Obchodný model Vimeo | Ako Vimeo funguje a zarába peniaze

Loading

Obsah

Vimeo bolo prvou stránkou, ktorá zaviedla videá vo vysokom rozlíšení (HD) do priestoru na zdieľanie videí online. Aj keď Vimeo nie je také populárne ako YouTube, od prvého spustenia obstálo v skúške časom a desiatkami konkurentov.

Na trhu presýtenom mnohými službami na zdieľanie videa vyniká Vimeo tým, že masám ponúka vysokokvalitný zážitok zo sledovania bez reklám.

Čo je Vimeo?

Vimeo je stránka na zdieľanie videí, ktorá používateľom umožňuje nahrávať, zdieľať, propagovať a prezerať videá online.

Vimeo, založené v novembri 2004, sa zrodilo z núdze – zakladatelia Jake Lodwick a Zach Klein nedokázali nájsť spôsob, ako zdieľať svoje videá online. To viedlo k vytvoreniu platformy na zdieľanie videí – Vimeo. Názov Vimeo je hra so slovami „video a ja“.

Aj keď bolo Vimeo na trhu o niekoľko mesiacov skôr ako YouTube , Vimeo malo prísne pravidlá týkajúce sa procesu nahrávania videa. Vďaka tomu nebolo Vimeo také populárne ako YouTube, pretože YouTube umožňovalo dlhšie nahrávanie videí.

Vimeo však čoskoro zmenilo svoju stratégiu a začalo ponúkať platené účty s množstvom funkcií pre používateľov, ktorí nahrávajú videá, a zážitok zo sledovania bez reklám.

Obchodný model Vimeo

Vimeo sa riadi modelom Business-to-Business (B2B) – tvorcovia obsahu, ktorí pozostávajú z profesionálov, mediálnych domov a firiem, platia za nahrávanie na platformu. Vimeo tiež ponúka rôzne služby, ktoré sa zameriavajú skôr na podniky a spoločnosti ako na jednotlivcov.

Vimeo nešiel s modelom založeným na reklame, pretože bol doplnený o platiacich tvorcov obsahu a firiem. Toto je presný opak služby YouTube, kde tvorcovia obsahu odovzdávajú obsah zadarmo, ale diváci si musia prezerať reklamy, ktoré na oplátku poskytujú službe YouTube príjem.

To umožnilo spoločnosti Vimeo vyniknúť na trhu, zatiaľ čo väčšina stránok na zdieľanie videí využívala model príjmov založený na reklame. Vimeo to tiež používa ako svoje USP na privádzanie divákov z iných stránok. Prešlo od súťaženia proti YouTube k zameraniu sa na to, aby sme sa stali platformou pre profesionálov a spoločnosti na zdieľanie a predvádzanie svojho obsahu.

To viedlo k tomu, že Vimeo sa stalo cieľom pre vysokokvalitný videoobsah. Prémiová povaha Vimeo nepriamo funguje ako filter a bráni komukoľvek v nahrávaní na stránku. Namiesto toho je Vimeo ideálnym miestom pre tých, ktorí hľadajú platformu, kde by mohli predviesť svoje zručnosti alebo skúsenosti. Znamená to tiež, že podniky a spoločnosti získajú renomovanú a stabilnú platformu na prezentáciu svojich produktov a služieb.

To tiež znamená, že publikum sa na platforme nedostane náhodou. Namiesto toho sa však obracajú na Vimeo pre špecifický a kvalitný obsah.

Reklamy

Kľúčoví partneri Vimeo

Tvorcovia obsahu a používatelia služieb Vimeo

Tvorcovia obsahu sú používatelia (jednotlivci, firmy a spoločnosti) Vimeo, ktorí vytvárajú, nahrávajú a zdieľajú svoj videoobsah na platforme, aby si ho mohli pozrieť ostatní. Sú tiež hlavnými používateľmi rôznych služieb, ktoré Vimeo ponúka. Vimeo zarába väčšinu svojich príjmov od týchto tvorcov obsahu.

Diváci/Publikum

Diváci sú používatelia platformy Vimeo, ktorí si prezerajú nahraný obsah, zvyčajne zadarmo. Aj keď na Vimeo existuje platený obsah a služby, netvoria veľa v príjmoch Vimeo.

Ako funguje Vimeo?

Podobne ako ktorákoľvek iná služba na zdieľanie videí, Vimeo funguje ako platforma pre používateľov na nahrávanie a prezeranie videí. Poskytuje divákom vysokokvalitný obsah od začínajúcich umelcov, mediálnych domov, spoločností a firiem zadarmo a bez reklám.

Vimeo tiež poskytuje sadu potrebných nástrojov, ktoré pomáhajú pri spolupráci a distribúcii videí.

Prevádzkový model Vimeo

1. Tvorcovia obsahu môžu nahrávať na platformu.

2. Vimeo poskytuje štatistiky , ktoré pomáhajú svojim členom získať lepší prehľad o ich obsahu.

3. Každý si môže prezerať nahraný obsah cez Vimeo zadarmo a bez akýchkoľvek reklám.

4. Vimeo tiež poskytuje platformu na uverejňovanie a vyhľadávanie pracovných miest (bez provízie) vo videopriemysle v rámci ich služby s názvom „Na prenájom“.

Teraz, keď vieme, ako Vimeo funguje, pozrime sa, ako zarába peniaze.

Ako Vimeo zarába peniaze | Model výnosov Vimeo

Vimeo zarába väčšinu svojich príjmov zo svojej používateľskej základne tvorcov obsahu, firiem a mediálnych domov, ktoré platia za členstvo na prémiovom účte. Vimeo tiež zarába peniaze z rôznych služieb súvisiacich s videom, ktoré ponúka svojim členom.

Reklamy

Prémiové účty

Vimeo ponúka bezplatný účet Basic spolu so štyrmi plánmi predplatného – Plus, Pro, Business a Premium.

Základné účty sa môžu vytvárať a používať bezplatne, ale majú veľa obmedzení –

Vďaka tomu je účet Basic tou najlepšou stávkou pre tých, ktorí chcú vyskúšať, ako Vimeo funguje a funguje.

Tu sú ceny štyroch úrovní predplatného:

Od januára 2020 –

  • Vimeo Plus stojí 84 dolárov ročne, umožňuje nahrať až 5 GB týždenne a 250 GB ročne s poskytovaním len pre jedného používateľa.
  • Vimeo Pro stojí 240 dolárov ročne a je vhodnejšie pre profesionálov. Umožňuje odovzdať obsah 20 GB za týždeň a 1 terabajt (TB) za rok. Umožňuje tiež 3 používateľom zdieľať, nahrávať, udržiavať a spolupracovať na platforme.

(Zatiaľ čo vyššie uvedené dva sú vhodnejšie pre jednotlivcov alebo menšie tímy, podniky a spoločnosti môžu ťažiť z nasledujúcich plánov.)

  • Vimeo Business stojí 600 USD ročne a nemá žiadne týždenné limity nahrávania a 5 terabajtov (TB) obsahu na nahranie. Umožňuje tiež prístup k platforme 10 používateľom.
  • Vimeo Premium stojí 900 dolárov ročne a nemá žiadne týždenné limity nahrávania a 7 terabajtov (TB) obsahu na nahranie. Podobne ako Vimeo Business, Premium tiež umožňuje prístup k platforme 10 používateľom.

Každá z týchto úrovní ponúka stupňujúce sa úrovne zákazníckych služieb a personalizácie.

Vimeo Enterprise

Okrem predplatného prémiového účtu ponúka Vimeo aj Vimeo Enterprise – riešenie na jednom mieste v prípade, že iné plány nevyhovujú vašim potrebám a na projekte pracuje veľký tím.

Poskytuje podnikové služby, ktoré umožňujú jednoduchšiu správu vašich zamestnancov a zákazníkov.

Ceny nie sú pevné, pretože požiadavky sa môžu líšiť od spoločnosti k spoločnosti. Záujemcovia môžu kontaktovať priamo Vimeo a pokračovať ďalej.

Vimeo On Demand

Vimeo On Demand je služba ponúkaná Vimeo, ktorá umožňuje členom Vimeo Pro predávať alebo prenajímať svoje video priamo svojmu publiku.

Bola spustená začiatkom roku 2013 a tiež umožňuje členom navrhnúť si vlastný videoprehrávač vrátane umeleckých diel a log. Vimeo On Demand tiež ponúka používateľom prihlásiť sa na odber tvorcu, čo dáva predplatiteľom neobmedzený prístup k ich práci. Vimeo si necháva 10 % príjmov plus náklady na spracovanie.

Vimeo Stock

Vimeo Stock je burza s videami, ktorá za poplatok pomáha poskytovať videozáznamy bez licenčných poplatkov. To sa dobre dopĺňa so svojimi používateľmi, pretože im to umožňuje rýchlo vytvárať projekty pomocou záberov a šablón.

Vimeo dostáva okolo 30-40%, zatiaľ čo prispievatelia berú 60-70% príjmov generovaných týmito klipmi.

Vimeo Over-The-Top

Vimeo Over-The-Top (Vimeo OTT) umožňuje svojim používateľom spustiť službu založenú na predplatnom. Vimeo pomáha poskytovať všetky nástroje, ktoré by človek mohol potrebovať na spustenie služby založenej na predplatnom – ako je napríklad vaša vlastná platforma na streamovanie videa podobná Netflixu, kde si ju môžu používatelia predplatiť.

V rámci Vimeo OTT sú k dispozícii tri plány, z ktorých každý má rôzne ceny a funkcie –

  • Štandardné
  • Štandardné + aplikácie
  • Enterprise

Záverečné myšlienky

V dnešnej dobe služieb a produktov založených na reklame je Vimeo stále verné svojmu pôvodnému postoju nevyužívať služby založené na reklame a dokázalo zostať ziskové bez použitia modelu príjmov založených na reklame.

Namiesto toho spoločnosť Vimeo využila svoj postoj „bez reklám“, aby vynikla medzi svojimi konkurentmi, ako je YouTube, ako poskytovateľ zážitku zo sledovania videa bez reklám, čo pomáha prilákať na platformu viac divákov a tvorcov obsahu.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *