Záručná doba na tovar z Aliexpressu

Loading

Záručná doba je časové obdobie, po ktoré je možné uplatniť záruku (zodpovednosť za vady predanej veci). Na Slovensku ste zvyknutí, že Vám po zakúpení tovaru začne plynúť záručná doba. Zo zákona je táto doba 24 mesiacov (2 roky), ale môže byť aj dlhšia, a to v prípade, že ju ponúka sám predajca daného tovaru. Pokiaľ napríklad na obale tovaru (alebo v reklame naň) nájdete dlhšiu záručnú lehotu ako je zákonná dvojročná, platí údaj na obale. Dvojročná záruka sa nevzťahuje napríklad na veci, ktoré majú krátku trvanlivosť, napríklad potraviny. Takto to funguje na Slovensku, ale ako je to so záručnou dobou na Aliexpress? Odpoveď nájdete v našom článku.

Ako funguje záručná doba na Aliexpress?

Pre obyvateľov Slovenskej republiky Aliexpress ponúka záručnú dobu formou ochrany kupujúcich a ochrannej lehoty. V rámci tejto ochrannej lehoty môžete otvoriť spor a získať svoje peniaze späť. Spor môžete otvoriť v týchto prípadoch:

  1. tovar nedorazil v čase, ktorý uviedol predávajúci
  2. tovar nezodpovedá popisu predajcu
  3. tovar je nefunkčný
  4. tovar nie je originál, ale iba replika

Čo je ochranná lehota?

Je to doba, za ktorú by Vám mala byť doručená zásielka. Túto dobu je potrebné strážiť a prípadne ju u predajcu predĺžiť. Reklamáciu môžete na Aliexpress otvoriť počas alebo 15 dní po skončení ochrannej lehoty.

Na Aliexpress teda nemôžete počítať s klasickou záručnou dobou, ako ste zvyknutí na Slovensku. Na druhú stranu máte možnosť kontaktovať predajcu a predĺžiť si ochrannú lehotu napríklad o ďalšie dva mesiace. Tým získate čas na vyskúšanie produktu a v prípade ťažkostí môžete tovar reklamovať.

Chystáte sa nakupovať elektroniku?

V prípade, že sa chystáte kupovať elektroniku napr. robotický vysávač Xiaomi, tak odporúčame využiť predajcu GearBest. Tento predajca totiž ponúka 365 dní na opravu tovaru zadarmo. Bližšie sa tomuto predajcovi venujeme v sekcii GearBest na našich stránkach.

Ktoré krajiny môžu uplatniť záručnú dobu na Aliexpress?

Teraz sa Vám to bude zdať nefér, ale niektoré krajiny záručnú dobu na Aliexpress môžu aplikovať. Napríklad pre nakupujúcich z Ruska a Ukrajiny platia v rámci záručnej doby tieto pravidlá: Pokiaľ urobili objednávku na mobilný telefón alebo tablet, tak si môžu vybrať tzv. One year repair warranty service. Ide o ročný servis v prípade poruchy tovaru. Túto záruku ponúkajú sami predajcovia a spoločnosť Wisetech Service, čo je poskytovateľ záručných služieb. Počas tejto jednoročnej záruky si môže nakupujúci z Ruska alebo Ukrajiny nechať opraviť telefón alebo tablet v miestnom servisnom stredisku za podmienok, ktoré stanovuje spoločnosť Wisetech.

Ak by ste nakupovali mobilný telefón alebo tablet vo Francúzsku, Nemecku, Poľsku, Belgicku, Taliansku alebo Holandsku, tak budete mať aj jednoročný záručný servis. V tomto prípade je tento servis ponúkaný predajcom a zastrešuje ho Allianz Global Assistance (s výnimkou zvláštnych prípadov uvedených v podmienkach). S jednoročnou zárukou môžete svoj telefón alebo tablet opravovať v miestnom servisnom stredisku určenom spoločnosťou Allianz. Všetko musí byť v súlade s podmienkami záručného servisu Allianz.

Ako zistím, že sa na moju objednávku vzťahuje jednoročná záručná doba?

Môže sa stať, že máte v zahraničí kamaráta alebo sa tam chystáte ísť študovať alebo pracovať a budete môcť uplatniť tento ročný servis. V takom prípade by ste mali vedieť, kde v objednávkach nájdete záručnú dobu. Prejdite teda do My orders a pri produkte by ste mali vidieť napísané Service: 1 year Warranty. V druhom stĺpčeku pod Open dispute by malo byť napísané Warranty Service. Ukážku vidíte na obrázku.

Ako postupovať v prípade uplatnenia jednoročného servisu?

Kliknite na Warranty Service viď predchádzajúci obrázok. Dostanete sa na stránku Warranty Service Detail. Tu nájdete informácie o poskytovateľovi služieb a záručných podmienkach. V prípade, že chcete teda uplatniť reklamáciu, kliknite na Apply Warranty.

Následne vyplňte požadované informácie do formulára. Je potrebné vyplniť kontaktnú adresu a email, vybrať druh problému s tovarom a prípade ho slovami popísať. Môžete tiež nahrať obrázok či video. Potom už stačí dať potvrdiť, Submit.

Po vyplnení formulára sa rozbehne proces jednoročného servisu. Poskytovateľ servisu Vám musí potvrdiť prijatie tovaru a potom nasleduje oprava. Preto sledujte aktualizácie na Vašom Aliexpress účte.

Akonáhle Vám dorazí opravený tovar, tak potvrďte jeho prijatie.

Prečo mi bola jednoročná záruka zamietnutá?

Jednoročný záručný servis zahŕňa poruchy elektronických a mechanických zariadení (interné poruchy), ku ktorým došlo počas bežného používania v dvanásťmesačnom období, na ktoré sa vzťahuje záručná servisná zmluva. Nevzťahuje sa na poškodenie spôsobené človekom alebo nesprávnym používaním. Venujte pozornosť záručným podmienkam v zmluve medzi Vami a poskytovateľom služieb alebo predávajúcim.

Čo mám robiť keď je tovar rozbitý/nefunkčný počas ochrannej lehoty 15 dní?

Ak máte nejaké problémy s tovarom v priebehu 15-dňovej doby od uplynutia ochrannej lehoty, tak môžete kontaktovať predajcu alebo otvoriť spor. Musíte to hlavne stihnúť v rámci riadnej ochrannej lehoty kupujúceho alebo v rámci 15-tich dní od konca ochrannej lehoty.

Aliexpress na svojich stránkach uvádza, že sa snaží o spoluprácu s predajcami a poskytovateľmi služieb, aby zabezpečili lepšiu ochranu všetkých zahraničných transakcií na AliExpress.com. Z našich skúseností sme boli vždy spokojní s vybavením reklamácie na Aliexpress. Hlavne si strážte ochrannú lehotu a prípadne si ju dostatočne predĺžte. Budeme radi pokiaľ nám napíšete Vaše skúsenosti s využívaním reklamácií v zahraničných e-shopoch.

Reklamy
Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *