Obchodný model CRED | Ako Cred zarába peniaze?

Loading

Obsah

Väčšina používateľov kreditných kariet čelí problémom s manipuláciou s viacerými kartami, včasnými platbami a zúčtovaním poplatkov prostredníctvom ťažkopádnych procesov. CRED je však fintech startup , ktorý poskytuje komplexné riešenie všetkých takýchto problémov tým, že celý proces je nesmierne zjednodušený a bezproblémový.

So zákazníckou základňou viac ako 6 miliónov používateľov sa CRED vo veľmi krátkom čase zmenil na začínajúceho jednorožca s ocenením 2,2 miliardy dolárov .

Mohla by byť postavená spoločnosť zameraná len na elitnú a smotanovú populáciu, konkrétne na filtrovanie iba 3 % indickej populácie, ktorá používa kreditné karty? Ako vôbec dokáže vracať odmeny svojim používateľom a napriek tomu nielen udržať, ale stať sa jedným z najrýchlejšie rastúcich startupových jednorožcov?

Zamýšľate sa nad tým, aká je presne myšlienka CRED a ako funguje?

Dovoľte nám v tomto článku demystifikovať obchodný model CRED, prevádzkový model a výnosový model .

Čo je CRED?

CRED je fintech startup, ktorý používateľom poskytuje platformu na platenie úverových poplatkov, nájomného a iných účtov, to všetko na jednom mieste, pričom získavajú ďalšie odmeny za to, že tak urobia včas. Poskytuje používateľom okamžitú úverovú linku a poskytuje bezpečný priestor pre pôžičky P2P medzi vysoko dôveryhodnými jednotlivcami za úrokové sadzby, ktoré sú oveľa výhodnejšie ako tradičné zdroje pôžičiek.

Idea obchodného modelu CRED

CRED, ktorý je nápadom Kunala Shaha, bol spustený v apríli 2018 s myšlienkou zarobiť na odvetví vysoko dôveryhodných jednotlivcov, ktorí by boli odmenení za svoje zodpovedné finančné správanie.

Myšlienkou CRED je vytvoriť uzavretý ekosystém dôveryhodných jednotlivcov s vysokou dôverou a prípadne vybudovať spôsoby, ako sa navzájom prepojiť a spojiť. Ide o ekosystém založený na úveroch, ktorý poskytuje bezpečný priestor pre jednotlivých poskytovateľov pôžičiek a finančné inštitúcie na požičiavanie peňazí dôveryhodným jednotlivcom.

Používa úverovú bonitu jednotlivcov vo forme ich kreditného skóre ako opatrenie na filtrovanie komunity. Na udržanie zákazníkov ich potom odmeňuje vo forme mincí CRED, ak uskutočnia včasné platby prostredníctvom platformy.

Kto sú zákazníci CRED?

CRED sa zameriava na získanie významného podielu bohatých, bohatých a dôveryhodných zákazníkov, ktorí vlastnia a používajú kreditné karty. Vytvára uzavretú komunitu lojálnych a dôveryhodných jednotlivcov, aby si nakoniec vybudovali mechanizmy, aby sa mohli v budúcnosti spojiť a rozšíriť o mnoho ďalších možností.

Reklamy

Hodnotový návrh CRED

Obchodný model CRED, známy svojou vynikajúcou používateľskou skúsenosťou, vyniká tým, že svojim zákazníkom poskytuje nasledujúcu hodnotu:

  • Je to aplikácia typu všetko v jednom na platenie úverových poplatkov, nájomného a iných účtov iba piatimi kliknutiami. Znižuje námahu pri manipulácii s viacerými kreditnými kartami tým, že tento proces výrazne zjednodušuje, zjednodušuje a zjednodušuje.
  • Poskytuje používateľom okamžitú úverovú linku a uľahčuje pôžičky P2P s úrokovou sadzbou 9% pre veriteľov, čo je oveľa viac, ako zvyčajne ponúkajú sporiace účty a vklady.
  • Zaznamenáva stropy pôžičiek, analyzuje skryté náklady a celkové výdavky používateľov a sleduje dátumy splatnosti a včas im posiela upomienky na platbu.
  • Ak používatelia uskutočnia včasné platby, odmení ich mincami CRED, ktoré si môžu uplatniť na platforme „Discover“ a využiť zľavy na rôzne produkty ponúkané partnermi CRED.
  • Používatelia si tiež môžu bezplatne vypočítať svoje kreditné skóre a využiť pomoc CRED na udržanie dobrého kreditného profilu a správne finančné rozhodnutia.

A čo je najdôležitejšie, CRED je špecializovaná komunita vysoko dôveryhodných dôveryhodných jednotlivcov. Funguje na princípe efektu zamatového lana , kde ľudia „platia spolu a môžu sa spolu hrať“. Vzniká tak sociálna sieť s obrovským rozsahom spájania ľudí so sférou iných možností!

Ako CRED funguje?

Keď si používateľ stiahne aplikáciu a zadá svoje mobilné číslo, aplikácia skontroluje karty pripojené k registrovanému telefónnemu číslu, kým sa účet nenakonfiguruje. Ak je kreditné skóre vyššie ako 750, osoba môže používať aplikáciu. Ak nie, je zaradený do poradovníka. Po získaní prístupu budú mať aplikácie CRED prístup k poštovej identifikácii na čítanie a skenovanie potvrdení o kreditných kartách, ako sú dátumy splatnosti a výpisy zo služieb.

Kľúčové aktivity

Kľúčové aktivity, ktoré CRED poskytuje svojim používateľom, sú CREDIT management, CRED Stash, CRED Mint, RentPay, CRED Store a CRED travel.

KREDITNÉ platby

CRED poskytuje používateľom jednotné platobné rozhranie a umožňuje im platiť kreditnou kartou a ďalšie účty prostredníctvom aplikácie a dostávať odmeny vo forme mincí CRED, ak tak urobia včas. Tieto poukážky a zľavy potom môžu využiť na ponuky produktov spoločností, s ktorými má CRED vzťahy. Analyzuje výdavky používateľov a posiela upomienky na včasné platby.

CRED Stash

CRED Stash je okamžitá úverová linka, ktorú ponúka spoločnosť CRED, aby svojim zákazníkom poskytla úver s väčšou ľahkosťou pri úrokovej sadzbe rovnajúcej sa približne jednej tretine bežných poplatkov za používanie kreditnej karty. Má úverový limit 5 00 000 Rs. Odstraňuje zdĺhavé overovacie a aplikačné procesy, ktoré sú zvyčajne spojené s pôžičkami, a robí tento proces plynulým a pohodlným pre používateľov. Pri poskytovaní týchto pôžičiek zákazníkom spolupracuje s rôznymi bankami, ako je banka IDFC.

RentPay

Funkcia RentPay spoločnosti CRED umožňuje používateľom platiť ich opakované výdavky na domácnosť a nájomné prostredníctvom aplikácie. Poskytuje používateľom pripomienky, aby včas zaplatili účty, a uskutočňovanie platieb prostredníctvom aplikácie nakoniec vedie k odmenám, ktoré môžu využiť pri nákupe iných produktov.

CRED Mincovňa

CRED spustila svoj produkt peer-to-peer pôžičiek, CRED mint, v spolupráci s Liquiloans, nebankovou finančnou korporáciou P2P registrovanou v RBI (NBFC). Svojim používateľom umožňuje požičiavať svoje peniaze a zarábať úroky až 9 percent ročne, čo je oveľa viac ako sporiace účty a iné tradičné formy vkladov. Veritelia môžu investovať medzi 1 00 000 a 10 00 000 ₹ a za investované obdobie získať výnosy.

Investície do CRED Mint sa požičiavajú prostredníctvom CRED Cash, pôžičkového produktu pre vysoko dôveryhodných jednotlivcov, a cez regulovaných partnerov bolo vyplatených viac ako 2 415 miliónov rupií.

Predajňa CRED

CRED uzavrela partnerstvo s rôznymi spoločnosťami vo viacerých oblastiach zdravia, cestovania, elektronického obchodu a tak ďalej, aby umožnila používateľom minúť zarobené mince CRED a využívať ponuky a zľavy pri nákupe týchto produktov a služieb prostredníctvom platformy. Spolupracuje s viac ako 2000 značkami , ktoré zákazníkom ponúkajú exkluzívne ceny CRED, ku ktorým majú jednoduchý prístup prostredníctvom obchodu CRED. To tiež pomáha týmto spoločnostiam zlepšiť ich viditeľnosť a zvýšiť ich predaj prostredníctvom ich prítomnosti v aplikácii.

CRED Travel

CRED umožňuje svojim používateľom nakupovať letenky, rezervovať hotely a spravovať svoje kulinárske výdavky prostredníctvom aplikácie a získať odmenu v minciach CRED, ktoré môžu použiť na nákup rôznych iných produktov z obchodu CRED.

Reklamy

Kľúčové kanály

CRED má webovú stránku a aplikáciu ako kľúčové kanály, prostredníctvom ktorých môžu ľudia využívať platformu.

Kľúčoví partneri

  • CRED má partnerstvá a väzby s viac ako 2000 značkami, ktoré ponúkajú svoje produkty na platforme za exkluzívne ceny zákazníkom CRED.
  • Má väzby s viac ako 34 bankami. Napríklad jej produkt CRED Stash poskytuje svojim používateľom lacný úver v spolupráci s bankou IDFC. Okrem toho sa P2P pôžičky zjednodušili vďaka spolupráci s Liquiloans; NBFC registrovaná v RBI. Uľahčuje platby prostredníctvom banky Axis a podieľa sa na UPI prostredníctvom banky poskytovateľa platobných služieb (PSP), pretože má trojstrannú dohodu so sponzorom PSP (Axis Bank) a NPCI, teda National Payments Corporation of India.

Kľúčové zdroje

  • Ľudský kapitál: Od roku 2019 má CRED približne 615 zamestnancov.
  • Technologické vstupy: Využíva 19 technologických produktov a služieb, z ktorých niektoré zahŕňajú HTML 5, jQuery a Google Analytics. Používa aj ďalšie technológie, ako napríklad Viewport Media a iPhone/ Media Compatible.
  • Finančné zdroje: Spoločnosť plní svoje finančné požiadavky prostredníctvom investorov ako Sequoia Capital, DST Global, General Catalyst, Coatue Management, Ribbit Capital, Insight Partners, Gemini Investments, Dragoneer Investment Group, Falcon Edge Capital a mnohých ďalších.

Trhové oceňovanie a financovanie kreditu

CRED má trhovú hodnotu 2,2 miliardy USD a celkovo získala finančné prostriedky vo výške približne 551,4 milióna USD. Jeho rast a prudký nárast trendov na Googli sú nesmierne rušivé.

Model výnosov spoločnosti Cred

CRED je bezplatná aplikácia. Spoločnosť je viac naklonená škálovaniu a rozširovaniu svojej zákazníckej základne, než sa začne viac orientovať na tvorbu zisku. Robia teda „zámernú voľbu“, aby sa zamerali skôr na dosahovanie rozsahu než na generovanie príjmov , podľa toho, čo väčšina internetových startupov sleduje vo svojich počiatočných fázach.

Zdroje príjmov pre CRED

CRED má obrovský potenciál generovať výnosy. Niektoré zdroje príjmov, ktoré v súčasnosti využívajú, zahŕňajú:

Pridružený príjem

CRED spolupracuje a spája sa s rôznymi spoločnosťami, ktoré ponúkajú svoje produkty používateľom na platforme „Discover“. To poskytuje používateľom CRED väčšiu rozmanitosť na výber pri vyplácaní ich mincí CRED. Na druhej strane podniky získavajú z viditeľnosti a priťahujú pozornosť používateľov. Zakaždým, keď si používateľ vyberie ponuku z aplikácie, podnik zaplatí spoločnosti CRED poplatok za zaslanie podniku.

Výnosy z reklám

Cieľovým publikom CRED je 1% smotanová populácia a údaje o ich nákupoch a modeloch výdavkov jej pomáhajú optimalizovať reklamy, aby podporili viac výdavkov prostredníctvom platformy a získali provízie z predaja týchto produktov.

Transakčné poplatky

Účtuje si tiež poplatok za spracovanie vo výške približne 1 až 1,5 % za transakcie uskutočnené prostredníctvom platformy.

Výnosy z pôžičiek

Zavedenie P2P pôžičiek viedlo k tomu, že veritelia zarábali úrokové sadzby okolo 9 percent a úvery sa vyplácali s úrokovými sadzbami medzi 10 až 12 %. Okrem toho CRED tiež požičiava zákazníkom pôžičky prostredníctvom okamžitej úverovej linky CRED Stash, na ktorej zarába nižšie úrokové sadzby ako poplatky za používanie bežných kreditných kariet. Ide teda o dobré zdroje príjmov pre CRED.

Vzniknuté náklady

CRED zaznamenala obrovský skok vo svojich marketingových nákladoch – prudký nárast z 19 miliónov rupií na 180 miliónov rupií za posledných pár rokov. Veľký podiel na tom môže mať sponzorstvo IPL, ku ktorému sa prihlásila minulý rok. Pomohlo to spoločnosti vytvoriť povedomie na trhu a poskytlo jej zadný vietor. V posledných rokoch tiež zaznamenala zvýšenie výdavkov na zamestnancov zo 17 miliónov rupií na 75 miliónov rupií.

Spodná čiara?

CRED má veľmi inovatívny a kreatívny spôsob marketingu. Doručuje koláče do kancelárií svojich používateľov, aby sa o tom dozvedeli ďalší ľudia a vytvorili dojem. To pomáha spoločnosti iniciovať vírusovú slučku, generovať viac zákazníkov a vytvoriť „ponuku hodnú chvály“.

Keďže zákazníci naďalej platia svoje účty a používajú platformu, spoločnosť bude mať veľa ich finančných údajov, ktoré môže v budúcnosti speňažiť. Aj keď ju nepredajú inej finančnej inštitúcii alebo banke z dôvodu ochrany osobných údajov, môžu tieto údaje použiť na zlepšenie a prispôsobenie skúseností používateľov s aplikáciou.

Kladie dôraz na budovanie uzavretej komunity a implementáciu myšlienky startupu pred jeho ďalším rozšírením a orientáciou na zisk. Ďalším dôležitým poznatkom je, že zakladateľ Kunal Shah sa viac zameriava na to, ako by mal dopyt po službách alebo produktoch určovať myšlienku startupu a mal by mať jedinečný a chvályhodný návrh.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *