Google vyvinul hračky, ktoré učia malé deti programovať
Ukážka vývojovej verzie stavebnice Projekt Blok, najväčší centrálny diel vľavo, prázdna základná doska vpravo, ostatné základné dosky osadené pukmi.
Jadrom konštrukcie funkčných konfigurácií sú práve puky, ktoré sú nositeľom samotných inštrukcií programu.
Základné dosky ich čítajú z pukov pomocou kapacitného senzora a puky môžu byť pasívne.
Inštrukcie sa prenášajú cez základné dosky do centrálneho dielu.
Ten je postavený na Raspberry Pi Zero, inštrukcie interpretuje a na ich základe napríklad bezdrôtovo riadi ovládané hračky, napríklad kresliaceho robota.
{googleads none}
Programy sa následne vytvárajú práve výberom postupnosti pukov a spôsobu ich uloženia.
Príklad uvádza skombinovanie nasledovných pukov riadiacich kresliaceho robota, opakuj nasledujúce inštrukcie, nakresli štvorec, otoč sa o 60 stupňov, urob daný cyklus šesť krát.
Puky nemusia byť ale iba pasívnymi inštrukciami a môžu v nich byť napríklad aj prepínače, senzory a výstupy a vytvárať pomocou nich má byť možné aj komplexnejšie programy.
Projekt Bloks nie je úplne novým typom učenia sa programovania, aj doteraz existovalo viacero napríklad jednoduchých programovacích jazykov umožňujúcich programovať podobnými jednoduchými inštrukciami a napríklad ovládať virtuálneho robota.
Google zrejme neplánuje ponúkať vlastný finálny produkt, chce vyvinúť len platformu následne využiteľnú tvorcami a dizajnérmi hier.
Prezentovaný prototyp vytvorila IDEO a na projekte spolupracuje aj Paulo Blikstein zo Stanfordu.
Ďalšie detaily o projekte je možné nájsť na projectbloks.withgoogle.com.