Menu
Čo o vás prezradí váš vlastný webový prehliadač? Pozrite sa

Čo o vás prezradí váš vlastný…

To, že o vás prevádzko...

Česká firma dobýva Áziu potom, čo čínsky veľmajster neprekonal jej zámok

Česká firma dobýva Áziu potom, …

Slovenská patentovaná v...

Software zadarmo: oprava Windows či prevod textu do hovoreného slova

Software zadarmo: oprava Windows č…

Osvedčená sada aplikác...

Vyzerá ako z minulého storočia...

Vyzerá ako z minulého storočia..…

 ...a je veľmi drahý. ...

OS na desktope? Vyskúšajte Android Oreo na počítači

OS na desktope? Vyskúšajte Androi…

Mobilný OS na desktope? ...

Zbrane budúcej vojny: elektromagnetickí "ničitelia počítačov"

Zbrane budúcej vojny: elektromagne…

Elektromagnetické pulz...

Čo si odniesol z návodu ISIS pre bezpečnú komunikáciu na internete

Čo si odniesol z návodu ISIS pre …

23. 11. 2015V reakcii na ...

Ktoré frekvencia používajú českí mobilní operátori?

Ktoré frekvencia používajú čes…

Zaujímate sa o konfigu...

NSA chcela zaviesť malware na Google Play a následne sledovať používateľa

NSA chcela zaviesť malware na Goog…

Malware, teda aplikáci...

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj z lietadla

NSA dokáže odpočúvať telefoná…

Pred odpočúvaním úd...

Prev Next
skafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaplptrorusrslesswsvthtrukurvicyyi

Pre otvorenie auta na diaľku a bez klúča stačí pár stovák eur

Pre hackovanie auta na diaľku stačí pár stovák eur.

Je menší ako mobil a cena súčiastok je zhruba 400 korún . Malinké zariadenie s názvom CHT môžete ukryť v dlani as jeho pomocou potom niekoľko rokov ovládať elektronické systémy vozidiel. Jeho silu chcú prezentovať na výstave v Šanghaji .

Zariadenie s názvom CAN Hacking Tool ( CHT ) využíva fyzické pripojenie na zbernicu CAN - Bus ,
ktorú moderné automobily používajú pre vnútornú komunikačnú sieť senzorov a funkčných jednotiek .

Malý hackerské nástroj sa zmestí potenciálnemu útočníkovi do dlane as jeho pomocou dokáže behom niekoľkých minút ovládať napríklad zámky , elektronické systémy , airbagy alebo svetla .

Autormi zariadenia sú dva bezpečnostné výskumníci zo Španielska Javier Vazquez Vidal a Alberto Garcia iller . Verejnosti ho prvýkrát predstavili minulý rok na konferencii Black Hat v Las Vegas , tento rok v marci chcú jeho možnosti demonštrovať na podobnej konferencii v Singapure .

" Pripojenie zaberie približne päť minút , možno menej . Potom môžeme v pokoji odísť , " povedal časopisu Forbes Vazquez Vidal . " Potom môžeme zariadenie spustiť tak , aby urobilo presne to , čo mu naprogramujeme . "

Zariadenie CHT sa na zbernicu CAN - Bus môže pripojiť cez konektor , ktorý majú všetky moderné autá a energiu odoberá z elektrickej siete elektromobilu . Po pripojení potom nenápadne vyčkáva na príkazy odoslané bezdrôtovo z počítača útočníka .

Typy príkazov záleží na konkrétnom modeli vozidla. Výskumníci zatiaľ testovali štyri rôzne autá , názvy konkrétnych modelov chcú zverejniť práve na konferencii v Singapure . Španieli priznávajú , že pre niektoré modely je nutné vlámanie do vozidla , u niektorých modelov bude stačiť jeho pripojenie pod vozidlom .

 

CHT nie je prvým prípadom , kedy hackeri ( v týchto prípadoch to však nie sú ozajstní hackeri ) prelomili elektronický systém vozidla . Lenže až doteraz na to používali pripojenie cez Bluetooth , ktorý ovládaní vozidla limitoval na krátke vzdialenosti .

 

Javier Vazquez Vidal a Alberto Garcia iller však tvrdia , že ich zariadenie bude v budúcnosti využívať sieť GSM a útok tak nebude obmedzený žiadnou vzdialenosťou .  

Malinké zariadenie je navyše vyrobené z úplne štandardných súčiastok bežne dostupných na trhu . Ak ho v aute niekto objavia , jeho autora s najväčšou pravdepodobnosťou rovnako nikto nevypátra .


Spolu so zväčšujúcim sa počtom elektronických systémov vozidiel sa dostáva do popredia aj otázka ich bezpečnosti . Kým výrobcovia neustále tvrdia , že automobily sú proti prípadným útokom dobre chránené , výskumníkom sa často darí preukázať úplný opak .

Jedno z posledných prelomenie ochrany predviedli v minulom roku inžinieri Charlie Miller a Chris Valasek z americkej Indiany . S pomocou počítačov sa im podarilo na malú vzdialenosť napojiť na riadiace jednotky Toyoty Prius a Fordu Escape a ovládať brzdy , akceleráciu vozidlá a dokonca aj stlačiť klaksón .

 

Zatiaľ čo predstavitelia Toyoty vydali vyhlásenie , že tento útok je v žiadnom prípade neohromil a ich systémy sú aj naďalej bezpečné , tlačový hovorca Fordu potvrdil , že automobilka mu prikladá veľký význam .

 

Výskumom zabezpečenie telematických systémov automobilov sa napríklad zaoberá pomerne mladá inštitúcia s názvom Center for Automotive Embedded Systems Security ( CAESS , Centrum pre bezpečnosť vstavaných automobilových systémov ) .

Bádateľom sa podarilo demonštrovať hneď niekoľko spôsobov , ako automobily " hacknúť " . Využívajú k tomu Bluetooth , wi - fi alebo modifikovaný hudobný súbor v CD prehrávači . Prečítajte si : Moderné automobily budeme musieť chrániť proti hackerom a vírusom. 

Idnes.cz

 

 

Naposledy zmenenépondelok, 17 február 2014 10:49
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore