Existuje ešte Myspace? | Prečo zlyhal Myspace?

Čítané celkom 216 x, Dnes prečítané 2 x

Pred Facebookom tu bol Myspace.

Spoločnosť bola spustená šesť mesiacov pred Facebookom, Myspace rýchlo rástol a v rokoch 2005 až 2008 bol dokonca najväčšou sociálnou sieťou na svete. Kedysi ju mal takmer kúpiť aj Facebook.

Ale Myspace je teraz v očiach mnohých takmer neznámy.

História Myspace

História Myspace je skutočne jednoduchá. Myspace (predtým štylizovaný ako MySpace) spustili 1. augusta 2003 Tom Anderson, Chris DeWolfe a Brad Greenspan ako svoj vlastný pohľad na to, ako by mala stránka sociálnej siete vyzerať.

Títo traja čerpali inšpiráciu pre Myspace z Friendster (stránky sociálnej siete), ktorej boli súčasťou – prevzali najobľúbenejšie funkcie Friendsteru a implementovali ich pomocou niekoľkých vylepšení. Skupina mala prvú verziu Myspace stránky hotovú približne za 10 dní.

Služba Myspace umožnila svojim používateľom vytvárať a plne prispôsobiť svoje vlastné profily a umožnila vám posielať žiadosti o priateľstvo – to bolo v prvých dňoch sociálnych sietí v móde. Používateľom to tiež umožnilo uverejňovať fotografie, videá a hudbu do vášho profilu pomocou ich podsekcií Myspace fotografie, Myspace videá a Myspace hudba.

To všetko mohli používatelia urobiť pomocou základného HTML a Myspace umožnilo na jeho stránku umiestniť takmer akýkoľvek typ obsahu. Jediná vec, ktorú Myspace cenzuroval, boli nenávistné prejavy a extrémna nahota.

To všetko znamenalo, že Myspace bol veľmi obľúbený u mladších ľudí vo veku 16 až 25 rokov. Táto popularita a podpora mediálnych schopností v rámci stránky znamenala, že na svoju stránku pritiahla aj mnoho celebrít z mediálneho priemyslu – najmä hudobných umelcov.

Táto popularita si získala veľkú pozornosť spoločnosti Myspace, ktorú čoskoro získala News Corporation (mediálny konglomerát Ruperta Murdocha) za približne 580 miliónov dolárov (443 miliónov libier) v júli 2005. Do roka po jej akvizícii sa hodnota Myspace strojnásobila a dokonca predbehla Google a Yahoo! aby sa v júni 2006 stala najnavštevovanejšou stránkou v USA. Myspace sa stala najväčšou stránkou sociálnych médií v rokoch 2005 až 2008 s viac ako 80 miliónmi jedinečných používateľov mesačne na svojom vrchole v roku 2008.

Reklamy

Myspace počas tohto obdobia zarobil veľa a jeho jediným zdrojom príjmov boli príjmy z reklamy, ktoré získal z toho, že umožnil zobrazovanie reklám na ich stránke.

Čistá hodnota Myspace

V roku 2007 dosiahla čistá hodnota Myspace 12 miliárd dolárov po pokuse o fúziu medzi News Corporation a Yahoo!. Neskôr bol Myspace ocenený na približne 35 miliónov dolárov – keď Myspace v roku 2011 kúpili Specific Media a Justin Timberlake.

Spomedzi troch spoluzakladateľov má Tom Anderson najvyššie čisté imanie – okolo 65 miliónov dolárov od januára 2020. Odhaduje sa, že Chris DeWolfe má čistú hodnotu 50 miliónov dolárov a Brad Greenspan má čistú hodnotu 20 miliónov dolárov.

Prečo zlyhal Myspace?

Hlavným konkurentom Myspace bol Facebook. Aj keď mali obe platformy odlišné vízie a budúcnosť, v tom čase mali k sebe najbližšie. To vedie k priamemu porovnávaniu medzi platformami.

Tu je niekoľko dôvodov, prečo Myspace prehral so svojimi konkurentmi – hlavne Facebook – a už nie je relevantný –

Neintuitívne používateľské rozhranie

Myspace bol zameraný na umožnenie prispôsobenia používateľom. Aj keď je to všetko v poriadku, vyžaduje to, aby používatelia poznali trochu HTML, aby si na začiatku mohli prispôsobiť svoje profily. Aj keď sa neskôr pokúsil napraviť tieto problémy tým, že ponúkol čistejšie používateľské rozhranie a lepší dizajn, bolo príliš neskoro a používatelia sa už posunuli ďalej.

Príliš veľa reklám

Jediným zdrojom príjmov spoločnosti Myspace bolo poskytovanie reklám a ich investori a partneri ich tlačili, aby zaujali ešte agresívnejší prístup k poskytovaniu reklám, aby nahradili zmenšujúcu sa používateľskú základňu. Aj keď im to pomáha udržať sa nad vodou, ich stránka vyzerala veľmi preplnená prítomnosťou množstva reklám. V porovnaní s rozhraním, ktoré v tom čase ponúkal Facebook, to vyzeralo úplne neatraktívne.

Neustály redesign

Myspace zmenil majiteľa medzi 4 rôznymi spoločnosťami a to znamenalo, že každý vlastník urobil veľa zmien. To znamenalo neustálu zmenu smerovania a dizajnu stránky, čo ešte viac frustrovalo užívateľskú základňu. Odhaduje sa, že 50 % používateľov Myspace jednoducho kvôli tomu odišlo už v roku 2010.

Tom Anderson tiež vyjadril svoje znechutenie z neustále sa meniaceho dizajnu a smerovania stránky, ktorú pomáhal spoluzakladať –

Ponurá cenzúra

Hoci necenzurovanie ničoho okrem nezákonného obsahu, nenávistných prejavov a extrémnej nahoty je revolučnou funkciou v dnešnom online priestore, znamenalo to, že existuje väčšia šanca, že mladý človek pri používaní stránky narazí na obsah nevhodný pre svoj vek. To spôsobilo, že Myspace sa medzi novinármi a rodičmi dostal negatívne.

Používanie prezývok

Myspace umožnil svojim používateľom použiť na registráciu akýkoľvek e-mail a nevyžadoval, aby ste boli súčasťou akejkoľvek akademickej inštitúcie ako takej počas prvých dní. Svojim používateľom tiež umožnil anonymné používateľské mená a podrobnosti (zobrazovacie mená) namiesto toho, aby ich nútil používať svoje skutočné mená. Vďaka tomu sa spojenie s ostatnými používateľmi cítilo trochu odpojené v porovnaní s Facebookom, kde boli používatelia nútení používať svoje skutočné mená, čo uľahčilo spojenie na osobnej úrovni.

Reklamy

Pomalá inovácia

Stránky sociálnych sietí ako Facebook a Twitter pridávali novšie a kreatívne funkcie, vďaka ktorým bolo používanie oveľa jednoduchšie. To je dôvod, prečo je Facebook považovaný za „starého otca sociálnych sietí“, aj keď neboli prvý. Na druhej strane Myspace nedokázal inovovať a priniesť novšie funkcie – dokonca ani tie, ktorým sa na iných platformách rýchlo darilo. To len urýchlilo prechod používateľov na iné platformy.

V rozhovore pre Businessweek bývalý spoluzakladateľ Chris DeWolfe spomenul, že si myslí, že dôvodom úpadku Myspace je ich nadmerné nadšenie a nedostatočná realizácia na strane produktu.

Pokúsili sme sa vytvoriť všetky funkcie na svete a povedali sme si: ‘Dobre, môžeme to urobiť, prečo by sme to mali nechať urobiť tretej strane?’ Mali sme si vybrať päť až desať kľúčových funkcií, na ktoré sme sa úplne zamerali, a nechať ostatných ľudí inovovať všetko ostatné.

V dôsledku toho všetkého v apríli 2008 prehral Myspace s Facebookom a už sa nikdy nezotavil.

Existuje ešte Myspace?

Áno, Myspace stále existuje a nie je ani zďaleka mŕtvy. Stále má svoju Myspace doménu v prevádzke. Myspace zakúpila a v súčasnosti vlastní spoločnosť Time Inc. od februára 2016 a odvtedy došlo k mnohým prepracovaniam a opätovným spusteniam.

Počítačová stránka Myspace stále zaznamenáva milióny návštev každý mesiac a podľa AdAge mala ku koncu roka 2015 približne 15 miliónov celosvetovo jedinečných návštevníkov mesačne.

Myspace mal tiež svoju vlastnú aplikáciu pre smartfóny pre Android a iOS. Používatelia však môžu pristupovať k mobilnej webovej aplikácii Myspace tak, že navštívia stránku Myspace.com zo svojho mobilného zariadenia.

naozaj ma trápi, že tu nie je aplikácia myspace

— iain (@IainShipp) 24. augusta 2018

V poslednej dobe sa tiež stalo veľa bezpečnostných a dátových nešťastí. V roku 2016 bol hacknutý Myspace a zo stránky boli ukradnuté prihlasovacie údaje používateľov z účtov, ktoré boli vytvorené pred 11. júnom 2013.

Myspace tiež omylom odstránil používateľské údaje za 12 rokov (2003 a 2015) pri migrácii z jedného servera na druhý začiatkom roka 2019.

Súbory sa počas prenosu poškodili a nezobrazili sa na aktualizovanej platforme.

Záverečné myšlienky

Myspace je stále ďaleko za Facebookom. To neznamená, že na Myspace nikdy nebolo nič správne. V posledných rokoch zaznamenala určitý úspech ako hudobne orientovaná stránka sociálnych médií. Myspace mal skvelú marketingovú stratégiu. Umožnil vám uverejniť akýkoľvek kód – vložiť čokoľvek, pokiaľ ste vedeli, čo robíte.

Keby sa spoluzakladatelia držali Myspace a priniesli na stôl nové funkcie a možnosti, veci by boli celkom iné. Myspace má stále veľa vecí, ako napríklad údaje jeho používateľov za desaťročia, čo je dosť cenné, ako si o nich myslíme. Novšia stránka je tiež prepracovanejšia ako kedykoľvek predtým. Po úpadku Facebooku môže dokonca rýchlo zaznamenať oživenie slávy.

Reklamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.