Konkurenčné spravodajstvo

Loading

Ide o schopnosť vyhľadávať, filtrovať a interpretovať informácie v zmysluplných súvislostiach. V dnešnej dobe globalizácie, v dobe finančnej krízy a v dobe stále ostrejších konkurenčných bojov má konkurenčné spravodajstvo stále väčší význam. Informácie sú veľmi cenný a drahý tovar a sú stavebným materiálom managementu znalostí a jeho rozhodovacích procesov.

Podstatou ofenzívneho konkurenčného spravodajstva sú postupy:

• ktorými je možno odhaliť stratégiu konkurencie a využiť ju v prospech vlastnej organizácie (podniku spoločnosti, firmy, inštitúcie, organizácie apod.)

• zaistiť informácie marketingového charakteru a ďalšie informácie potrebné pre podnikanie

• informácie marketingové

• informácie o technológiách

• informácie o konkurencii

• ostatné informácie.

Informácia je ale prvým stupňom činnosti, cieľom je znalosť.

 

Obranné konkurenčné spravodajstvo zahrňuje a zaisťuje:

Reklamy

• Personálnu bezpečnosť

• Režimovú bezpečnosť

• Bezpečnosť technických prostriedkov

• Bezpečnosť programových (softwarových) prostriedkov

• Bezpečnosť dať informáciu, znalosť a KNOW HOW, ochranu technologických procesov

• Bezpečnosť komunikačných systémov a ciest

• Fyzickú bezpečnosť

• Aktívnu ochranu proti úniku informácií a dát

• Ochranu obchodných aktivít

• Aktívnu ochranu proti dezinformáciám a pôsobenie vplyvného spravodajstva konkurencie

Reklamy

Prvotnou úlohou, k tomu, aby podnikateľský subjekt mohol úspešne fungovať, je ochrániť sám seba (ochrániť vlastný podnikateľský subjekt jeho hmotný i nehmotný majetok, KNOW HOW apod.).

 

Najčastejšími metódami vplyvných opatrení sú:

• Metóda verejnej či cielenej argumentácie a odborne vecného presvedčovania

• Asertívne metódy

• Demonštratívne metódy

• Metódy verejnej či cielenej dezinformácie.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *