Ako otvoriť a vyhrať spor na AliExpress (DEFINITÍVNY sprievodca)

Loading

Pripravili sme obrovského sprievodcu so všetkým, čo potrebujete vedieť o nárokoch a sporoch na AliExpress: kedy môžete uplatniť nárok, ako otvárať spory, triky, ako ich vyhrať a oveľa viac.

Kedy môžete otvoriť spor na AliExpress

Chybný produkt alebo položka nezodpovedá popisu

Ak sa produkt pokazí, nezodpovedá popisu, príde v nesprávnej veľkosti… Potom máte všetko, čo potrebujete na výhru, ak uplatníte reklamáciu.

Odporúčame, aby ste svoj spor dobre odôvodnili a poskytli čo najviac dôkazov: fotografie meraní odevu, snímku obrazovky s meracou tabuľkou, ktorú predajca umiestni do svojho obchodu, videá, ktoré demonštrujú kvalitu alebo problém produktu…

Ak to urobíte, s najväčšou pravdepodobnosťou dostanete plnú náhradu (nezabudnite, že vrátenie peňazí je vždy lepšie ako vrátenie produktu predajcovi).

Trošku nedokonalý produkt

Ak produkt úplne nezodpovedá popisu, ale je stále užitočný, môžete tiež otvoriť spor a požiadať o čiastočné vrátenie peňazí.

Napríklad, ak farba nie je správna, veľkosť je mierne nesprávna, má nejakú nedokonalosť alebo kvalita nie je podľa očakávania.

Opäť platí, že čím viac dôkazov poskytnete, tým máte väčšiu šancu vyhrať spor.

Nekompletná objednávka

Ak ste si objednali niekoľko položiek a niektoré z nich chýbajú, požiadajte o čiastočné vrátenie peňazí a vrátia vám peniaze za produkty, ktoré nikdy nedorazili.

Teoreticky by ste sa pri otváraní balíka mali zaznamenať, aby ste dokázali, že niektoré produkty naozaj chýbajú, no ak ste seriózny kupujúci, ktorý nezneužíva spory, bude stačiť zaslať fotografiu otvoreného balíka.

Reklamy

Objednávka neprišla

Ak príde odhadovaný dátum doručenia a vy ste nedostali svoju objednávku, otvorte spor a AliExpress vám vráti plnú sumu za vašu objednávku.

Je dôležité, aby ste spor otvorili pred uplynutím doby ochrany objednávky. Ako dôkaz môžete poskytnúť snímku obrazovky.

Produkt je falošný

Ak dostanete produkt a nie je originálny, môžete ho tiež reklamovať a získať späť plnú náhradu. V tomto prípade je dôležité poskytnúť čo najviac dôkazov, ktoré zdôvodnia, prečo nejde o originál.

Dostanete niečo, čo ste si neobjednali

Ak si objednáte niečo ako mobil a dostanete otvárač na konzervy, samozrejme dostanete celé peniaze späť. Stačí, ak otvoríte spor a AliExpress vám vráti všetky peniaze.

Objednávka doručená, ale neprijatá

Ako sme vám povedali tu , môže sa to stať z niekoľkých dôvodov, takže pred otvorením sporu vám odporúčame opýtať sa predajcu a chvíľu počkať. Ak predajca nevyrieši vaše pochybnosti, otvorte spor: AliExpress ho prijme bez kladenia otázok a čoskoro dostanete plnú náhradu.

V tomto prípade môžu byť užitočné aplikácie alebo webové stránky ako Parcelsapp, Ninja Post alebo Trackitonline.ru, kde môžete získať informácie o meste, do ktorého bola doručená. Informácie, ktoré tam nájdete, sú dobrým dôkazom vášho sporu.

Spôsob dopravy nie je správny

Ak bola objednávka odoslaná iným spôsobom dopravy, ako je uvedený, môžete tiež otvoriť spor. Ak je zásielka bezplatná, pravdepodobne nie je možné vrátiť peniaze, ale ak ste zaplatili, môžete získať čiastočné vrátenie zaplatenej sumy. A v niektorých prípadoch to môže byť niečo viac za nepríjemnosti.

Samozrejme, keďže reklamáciu môžete uplatniť iba raz na objednávku, počkajte, kým objednávku dostanete, uistite sa, že je všetko v poriadku a potom otvorte spor o spôsob dopravy. Ak objednávka prišla približne načas a zmena spôsobu neovplyvnila vašu objednávku, neodporúčame vám z tohto dôvodu otvárať spor.

Ako otvoriť spor

Pred otvorením sporu je najlepšie kontaktovať predajcu, vysvetliť mu problém a oznámiť mu, že sa chystáte otvoriť spor.

Ak tak urobíte, získate body pre AliExpress, ale nezabudnite, že vždy budete musieť otvoriť spor, aby ste získali vrátenie peňazí. Ak vám predajca ponúkne opravu bez sporu („Pošlem vám to znova“, „Zaplatím vám cez PayPal“…), nevenujte mu žiadnu pozornosť.

Reklamy

Ak chcete otvoriť spor, postupujte takto:

Vyhľadajte príslušnú objednávku a kliknite na „Otvoriť spor“:

Rozhodnite sa, či chcete požiadať o vrátenie peňazí alebo len o vrátenie. Pamätajte, že ak produkt nie je označený nápisom „bezplatné vrátenie“, dopravu platíte vy.

Vyberte dôvod sporu. Ak nenájdete presný dôvod, vyberte ten, ktorý sa mu najviac podobá. Pridajte všetky dôkazy a vysvetlenia, aby bol jasný dôvod, prečo vypĺňate spor.

Uveďte, koľko peňazí chcete získať ako náhradu. V úvode článku sme spomenuli, ktoré prípady platia pre plnú alebo čiastočnú refundáciu.

Fázy sporu

V prvej fáze sporu musí na vašu žiadosť odpovedať predajca.

Buď prijmú váš návrh, alebo vám predložia alternatívny návrh, ktorý vám ponúkne menej peňazí, aby počkali trochu dlhšie na doručenie objednávky alebo možnosť vrátiť produkt. Ako sme uviedli vyššie, možno budete musieť zaplatiť prepravné.

Ak sa do pár dní s predajcom nedohodnete, do sporu automaticky zasiahne tím AliExpress (v minulosti ste museli spor eskalovať sami).

V tomto bode externý agent skontroluje dokumentáciu a ponúkne nestranné riešenie, preto je také dôležité, aby ste poskytli všetky potrebné informácie.

Po krátkej chvíli AliExpress predstaví svoj návrh. Potom sa budete musieť začať pozerať na dátum „Vyjednávanie ukončené“.

Pred týmto dátumom sa budete musieť rozhodnúť medzi návrhom predajcu a návrhom AliExpress. Ak ste si nevybrali žiadnu z nich, rozlíšenie navrhnuté AliExpress sa automaticky pridelí.

Dôležité: Počas tejto doby môže predajca pokračovať v protiponukách a môže trvať na predložení ponúk horších ako rozlíšenie AliExpress. Pamätajte si, že ponuka, ktorá sa počíta, je ponuka od AliExpress, takže neprijímajte ponuku predajcu, ak je horšia ako rozlíšenie AliExpress.

Ak je riešenie také, že dostanete náhradu, začne sa spracovávať po uzavretí sporu a potrvá niekoľko dní, kým dostanete svoje peniaze. Ak musíte produkt vrátiť, vrátenie peňazí bude dokončené, keď predajca dostane produkt. Preto musí ísť o certifikovanú zásielku.

Rozsudok AliExpress

Keď otvoríte spor, budete musieť chvíľu počkať, kým AliExpress zasiahne. A keď sa to konečne stane, dostanete e-mail s rozhodnutím alebo rozsudkom, ktorý urobili vo vašom prípade.

Rozhodnutie si budete môcť pozrieť aj prostredníctvom sporu kliknutím na „Podrobnosti rozsudku AliExpress“.

V časti „Problémy s objednávkou“ môžete vidieť rôzne správy, ako napríklad „Nefunguje správne“, „Zásielka bola vrátená predajcovi prepravnou spoločnosťou“, „Žiadne informácie o sledovaní zásielky“…

V každom prípade sa v sekcii podľa AliExpress uvedie, či je dôvod platný alebo neplatný:

  • Posudok od AE Valid: uvedú vám dôvod a budú súhlasiť s vašou požiadavkou, zvyčajne navrhnú plnú náhradu bez vrátenia produktu.
  • Rozsudok od AE Neplatný: po preskúmaní prípadu nesúhlasia s vašou žiadosťou. Na základe predložených dôkazov navrhnú nestranné riešenie.

Existuje však špeciálny prípad, a to vtedy, keď ste požiadali o vrátenie peňazí, pretože doba ochrany uplynula alebo ochrana nákupu vypršala, ale balík je stále na ceste . Sú dve možné riešenia:

  • Platné: myslia si, že máte pravdu, ale do 3 dní vám dajú odpoveď a spôsob vrátenia peňazí.
  • Neplatná: Vaša objednávka je stále chránená. Pred otvorením sporu počkajte ešte niekoľko dní. Zrušte spor, neuzatvárajte ho!

Triky, ako vyhrať spor

Najdôležitejšou vecou pre víťazstvo v spore je predložiť čo najviac dôkazov a mať jasno vo svojom probléme: čím viac informácií poskytnete, tým ľahšie pre AliExpress dokáže, že máte pravdu.

Ak sa vám podarí natočiť aj video, v ktorom bude problém predstavený, budete mať oveľa väčšiu šancu.

Samozrejme, pomáha aj dôveryhodnosť: ak otvoríte spor zakaždým, keď dostanete objednávku, AliExpress vás prestane brať vážne.

Nakoniec je dôležité, aby ste si pozorne prečítali správy AliExpress, pretože spor môžete uzavrieť, keď by ste nemali, rozhodnúť sa vrátiť, keď ste výslovne upozornení, že musíte prevziať náklady na dopravu, alebo omylom prijať návrh predajcu, keď Rozlíšenie AliExpress je pre vás priaznivejšie.

Ako prijať návrh predajcu alebo AliExpress

Ak vás návrh predajcu alebo AliExpress presvedčil, kliknite Prijať .

Pamätajte však, že keď návrh prijmete, spor bude uzavretý a nebudete môcť otvoriť ďalší, takže sa uistite, že všetko ostatné je s objednávkou v poriadku.

A predovšetkým neuzatvárajte spor kvôli sľubom predajcu („Posielam vám ďalšiu jednotku“, „Už sa blíži“…), pretože potom stratíte možnosť sporu znovu otvoriť.

Kedy a ako dostanem vrátené peniaze?

Vrátenie peňazí sa vykoná automaticky po ukončení sporu rovnakým spôsobom platby, aký ste použili pri platbe, a trvá až 15 pracovných dní. Pamätajte, že možno nedostanete 100 % svojich peňazí, najmä ak vaša miestna mena nie je akceptovaná na AliExpress, ani vám nebudú vrátené bankové poplatky, ale rozdiel bude veľmi malý.

V závislosti od spôsobu platby, ktorý ste použili, bude refundácia prijatá inak, ale vo všeobecnosti ide len o kladný kredit k vášmu zostatku.

Spor sa skončil, ale peniaze mi neboli vrátené

Opäť si pozrite nášho sprievodcu vrátením peňazí , kde sa tejto téme podrobne venujeme.

Prečo mi AliExpress nedovolí otvoriť spor

Hoci AliExpress zvyčajne dáva varovnú správu, toto sú najčastejšie dôvody:

  • Po odoslaní ešte neuplynulo prvých 10 dní.
  • Otvárate spor, pretože vaša objednávka nedorazila a sledovanie vašej objednávky stále ukazuje, že je na ceste.
  • Po potvrdení prijatia objednávky ste prekročili 60-dňovú alebo 15-dňovú ochrannú lehotu.
  • Zahŕňate nejaký znak, ktorý nie je povolený v spore, alebo súbor v nekompatibilnom/ťažkom formáte.

Ak nemôžete otvoriť spor, najlepšie urobíte, ak sa obrátite na predajcu alebo zákaznícky servis AliExpress.

Otvorenie sporu po 15 dňoch

Keď potvrdíte, že ste produkt dostali, máte ešte 15 dní na otvorenie sporu, takže ak ste už objednávku dostali, nie je problém ju potvrdiť, nebude to mať vplyv na rozhodnutie prijaté v spore a vystavte svoje peniaze riziku.

Pamätajte však, že po týchto 15 dňoch nebudete môcť otvoriť spor, takže sa nenechajte rozptyľovať.

Po týchto 15 dňoch je vašou jedinou šancou odvolanie. O tom si povieme trochu neskôr.

Ako zrušiť spor

Niekedy sa zdá, že objednávka nedorazí, otvoríme spor a o päť minút zazvoní zvonček, pretože listový doručovateľ donesie objednávku.

Nič sa nedeje, v takom prípade stačí prejsť do tejto sekcie , vyhľadať spor a kliknúť na „Zrušiť spor“. Najprv však nezabudnite skontrolovať, či je s produktom všetko v poriadku!

Môže sa tiež stať, že si uvedomíte, že ste sa nevysvetlili dobre alebo vám chýbajú dôkazy. V takom prípade môžete spor uzavrieť a znova ho otvoriť s lepším vysvetlením svojich argumentov.

Nakoniec, možno ste otvorili spor z dôvodu oneskorenia objednávky a predajca alebo AliExpress vás žiadajú o trochu viac času. V takom prípade by ste ho mali zrušiť a počkať.

Ak po určitom čase produkt stále nedorazil, znova otvorte spor. Teraz vysvetlíme, ako to urobiť:

Úprava prebiehajúceho sporu

Pokiaľ spor nie je uzavretý, máte čas ho upraviť a pridať ďalšie dôkazy.

Ak sa vám však uznesenie AliExpressu nepáči alebo si myslíte, že máte nové dôkazy, ktoré môžu prípad obrátiť na vašu stranu, je lepšie spor zrušiť a znova otvoriť ďalší so všetkými dôkazmi a lepšie sa vysvetlenými.

Opätovné otvorenie uzavretého sporu

Ak ste spor zrušili a stále ste v ochrannej lehote, môžete perfektne otvoriť druhý spor.

Ale ak ste predtým otvorili spor a ten bol vyriešený (akceptovali ste návrh predajcu alebo rozhodnutie AliExpress), nemôžete otvoriť ďalší.

Čo môžete urobiť, je odvolať sa .

Teraz vysvetlíme, čo to znamená:

Odvolanie proti sporu

Už nejaký čas existuje od AliExpress krajné riešenie pre prípady, keď nie ste s riešením sporu vôbec spokojní: odvolanie.

Túto možnosť sme nikdy nepotrebovali využiť, ale ak máte pocit, že výsledok sporu bol veľmi nespravodlivý, máte sedem dní od ukončenia sporu na to, aby ste kontaktovali zákaznícky servis AliExpress prostredníctvom webovej stránky.

Aké je kontaktné telefónne číslo AliExpress?

Neexistuje nič také ako telefónne číslo zákazníckeho servisu AliExpress.

Tieto údajné telefónne čísla AliExpress, ktoré sa objavujú na internete, pochádzajú z fyzických obchodov AliExpress, ktoré vám nemôžu pomôcť s vaším problémom, pretože ide o iné spoločnosti.

Tu je niekoľko alternatív:

Ako kontaktovať zákaznícku podporu AliExpress

Ak mechanizmus sporu nestačí, môžete kontaktovať predajcu z tohto odkazu , poslať správu AliExpressu cez chat alebo kontaktný formulár z tohto odkazu alebo v extrémnych prípadoch sa odvolať proti výsledku sporu alebo skúsiť šťastie kontaktovať AliExpress prostredníctvom sociálnych médií.

Záruky a ochranné lehoty kupujúceho

Pre váš pokoj má AliExpress zásady ochrany kupujúcich, aby ste vedeli, aké sú vaše práva.

Na tomto odkaze nájdete podrobnosti bod po bode, aj keď urobíme krátky súhrn:

  • Záruka vrátenia peňazí: ak sa vyskytne problém s vašou objednávkou, dostanete svoje peniaze späť podľa krokov, ktoré sme vysvetlili.
  • Bezplatné a miestne vrátenie: predajcovia, ktorí uvádzajú „bezplatné vrátenie“, vám umožňujú vrátiť položky bezplatne. Dostanete návratový kód. Nie je k dispozícii vo všetkých krajinách.
  • Miestna záruka: ak vaša krajina povoľuje 2-ročnú záruku a 14-dňové vrátenie, AliExpress splní aj zákonné povinnosti.

Ako fungujú návraty

V prípade, že produkt uvádza bezplatné vrátenie, dobrou možnosťou môže byť vrátenie objednávky. Ak vám však nesedí, nepáči sa vám alebo sa nezhoduje s popisom, je najlepšie požiadať o vrátenie peňazí a vrátenie, aj keď ak je problém malý (problém s dodaním, nejaká chyba, ktorá nespôsobuje produkt nepoužiteľný…) môžete tiež požiadať o čiastočné vrátenie peňazí.

Ako nahlásiť predajcu

Ak predajca porušil niektoré z pravidiel obchodovania AliExpress (zneužívajúce správanie, predaj nelegálnych alebo zakázaných produktov, používanie ochranných známok bez vlastníctva práv duševného vlastníctva atď.), môžete to nahlásiť platforme.

Pri popise problému sa snažte byť čo najjasnejší.

http://www.aliexpress.sk/

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *