Obchodný model TikTok | Ako TikTok zarába peniaze?

Čítané celkom 162 x, Dnes prečítané 1 x

Obsah

Tiktok: Najsťahovanejšia aplikácia na celom svete v roku 2020 s najvyššou mierou zapojenia sociálnych médií na príspevok. Aplikácia, ktorá sa používa vo viac ako 150 krajinách, má viac ako 1,1 miliardy používateľov na celom svete a je najrýchlejšie rastúcou aplikáciou na svete, ktorá prekonáva všetky vplyvné mená ako Youtube, Instagram a Facebook.

Niet pochýb o tom, že TikTok robí veľký rozruch. Platforma skutočne vytvorila novú oblasť online zdieľania, ktorá spôsobila revolúciu v spôsobe, akým sa ľudia navzájom spájajú a využívajú digitálny materiál. Vďaka svojej pozoruhodnej autentickosti a rozširujúcemu sa kultúrnemu vplyvu táto aplikácia sociálnych médií založená na videu prinútila Gen Z ísť na platformu.

Zaujíma vás, čo je také jedinečné na obchodnom modeli TikTok , ktorý zmietol internet? Ako táto aplikácia funguje? Ako vôbec zarába peniaze, keď je používanie úplne zadarmo?

Nebojte sa; máme vás pokryté. Poďme si objasniť obchodný model , prevádzkový model a príjmový model TikTok, aby sme našli odpovede na naše otázky.

Čo je Tiktok?

TikTok je populárna platforma sociálnych sietí zameraná na video, ktorá umožňuje používateľom nahrávať, sledovať a zdieľať krátky videoobsah (v rozsahu od 15 sekúnd do troch minút) rôznych žánrov pomocou ich smartfónov.

Je to užívateľsky prívetivá a kreatívna aplikácia, ktorá vytvára presvedčivý obsah (synchronizácia pier, tanec, žartovanie) využívaním predstavivosti svojich používateľov prostredníctvom rôznych výziev. Aplikácia umožňuje svojim používateľom pridávať zvukové a vizuálne efekty, ako je hudba a filtre, a je celosvetovo známa svojou návykovou príťažlivosťou a vysokou úrovňou zapojenia, a to všetko vďaka svojmu jedinečnému systému AI.

Založila ju v roku 2016 čínska spoločnosť ByteDance s poslaním „vytvoriť nekonečnú zábavnú platformu, do ktorej môže prispieť ktokoľvek“. Platforma sa však výrazne presadila koncom roka 2017, keď spoločnosť získala konkurenčnú aplikáciu Musical.ly , ktorá preniesla svojich 200 miliónov používateľov na TikTok. A odvtedy sa to nedá zastaviť. V krátkom období štyroch rokov prekonal TikTok 3 miliardy stiahnutí a dosiahol jednu tretinu všetkých používateľov sociálnych médií na planéte.

Tu je krátka časová os Tiktoku od jeho zrodu až po vstup do radov gigantov sociálnych médií.

Idea TikTok

TikTok má taký obrovský úspech, pretože jeho materská spoločnosť Bytedance uznala, že ľudia, najmä Gen Z, neustále radi skúšajú nové veci. Platforma vytvorila kultúru trendových videí, v ktorých slávni umelci často navrhujú originálne tematické tance, o ktoré sa používatelia na TikTok následne pokúšajú, a tance, ktoré sa stali veľmi populárnymi, sa často stávajú tanečnými trendmi v reálnom živote. Aplikácia preto úplne zmenila spôsob, akým sa vyrábajú a propagujú hudobné hity.

Okrem toho aplikácia vyhovovala veľkému trhu spotrebiteľov, ktorí hľadali niekoľko minút mikrozábavy a rozptýlenia počas dňa.

Reklamy

Vývoj „aplikácie založenej na videu“ však nebol úplne nový koncept, pretože Vines aj Musica.ly boli zavedené a úspešné video aplikácie s podobnou myšlienkou. Ich úspech oboznámil používateľov s konceptom aplikácie založenej na videu a ich odchod z trhu slúžil ako základ úspechu TikTok.

Okrem toho dopyt po tínedžeroch, aby opustili Facebook, Instagram a Snapchat a mali svoj vlastný sociálny priestor, kde ich rodičia nevideli, čo robia, podporil vzostup spoločnosti TikTok. Facebook navyše slúžil potrebám predovšetkým mileniálov a boomerov, ktorí chceli zostať v spojení, a Instagram pomáhal ľuďom zdieľať svoje momenty so svojimi priateľmi. Tiktok však poskytol jedinečný návrh, pretože pochopil potláčané potreby generácie Z, ktorá chcela byť súčasťou komunity. V skutočnosti v prvom štvrťroku 2019 prekonal TikTok Facebook ako najsťahovanejšia aplikácia sociálnych sietí na svete. Niet divu, že bez ohľadu na to, že ide o relatívneho nováčika na scéne sociálnych médií, ide o impozantného vyzývateľa, pokiaľ ide o akvizíciu a zapojenie používateľov. Je to preto, že platforma využila klesajúci rozsah pozornosti používateľov siete, najmä medzi tínedžermi, aby získala výhodu pri vytváraní vírusových .

Celkovo vzaté, myšlienkou spustenia TikTok bolo poskytnúť zábavnú platformu pre mladú generáciu, kde by sa používatelia mohli slobodne vyjadrovať.

Kto sú zákazníci spoločnosti Tiktok?

Platforma je sociálnym centrom pre Gen Z. V skutočnosti 60 % používateľov TikTok sú Gen Zers. Primárnym cieľovým publikom TikTok je teda Gen Z, „digitálni domorodci“, ktorí túžia po pozornosti a sociálnej validácii . Okrem toho sa používateľom (spotrebiteľom a tvorcom) TikTok na platforme darí, pretože im umožňuje prejaviť svoju individualitu a kreativitu.

TikTok okrem svojich používateľov uspokojuje aj požiadavky svojho ďalšieho segmentu zákazníkov : inzerentov. Tento segment hojne využíva aplikáciu, pretože platforma poskytuje oveľa väčšiu efektivitu ako iné platformy pri pestovaní hlbokej interakcie publika a podpory prostredníctvom obsahu vytváraného používateľmi.

Akú hodnotu poskytuje TikTok svojim používateľom?

TikTok sa odlišuje od akejkoľvek inej platformy sociálnych médií, pretože je to predovšetkým zábavná platforma a nie platforma životného štýlu, kde sa môže stať tvorcom každý. Všetkým svojim zákazníckym segmentom ponúka zaujímavú hodnotovú ponuku .

Pre Používateľov

Platforma umožňuje svojim používateľom byť sami sebou a nepredstierať, že sú v zinscenovanom prostredí, kde jednotlivci zobrazujú obraz života, ktorý si želajú zažiť. Preto je TikTok miestom, kde sa používatelia môžu zabávať, byť hlúpi a skúšať nové veci.

Pokiaľ ide o spotrebiteľov, TikTok poskytuje spotrebiteľom „zábavný obsah na mieru“, kde sa im zobrazí obsah, ktorý sa im páči. To všetko sa deje pomocou jeho výkonných algoritmov. Spotrebiteľ TikTok sa teda vznáša vo svojom vlastnom vesmíre obsahu. Na rozdiel od youtube, ktorý vyžaduje, aby si používatelia vybrali video z veľkého množstva možností, si používatelia môžu pozrieť svoje obľúbené videá okamžite po otvorení aplikácie a posunutí nadol na iné video, čo šetrí čas a energiu. Krátka povaha jej videí zohľadňuje, že Gen Z má kratší rozsah pozornosti .

Rovnako pre tvorcov obsahu poskytuje komukoľvek šancu byť objavený a dokonca slávny, čo sa o youtube alebo Instagrame, kde si tvorca buduje publikum na mesiace či roky, veľmi nedá potvrdiť. Platforma má tiež nízku bariéru pre vstup a kreativitu, pričom na to, aby ste sa preslávili, nemusíte zverejňovať jedinečný obsah. Šancu stať sa virálnymi majú aj jednoduché videá, ktoré sledujú daný trend. Platforma navyše poskytuje ľahko použiteľné funkcie rozšírenej reality , úpravy videa a hudby. Jeho funkcia živého vysielania pomáha tvorcom obsahu bezprostrednejšie interagovať so svojím publikom; počas týchto streamov stránka tiež umožňuje umelcom dražiť svoje produkty.

Následne sa konzumácia a generovanie obsahu na TikTok stalo pre používateľov bezproblémovou aktivitou kvôli krátkemu času na sledovanie a vytváranie obsahu.

Reklamy

Pre inzerentov

Pokiaľ ide o inzerentov, prevádzkovanie reklám na TikTok môže viesť k výraznému zvýšeniu zapojenia značky. Tu môžu inzerenti priamo zapojiť ovplyvňovateľov, ktorí zodpovedajú ich demografickej skupine cieľového trhu, prostredníctvom trhu tvorcov. Použitie „výziev“ je ďalšou funkciou TikTok, ktorá koreluje s jeho vysokou angažovanosťou. Na rozdiel od iných stránok sociálnych médií, kde tretia strana spravuje marketingové dohody s influencermi, ide o priame partnerstvo.

TikTok, ktorý svojim spotrebiteľom poskytuje kvocient zábavy, tvorcom sociálne overenie a neuveriteľnú mieru zapojenia inzerentov, úspešne spĺňa požiadavky svojho segmentu zákazníkov.

Ako Tiktok funguje?

Po nainštalovaní aplikácie môže používateľ okamžite začať skúmať videá. Ak však chcete nahrať svoje vlastné video, musíte si najprv vytvoriť účet registráciou pomocou e-mailovej adresy, telefónneho čísla alebo platformy tretej strany, ako je Facebook, Instagram alebo Twitter.

Po nastavení profilu môže používateľ prechádzať rôznymi časťami aplikácie, ktoré sú:

  • Domov: Zobrazuje dva informačné kanály, medzi ktorými môže používateľ prepínať: Sledovanie a Pre vás.
  • Objaviť: Zobrazuje videá používateľa, ktoré boli označené populárnym hashtagom.
  • Vytvoriť video: Otvorí sa obrazovka nahrávania, kde môže používateľ nahrať video.
  • Doručená pošta: Zobrazuje všetku aktivitu vo videách používateľa na jednom mieste.
  • Profil: Toto je viditeľné pre používateľa aj pre ostatných používateľov.

Tu je prehľad kľúčových aktivít, ktoré TikTok poskytuje svojim zákazníkom:

Preskúmajte videá

Skúsenosti s TikTok sa točia okolo videí. Používateľ tak môže sledovať nekonečné množstvo videí od komédie, hier, domácich majstrov, jedla, športu, mémov, domácich zvierat atď.

Sekcia Pre vás

Stránka „Pre vás“ TikTok, ktorá funguje ako domovská stránka, je prvá vec, ktorú používatelia uvidia. Používatelia tu môžu vidieť prúd videí prispôsobených ich preferenciám, čo uľahčuje objavovanie nového obsahu a tvorcov. Tento informačný kanál je riadený systémom odporúčaní AI, ktorý pre každého používateľa vyberá prispôsobený informačný kanál.

Vedľa tejto stránky je stránka „sledovania“, na ktorej sú zobrazené videá od ľudí, ktorých používateľ sleduje. Na pravej strane každého videa TikTok nájdete aj sériu ikon. Prvý prevedie používateľa na profil tvorcu, ktorý ho pôvodne nahral. Potom je tu srdiečko, ktoré funguje podobne ako srdiečka alebo lajky na Instagrame, za ktorým nasledujú komentáre. Ďalej v stĺpci je šípka smerujúca doprava na zdieľanie jednotlivých TikTok na iné platformy. V rámci možnosti zdieľania niečího videa môžu používatelia vybrať možnosť „Reagovať“, pričom môžu natočiť svoju reakciu počas prehrávania videa a umiestniť svoje prekrývajúce video vedľa pôvodného videa. Posledná ikona je rotujúci záznam predstavujúci úryvok piesne, ktorú používateľ prehráva vo svojom TikToku.

Objaviť sekciu (ikona lupy vedľa tlačidla Domov)

Táto sekcia umožňuje používateľom vyhľadávať a skúmať rôzny obsah dostupný v komunite TikTok. Patria sem obľúbené videá, zvuky, efekty, značky hash, tvorcovia a sponzorovaný obsah.

Vytvárajte videá

Tvorcovia sú srdcom a dušou platformy. Preto majú k dispozícii celý rad nástrojov na prispôsobenie svojich videí, keď začnú nahrávať pomocou znamienka plus v spodnej časti obrazovky. Na obrazovke je niekoľko ikon, ako napríklad:

  • Rýchlosť: pomáha zachytiť video spomalene alebo vysokou rýchlosťou.
  • Krása: AR filter, ktorý pomáha vyhladiť ich pleť a zakryť nedostatky.
  • Filtre: táto trojkruhová ikona v spodnej časti obrazovky umožňuje používateľom zmeniť farebný filter fotoaparátu.
  • Časovač: pomáha nastaviť automatické odpočítavanie nahrávania.
  • Zvuky: táto ikona je dostupná v strede obrazovky a otvára hudobné prekrytie alebo zvukový efekt, ktorý chce používateľ použiť.

Okrem toho sa tvorcovia môžu zapojiť aj do –

  • Duety: Táto funkcia umožňuje používateľom nahrávať video spolu s iným videom. Môže siahať od skutočných kolaborácií, remixov, spoofov atď. Používatelia zvyčajne používajú túto funkciu na propagáciu skladieb a komunikáciu s fanúšikmi.
  • Výzvy: Tiež známy ako TikTok Trends, ide v podstate o vytvorenie videa pomocou známej piesne alebo hashtagu. Populárne melódie a hashtagy ako #eyelipsface, #dontjudgemechallenge, #bottlecapchallenge , #ButHaveYouSeen a #fliptheswitch povzbudzujú používateľov, aby vyskúšali nové tanečné techniky alebo prišli s vlastnou témou na tému, a tak zvýšili svoje názory alebo sledovateľov.
  • Sledujte ostatných používateľov: Aby ste mohli držať krok s úžasným tvorcom, môže ich používateľ „nasledovať“ kliknutím na ikonu s ich profilovým obrázkom a znamienkom plus nad tlačidlom srdca na svojom videu. Môžete tiež naskenovať ich TikCode, aby ste ich našli, a Tikcode je výhodný pre spoločnosti alebo jednotlivcov, ktorí chcú inzerovať svoj kanál TikTok na iných webových stránkach alebo osobne. Každý užívateľ má svoje tikkódy umiestnené na profilovej stránke vpravo hore so štyrmi štvorčekmi.

Kto sú kľúčoví partneri spoločnosti Tiktok?

TikTok má platené partnerstvá s množstvom celebrít a populárnych influencerov z rôznych platforiem sociálnych médií. Tieto celebrity a influenceri vytvárajú vírusový obsah a hovoria o platforme svojim príslušným publikom. Napríklad, keď bol TikTok prvýkrát vydaný v Japonsku, platforma spolupracovala s celebritami ako Yukina Kinoshita, Kyary Pamyu Pamyu a Naomi Watanabe, aby prilákala miestne publikum. Podobne záujem Jimmyho Fallona o aplikáciu organicky vzrástol, no neskôr ju speňažil prostredníctvom plateného vzťahu. Jimmy Fallon začal časť „výzvy“ vo svojej šou v novembri 2018. Vyzval svojich sledovateľov, aby prijali #TumbleweedChallenge a zdieľali videá, na ktorých sa váľajú ako tráva na TikTok. Za týždeň výzva prilákala viac ako 8 000 záznamov a 10,4 milióna angažmánov.

Okrem odporúčaní celebrít a vplyvných osobností sa TikTok spojil aj s obchodníkmi , ktorí sú uznávanými profesionálmi, ktorí navrhujú, implementujú a sledujú reklamné kampane v rôznych špecializáciách, ako je správa kampaní, meranie, kreatíva, efekty, obchod a zvuk.

  • Partneri správy kampaní: Pomáhajú inzerentom plne využívať ponuku reklám na platformách pomocou špičkových technológií. AdMixt, Borscht, Buzohero a získavanie zákazníkov sú niektoré z agentúr v rámci tohto partnerstva.
  • Partneri pre meranie: Vedú značky pri analýze a meraní celkového vplyvu obchodných riešení TikTok poskytovaním prémiových služieb. Nielsen, Adjust a AppsFlyer sú niektorí z partnerov merania.
  • Kreatívni partneri: Majú audiovizuálne a technologické zručnosti na pomoc podnikom pri vytváraní reklám vo veľkom meradle. Napríklad Canva, Cooler a Airtarget sú niektorí z popredných kreatívnych partnerov.
  • Partneri pre efekty: Vedia všetko o ponuke AR spoločnosti TikTok, nástrojoch a špecializujú sa na vytváranie a vývoj efektov rozšírenej reality. Ignite XR, Genero a Byte sú etablovanými efektovými partnermi platformy.
  • Obchodní partneri: Špecializujú sa na marketingové techniky, ktoré obchodníkom umožňujú efektívne založiť a riadiť svoje podnikanie. Patria sem Shopify, Productsup a Square.
  • Sound Partners: Ich odborné znalosti umožňujú značkám oprieť sa a zapôsobiť zvukom. Niektorí zo zvukových partnerov sú The Elements Music a KARM.

Technologický zdroj: Jedinečný algoritmus AI

TikTok prijal Douyinov sofistikovaný algoritmus založený na AI na vývoj a poskytovanie svojej ponuky. Algoritmus je navrhnutý tak, že oslobodzuje spotrebiteľov od množstva možností videa a poskytuje prispôsobené odporúčania, ktoré sú založené na kombinácii faktorov, ako sú:

  • Interakcie používateľov, ako sú videá, ktoré sa používateľom páčia alebo zdieľajú, účty, ktoré sledujú, komentáre, ktoré robia, videá, ktoré si pridali medzi obľúbené, videá, ktoré označili ako „Nezaujíma ma“, videá, ktoré nahlásili ako nevhodné a obsah vytvárajú.
  • Informácie o videu, ktoré sú založené na obsahu, ktorý používateľ vyhľadáva na karte Objaviť, ako sú titulky, zvuky, hashtagy, efekty a témy trendov.
  • Nastavenia zariadenia a účtu, ktoré zahŕňajú preferenciu jazyka a typ zariadenia.

Algoritmus navyše neodporúča duplicitný obsah, videá, ktoré už používateľ videl, videá označené ako spam a potenciálne rušivý obsah. Algoritmus je tiež inkluzívny a nevytvára návrhy na základe počtu sledovateľov. Ak teda používateľ vytvorí vynikajúci obsah, ktorý sa prihovára priamo cieľovému publiku, má rovnakú šancu ako najväčšie hviezdy TikTok pristáť na svojej stránke For You.

Kľúčové kanály TikTok

Aplikácia Tiktok, dostupná pre operačné systémy ios aj android, je primárnym kanálom, prostredníctvom ktorého spoločnosť poskytuje služby svojim zákazníkom. Spoločnosť má tiež webovú stránku, ktorá umožňuje zákazníkom preskúmať rôzne pokyny, ako používať aplikáciu, ako aj rôzne funkcie zahrnuté v aplikácii.

Ako Tiktok zarába peniaze?

Podľa správ TikTok v roku 2020 vygeneroval odhadované príjmy vo výške 1,9 miliardy USD, čo je 457% nárast z 350 miliónov USD v roku 2019. Bolo to možné vďaka dvom hlavným zdrojom príjmov: reklamám a nákupom v aplikácii. Poďme sa teda hlbšie zaoberať každým z týchto príjmových tokov, aby sme pochopili príjmový model TikTok.

Tiktok Ads

V júni 2020 spoločnosť TikTok spustila „TikTok for Business“, novú možnosť reklamy , ktorá značkám umožnila propagovať svoje produkty na platforme prostredníctvom videí in-feed, prevzatí značky, výziev s hashtagmi a efektov značky.

Videoreklamy In-feed

Tieto krátke videá sa zobrazujú medzi informačnými kanálmi používateľa pri prehliadaní stránky „Pre vás“. Jedinečným riešením je, že tieto reklamy sa zobrazujú medzi videami a môžu zaberať celú obrazovku, podobne ako príbehy na Instagrame.

Reklamy na prevzatie značky

Toto sú reklamy, ktoré sa zobrazia hneď po otvorení účtu TikTok a majú potenciál priniesť TikTok veľa peňazí. Zobrazenie takýchto reklám môže stáť čokoľvek od 50 000 do 100 000 USD.

Reklamy v hornom zobrazení

Na rozdiel od reklám na prevzatie značky, ktoré sa zobrazia, keď používateľ prvýkrát otvorí aplikáciu, reklamy s horným zobrazením sa zobrazia potom, čo ju používateľ už začal používať, a môžu trvať až 60 sekúnd.

Značkové výzvy hashtag

Značková výzva hashtag je jedným z najlukratívnejších príjmových tokov TikTok.

V týchto reklamách si značky vytvárajú vlastnú výzvu hashtag a platia spoločnosti TikTok, aby sa ich značka objavila na stránkach objavovania ľudí. Teraz tieto výzvy nasmerujú používateľa na hlavnú stránku výzvy, kde si môžu pozrieť podrobné pokyny.

TikTok si za takúto reklamu účtuje mastnú sumu, ktorá predstavuje 150 000 USD za prvých šesť dní výzvy hashtag plus poplatok približne 100 000 – 200 000 USD na propagáciu výzvy (UGC).

Značkové efekty

TikTok tiež poskytuje značkové vlastné nálepky, filtre rozšírenej reality a šošovky, ktoré môžu spotrebitelia použiť vo svojich videách. Každý efekt značky môže trvať až 10 dní, čo používateľom poskytuje dostatočný čas na spojenie so značkou. TikTok generuje peniaze, keď značky kupujú tieto reklamy, aby oslovili svoje celosvetové publikum. So značkovými šošovkami 2-D a 3-D rozšírenej reality robí Tiktok platformu participatívnejšou a zábavnejšou. V kombinácii s výzvou hashtag majú tieto šošovky potenciál urobiť kampaň pútavejšou. Tiktok umožňuje spoločnosti vytvárať si vlastné šošovky. Tieto môžu tiež pomôcť používateľovi získať lepší prehľad o tovare pred jeho zakúpením.

Nákupy v aplikácii

Pred predstavením Tiktok for Business boli hlavným zdrojom príjmov nákupy v aplikácii. V rámci toho môžu tvorcovia s minimálne 1 000 sledovateľmi získať virtuálne darčeky od svojich fanúšikov vysielaním živého videa. Ak sa používateľom páči ich materiál, môžu im dať virtuálne darčeky; každý darček má však hodnotu stanoveného množstva virtuálnych mincí, ktoré je potrebné zakúpiť za skutočné peniaze prostredníctvom aplikácie. S týmito mincami potom môžu posielať darčeky svojim obľúbeným tvorcom obsahu. Väčšinou sa virtuálne mince pohybujú od 100 do 10 000, pričom ceny sa pohybujú od 99 centov do 249,99 USD . Dary, ktoré dávajú nasledovníci, sa menia na diamanty.

Provízia od tvorcov obsahu

Keď používateľ uskutoční nákupy v aplikácii, tvorca má možnosť stiahnuť všetky poskytnuté tipy výmenou za skutočné peniaze. Háčik je v tom, že za každý dolár stiahnutý z aplikácie si TikTok účtuje 50% províziu a zvyšnú časť potom vráti na účet TikToker. Používatelia si zvyčajne môžu vybrať peniaze zo svojho účtu raz a keď dosiahnu 100 USD s maximálnym limitom 1 000 USD na denný výber.

TikTok teda zarába peniaze na prednej strane, keď používatelia kupujú mince TikTok, a na zadnej strane, keď tvorca obsahu požaduje výber.

Trhové ocenenie Tiktok a investori

V roku 2018 viedla SoftBank Group Corp. kolo fundraisingu v hodnote 3 miliardy USD pre TikTok v roku 2018, ktoré zahŕňalo KKR & Co. a General Atlantic. Počas kola získavania finančných prostriedkov sa hodnota ByteDance zvýšila na 75 miliárd dolárov.

Podľa najnovších správ sa v marci 2020 spoločnosť Tiger Global Management stala najnovšou spoločnosťou rizikového kapitálu , ktorá investovala do TikTok. Podľa Financial Times má ByteDance teraz implicitnú hodnotu 90 až 100 miliárd USD po umiestnení svojich akcií na predaj na trhu s náhradnými dielmi.

Budúcnosť Tiktoku

Od svojho spustenia bol rast TikTok rýchly. V skutočnosti, kvôli svojej rýchlej popularite, Facebook predstavil svoju vlastnú službu krátkych videí Lasso v Spojených štátoch v novembri 2018. Avšak len 70 000 amerických používateľov si stiahlo Lasso do štyroch mesiacov od jeho spustenia, v porovnaní s takmer 40 miliónmi pre TikTok.

Podľa prognóz vydaných spoločnosťou Statista v máji 2021 dosiahne počet používateľov TikTok v Spojenom kráľovstve do roku 2025 približne 15 miliónov. Popularita aplikácie bude pravdepodobne naďalej rásť, pričom do roku 2024 sa predpokladá 16,8 milióna používateľov. Tiež v máji 2021 Bloomberg oznámil , že TikTok začal spolupracovať s obchodníkmi v oblastiach vrátane Spojeného kráľovstva na tom, ako môžu priamo predávať produkty miliónom používateľov v rámci aplikácie.

Teraz, aj keď sa budúcnosť TikTok zdá jasná, platforma bola vždy v kontroverziách, od politickej propagandy cez konšpiračné teórie, súdne spory až po niekoľko zákazov. Platforma v skutočnosti počas niektorých súdnych sporov stratila milióny dolárov a v iných bola zakázaná. Keďže väčšina dátových centier je v Číne, obavy narástli a mnohé krajiny ako India túto aplikáciu zakázali. Generálny riaditeľ spoločnosti TikTok , Zhang Yiming, sa snaží uistiť vlády, že aplikácia je bezpečná a urobil všetko preto, aby očistil svoje meno od takýchto obvinení. Napríklad otvorili Centrum transparentnosti pre moderovanie a postupy s údajmi, kde odborníci môžu preskúmať ich zásady moderovania.

Napriek tomu, že platforma je predmetom vyšetrovania a čelí hrozbám, rôzne špičkové firmy sú ochotné získať jej operácie v USA. Jedným z nich je spolupráca medzi spoločnosťami Microsoft a Walmart, zatiaľ čo druhý je od spoločnosti Oracle a môže zahŕňať skupinu investorov . Je to preto, že napriek rôznym rozruchom má platforma v pláne uskutočniť stratégiu obratu a diverzifikácie, aby prekonala svoje súčasné slabé stránky a preskúmala pomalšie, pričom si zachovala svoju existujúcu používateľskú základňu.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.