky musia mať na pamäti uskutočniteľnosť a životaschopnosť systému a potreby a požiadavky segmentu zákazníkov, na ktoré sa zameriavajú.

Zacieľte na zákazníkov hyperlokálneho podniku

Hyperlokálne platformy a aplikácie sa zvyčajne zameriavajú na technicky nenáročných zákazníkov, ktorí patria do generácie Z alebo mileniálov . Takíto zákazníci oceňujú čas pred peniazmi a pohodlie pred dostupnosťou. Je známe, že sú veľmi zdatní v mobilných zariadeniach a radi používajú online aplikácie takmer na všetko, čo je možné, od objednávania jedla a potravín alebo rezervácie taxíkov až po informácie o novinkách a živých udalostiach.

Akú hodnotu poskytuje hyperlokálny podnik zákazníkom?

Hyperlokálne značky poskytujú úroveň pohodlia, ktorá doteraz nemá obdobu. Zákazníci si môžu objednať čokoľvek, čo chcú, jednoducho online alebo stiahnutím aplikácie a zadaním objednávky. Zákazníci preferujú hyperlokálne platformy z nasledujúcich dôvodov:

Reklamy
  • Zákazníci si môžu objednať položky, ktoré sú k dispozícii na vyžiadanie alebo vyzdvihnutie v obchode, kliknutím na tlačidlo.
  • Eliminuje to potrebu navštíviť obchod, aby ste získali produkt. Dokonca si môžu objednať viacero položiek naraz a na konci si účet rozdeliť.
  • Zákazníci majú na výber viac možností. Môžu si napríklad vyberať z viacerých obchodov a predajcov.
  • Proces je transparentný s viditeľnosťou transakcie v reálnom čase.

Kľúčoví partneri hyperlokálneho podnikania

Keďže hypermiestne podniky fungujú väčšinou na trhových a agregátorových obchodných modeloch, ich prevádzkový model sa točí okolo dvoch kľúčových partnerov –

  • Ponúkajúci partneri: Tvoria miestnych majiteľov obchodov, výrobcov, veľkoobchodníkov alebo maloobchodníkov, ktorí spĺňajú ponukový dopyt zákazníkov. Hyperlokálny podnik obstaráva svoj tovar od takýchto partnerov.
  • Doručovací partneri: Zahŕňa doručovateľov, ktorí pracujú ako partneri pre hyperlokálnu platformu a nie zamestnanci. To šetrí peniaze za platformu a dáva partnerom voľnosť, aby si sami určili svoj pracovný čas.

Okrem týchto dvoch kľúčových partnerov spolupracuje hyperlokálna značka aj s niekoľkými ďalšími partnermi, ktorí jej pomáhajú dotvárať jej platformu. Zahŕňajú –

  • Poskytovatelia mapového API: Sledovanie objednávok v reálnom čase je základnou funkciou niekoľkých hyperlokálnych platforiem. Na poskytovanie takejto funkcie musia hypermiestne podniky používať mapové rozhrania API od spoločností ako Google. Tieto mapové API pomáhajú sledovať polohu doručovacieho personálu a tiež zobrazujú priebeh ich objednávky
  • Spracovatelia platieb: Hyperlokálny podnik musí byť vybavený platobnou bránou alebo procesorom. Platobné brány pomáhajú sledovať všetky platby zákazníkov a zabezpečujú bezproblémové spracovanie objednávok. Rôzne platobné brány ako Paypal, Stripe atď. ponúkajú takéto služby hypermiestnym podnikom.

Kľúčové zdroje hyperlokálneho podnikania

Vo všeobecnosti hyperlokálne platformy budujú svoje podnikanie s využitím troch kľúčových zdrojov –

  1. Značka: Značka je ich najväčším zdrojom. Hyperlokálny podnik buduje svoju značku vytváraním povedomia, dôvery a lojality medzi svojimi zákazníkmi. Faktor dôvery, ktorý vytvára, jej pomáha získať viac objednávok a udržať si verných zákazníkov, ktorí sa pre ich ponuky neustále vracajú.
  2. Technologická platforma: Hyperlokálne podniky potrebujú technologickú platformu, ktorá riadi dopyt a ponuku, uľahčuje vytváranie objednávok a doručovanie a sleduje polohu zákazníkov. Musí byť schopný zvládnuť veľké objemy dopravy s minútovými zmenami v preferenciách spotrebiteľov
  3. Sieť: Sieť je životne dôležitým prvkom na vybudovanie ekosystému na požiadanie. Aby hyperlokálna platforma fungovala, podnik sa musí zamerať na vybudovanie silnej siete zákazníkov, ponúkajúcich partnerov a doručovateľov.

Aké kanály používajú hyperlokálne podniky na oslovenie zákazníkov?

Digitálne médium je najlepší spôsob, ako osloviť zákazníkov hyperlokálneho podniku. Napríklad Uber Eats má pre svojich používateľov webovú stránku a mobilnú aplikáciu.

Na všetkých týchto platformách si zákazníci môžu prezerať informácie, ako sú jedálne lístky, zľavy, food festivaly atď., rezervovať si objednávku kliknutím na tlačidlo, platiť online cez net banking alebo na dobierku a sledovať svoju objednávku.

Ako zarába hyperlokálny podnik?

Hyperlokálne podniky zarábajú peniaze dvoma spôsobmi –

  • Za každú objednávku, ktorú urobia, účtujú provízny poplatok od ponúkajúcich partnerov.
  • Za každú doručenú objednávku účtujú od zákazníka poplatok za doručenie.

Niektoré hypermiestne podniky zarábajú aj predajom reklamného priestoru na svojej platforme. To znamená, že si účtujú poplatky od ponúkajúcich partnerov, aby ich predstavili na platforme.

V akých typoch odvetví môže hyperlokálna platforma fungovať?

Hyperlokálne platformy môžu fungovať v akomkoľvek odvetví, kde je vysoký dopyt po okamžitej dodávke na požiadanie.

Sú vhodné pre rôzne druhy priemyslu –

  • Donáška jedla: Potravinársky a reštauračný priemysel bol svedkom nástupu hyperlokálnych obchodných modelov so spustením platforiem online potravinových agregátorov, ako sú Uber Eats, Swiggy, Postmates atď.
  • Doručovanie potravín: Doručovanie potravín je veľký trh, do ktorého vstúpilo niekoľko hyperlokálnych podnikov. Instacart, Grofers, Bigbasket a Amazon Now sú niektoré zo známych mien v obchode s potravinami.
  • Dodávka medicínskych produktov: Hráči ako 1mg, Healthkart atď. sú dobrými príkladmi podnikov fungujúcich ako hyperlokálne platformy na predaj medicínskych produktov od liekov po vybavenie.
  • Kuriér a logistika: Hráči ako Porter, Uber Connect ponúkajú hyperlokálne kuriérske a logistické služby kliknutím na tlačidlo. Zameriavajú sa na doručovanie expresných alebo urgentných kuriérov alebo balíkov v ten istý deň prostredníctvom svojej doručovacej siete.
  • Domáce služby: Domáce služby sú ďalšou oblasťou, kde sú hyperlokálne platformy nastavené tak, aby narušili trh. Napríklad hráči ako Urban Company ponúkajú svoje služby prostredníctvom vlastnej siete poskytovateľov služieb pre problémy súvisiace s domácou údržbou, ako sú tesárske práce, inštalatérske práce atď.

Spodná čiara?

V dnešnom svete, kde je také ťažké upútať pozornosť zákazníkov s prudko rastúcou konkurenciou, si podniky začali uvedomovať hodnotu poskytovania kvalitných zákazníckych skúseností a riešenia ich problémov.

Hyperlokálne podniky pomaly, ale stabilne rastú na globálnom trhu. Poskytujú hodnotné riešenie potrieb, ktoré predtým nemohli naplniť kamenné podniky. Je to jednoduchý spôsob, ako si ľudia môžu kúpiť to, čo potrebujú, priamo pri svojich dverách bez toho, aby museli vynakladať ďalšie úsilie alebo cestovať na veľké vzdialenosti.

Budúcnosť hyperlokálnych podnikov je plná obrovských príležitostí. S rozmachom internetu sú ľudia stále online a chcú mať všetko na dosah ruky. Je teda len otázkou času, kedy hyperlokálne obchodné modely nahradia naše tradičné spôsoby úplného nákupu vecí.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *