Menu
Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s Windows 10/8/7 všetky edície (home/ professional) x86 aj x64

Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s…

Pokiaľ často inštalujeme ...

Povolenie zablokovaného miestneho účtu administrator (Win7 / Vista)

Povolenie zablokovaného miestneho ú…

Následníci operačného sys...

Rýchly tip: Otočená obrazovka o 90, 180 alebo 270 stupňov?

Rýchly tip: Otočená obrazovka o 90,…

Otočená obrazovka hore no...

Zoznámte sa s robocrow: Stroje, ktoré vystreľujú laserové lúče s dlhým dosahom na vydesenie vtákov, nahrádzajú strašiaky

Zoznámte sa s robocrow: Stroje, kto…

Lasery sa náhodne pre...

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľahko a rýchlo (prax)

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľ…

Praktická demonštrácia ...

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľahko a rýchlo (teória)

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľ…

Dostatočne zabezpečená ...

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek. Novú chybu našli u Volkswagenu či Škody

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek…

Elektronika v autách tr...

Vinár menia zbrane v boji so škorcov. Namiesto poplašných diel, používajú plašiče od Slovenského výrobcu.

Vinár menia zbrane v boji so škorco…

Vinári versus škorce. Prá...

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 100 miliónov Volkswagenov s jednoduchým bezdrôtovým hackom

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 1…

STRUČNEAsi 100 miliónov a...

Zlodeji používajú špeciálne čítačku na krádeže áut. BMW bolo za dve minúty preč. Keyless ? KEYLESS-GO

Zlodeji používajú špeciálne čítačku…

Zlodeji používajú špeciál...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Električenky sa falšujú vraví primátor Bratislavy

Bezpečnostné opatrenia dopravný podnik zverejňovať nebude.

BRATISLAVA. Asi desať percent električeniek je falšovaných, tvrdí primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Tieto údaje má Ftáčnik podľa svojho hovorcu Ľubomíra Andrassyho z prezentácie a podkladov k projektu Bratislavskej mestskej karty.

Používaním mestskej karty, ktorá platí aj ako električenka, by sa malo, ako vraví Ftáčnik, falšovanie obmedziť.

Dopravný podnik vyjadrenia primátora odmieta.

 

„Neevidujeme dnes žiadne falošné alebo neautorizované električenky,“ povedal Tomáš Zajac hovorca dopravného podniku. „Revízor takýto pokus môže odhaliť. Zatiaľ však takýto prípad zistený nebol. Ak by takáto situácia nastala, dopravný podnik by podal podnet na trestné stíhanie.“

DPB: Klony neexistujú

Dopravca priznal, že informáciu o znížení bezpečnosti kariet Mifare Classic, ktoré dopravný podnik používal, dostali ešte v roku 2009.

„Prijali sme nápravné riešenie“ vraví Zajac. Išlo podľa neho o pravidelnú kontrolu kariet. „Máme potvrdenie, že na Slovensku neexistujú žiadne klonované karty.“

Mestská karta bezpečnejšia

Dnes sa na električenky nepoužívajú karty Mifare Classic, ale čípové karty typu Mifare MF1 S70. Tie podľa bezpečnostného experta Pavla Luptáka zatiaľ sfalšované neboli, no v budúcnosti sa to môže zmeniť. Problémom podľa Luptáka je, že dopravca má stále v obehu staré čipové karty s technológiou Mifare Classic.

„Tie sa dajú ľahko sfalšovať.“

Lupták rovnako ako Ftáčnik tvrdí, že technológia Bratislavskej mestskej karty je v porovnaní s električenkami bezpečnejšia.

Dopravný podnik tvrdí, že zvýšil bezpečnostné opatrenia aj u už vydaných kariet. Konkretizovať ich však nechcel.

„Z jasných dôvodov nemôžeme zverejňovať,“ vraví Zajac. „Podobne máme ošetrený aj internetový predaj električeniek.“
Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/5766470/primator-bratislavy-elektricenky-sa-falsuju.html#ixzz1E10zzREa

MI len dodáme, že jeho slová sa dajú ľahko preveriť.

Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore